Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin äsken "mollin" sivuilla...

Vierailija
16.04.2018 |

Miksiköhän kovin harvassa työpaikkailmoituksessa mainitaan palkka?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin paikkoja Oikotieltä ja Monterista. Ihan sama juttu, palkkoja ei pääasiassa kerrota.

Eli onko vika nyt mollissa ollenkaan?

Oikotien ja monsterin ei tarvitse matkia mollia...eli nehän voisivat olla rohkeasti erilaisia ja panna palkat näkyviin!

Vierailija
22/37 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"paikallinen sopiminen"....

Vierailija
24/37 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paikallinen vai palkallinen?

Vierailija
25/37 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa ilmoituksissa (jos ei ole sopimuksen mukaan) palkka onkin juuri "TES", mutta aika harva niistä mainitsee, mitä työehtosopimusta käytetään (joskus se on ilmoituksesta pääteltävissä, mutta ei aina, ja vaikka oikea TES löytyisi, palkkaluokkaa on usein vaikea määritellä ilmoituksen perusteella). Olen päätellyt sen johtuvan siitä, että ne taulukkopalkat ovat niin surkeita, ettei työnantaja kehtaa niitä mainitakaan ennen kuin työsopimusta tarjottaessa, etteivät hakijat kaikkoaisi saman tien. Oma nykyinen työnantajani kuuluu juuri näihin. Tänne etsitään koko ajan uusia työntekijöitä, sillä vanhat irtisanoutuvat minkä kerkiävät eivätkä uudetkaan tahdo pysyä surkeiden sopparien takia. Viimeksi palkatuista viidestä uudesta työntekijästä vain kaksi oli jäljellä ensimmäisen viikon jälkeen... 

Valtion työpaikkailmoituksissa palkat mainitaan aina.

Vierailija
26/37 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä juttu. Olen 55 vuotias, yt-neuvotteluissa pitkältä uralta irtisanottu nainen. Lähihoitajaksi kouluttautunut, te-toimiston kehoituksesta. Sanottiin, että töitä löytyy vaikka miten paljon. Olen saanut 2 lyhyttä sijaisuutta, nyt olen työtön. Mediassa on koko ajan juttuja kotihoidon katastrofaalisesta tilanteesta. Olen hakenut helsingin ja vantaan kotihoitoon töihin, mutta en ole saanut mitään vastausta. Onko 55vuotias liian vanha kotihoidon työhön? Ikärasismia? Liian tietoinen omista oikeuksistaan? Ei suostu hoitamaan vanhuksia huonosti?

Vierailija
27/37 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monissa ilmoituksissa (jos ei ole sopimuksen mukaan) palkka onkin juuri "TES", mutta aika harva niistä mainitsee, mitä työehtosopimusta käytetään (joskus se on ilmoituksesta pääteltävissä, mutta ei aina, ja vaikka oikea TES löytyisi, palkkaluokkaa on usein vaikea määritellä ilmoituksen perusteella). Olen päätellyt sen johtuvan siitä, että ne taulukkopalkat ovat niin surkeita, ettei työnantaja kehtaa niitä mainitakaan ennen kuin työsopimusta tarjottaessa, etteivät hakijat kaikkoaisi saman tien. Oma nykyinen työnantajani kuuluu juuri näihin. Tänne etsitään koko ajan uusia työntekijöitä, sillä vanhat irtisanoutuvat minkä kerkiävät eivätkä uudetkaan tahdo pysyä surkeiden sopparien takia. Viimeksi palkatuista viidestä uudesta työntekijästä vain kaksi oli jäljellä ensimmäisen viikon jälkeen... 

Valtion työpaikkailmoituksissa palkat mainitaan aina.

Minkä alan töissä olet?

Vierailija
28/37 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksipuoliset ehdot työnantajalta eivät ole paikallista sopimista.

Vierailija
29/37 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestöt ilmoittavat aika usein palkan. Tuntuupa todella hienolta aina huomata, että jossain tukien ja avustusten varassa pyörivässä järjestössä perus toimistokoordinaattori vetää jotain plus 3000e palkkoja.

Vierailija
30/37 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä juttu. Olen 55 vuotias, yt-neuvotteluissa pitkältä uralta irtisanottu nainen. Lähihoitajaksi kouluttautunut, te-toimiston kehoituksesta. Sanottiin, että töitä löytyy vaikka miten paljon. Olen saanut 2 lyhyttä sijaisuutta, nyt olen työtön. Mediassa on koko ajan juttuja kotihoidon katastrofaalisesta tilanteesta. Olen hakenut helsingin ja vantaan kotihoitoon töihin, mutta en ole saanut mitään vastausta. Onko 55vuotias liian vanha kotihoidon työhön? Ikärasismia? Liian tietoinen omista oikeuksistaan? Ei suostu

hoitamaan vanhuksia huonosti?

[/quote

Se on juuri näin. Palkataan mieluummin nuoria/ulkomaalaisia, jotka eivät uskalla kyseenalaistaa mitään. Eivät kuulu liittoon. Ovat nöyriä, tekevät niska limassa, mitä esimiehet käskevät. Pelkäävät vanhempia työntekijöitä, jotka tietävät oikeuksensa, eivätkä suostu kyykytykseen. Siksi eivät palkkaa vanhempia hoitajia, koska toiminta romahtaisi, jos vanhemmat hoitajat alkaisivat kyseenalaistamaan huonon hoidon.

Vierailija
31/37 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
32/37 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

upraise

Vierailija
33/37 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkea veto! kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoin paikkoja Oikotieltä ja Monterista. Ihan sama juttu, palkkoja ei pääasiassa kerrota.

Eli onko vika nyt mollissa ollenkaan?

Oikotien ja monsterin ei tarvitse matkia mollia...eli nehän voisivat olla rohkeasti erilaisia ja panna palkat näkyviin!

Suurelta osin samat paikat mollissa ja noissa.

Vierailija
34/37 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hä?

Vierailija
35/37 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin äsken mollin sivuilla ja sain töitä.

Vierailija
36/37 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin äsken mollin sivuilla ja sain töitä.

Siitähän ei ole kyse tässä ketjussa.

Vierailija
37/37 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme