Opetettiinko sinut lapsena niiamaan?
Kerrro myös syntymävuotesi.
Minä synt. -65 niiasin vielä yo juhlissa lakkia rehtorilta hakiessa. Sen jälkeen en muistaakseni ole niiaillut.
Kommentit (19)
Oon mä niiannut, mutta ei sitä tekniikkaa kyllä kukaan opettanut. Tuntui aina typerältä, varmaan niiasin pylly pitkällä.
Juu, kyllä vielä 90-luvulla puhuttiin meille, että pojat kumartaa ja tytöt niiaa, mutta eipä sitä juuri todellisuudessa ole tullut tehtyä. Ei ainakaan 2000-luvulla todellakaan.
Vierailija kirjoitti:
Oon mä niiannut, mutta ei sitä tekniikkaa kyllä kukaan opettanut. Tuntui aina typerältä, varmaan niiasin pylly pitkällä.
Ja -81. En muista ala-asteen jälkeen niianneeni.
Joo, olen syntynyt -77. Rippijuhlissa olen varmaan viimeksi niiannut; aikuiset naisethan eivät niiaa.
Synnyin -72 ja niiailin koulussa ainakin 2 ensimmäistä vuotta. Opettaja tosin oli vanha lähti meidän jälkeen eläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Joo, olen syntynyt -77. Rippijuhlissa olen varmaan viimeksi niiannut; aikuiset naisethan eivät niiaa.
Kyllä vaan joskus oikein vanhat naiset niiaavat lääkärille tullessaan.
Opetettiin, olen syntynyt 1988. Ilmeisesti on aika harvinaista, että mun ikäisille olisi lapsena niiaus opetettu.
Töissä tapaan ja kättelen paljon erilaisia ihmisiä. Vanhuksia kätellessä se niiaus tulee automaattisesti, ei sitä edes ajattele. Olen saanut tästä kehuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vaan joskus oikein vanhat naiset niiaavat lääkärille tullessaan.
Mutta ei kuuluisi. Sivistymättömyyttä.
1979 ja kyllä opetettiin. Niiasin vielä parikymppisenäkin, koska se oli hauska tapa ja tuli täysin luonnostaan. Ihan varmasti niiaisin, jos vaikka saisin jonkun palkinnon tai tapaisin huomattavan vanhan ihmisen :-)!
On, muistaakseni päivähoidossa tai esikoulussa, ei koulussa enää. Olen syntynyt vuonna 1989.
Katselin vanhoja kuvia ja ylioppilasjuhlassa olen kiistämättömien todisteiden mukaan vielä niiannut, maisteriksi valmistuessa tiedekuntani publiikissa en sentään.
Vierailija kirjoitti:
https://www.studio55.fi/hyvinvointi/article/linnan-juhlien-etiketti-kaa…
Toi on muuten totta, että niiaan kun käyn ehtoollisella.
Olis ihanaa jos tämä vanha tapa elvytettäisiin 😍
Pääsin ylioppilaaksi 2012 ja kyllä meillä tytöt niiasi jokainen.
Pisti silmään, kun Kotoisa-ohjelman Seija niiasi kätellessään kivilaattakauppiasta tms.
Mitä niiailua tässä tarkoitetaan? Sellaista "vanhanaikaista" ja näyttävää niiailua ei meille 90-luvun alkupuolen lapsille enää ole opetettu, tai ei minulle ainakaan. Sen sijaan pieni polvien koukistaminen esim.juurikin kätellessä tulee luonnostaan. Tavallaan kohteliasta niiaamista, muttei kuitenkaan mitään huomiota herättävää kyykistelyä.
Minä joka olen syntynyt 1964 niiasin viimeksi varmaan ala-asteella, en sen jälkeen. Enkä niiaa.