Kävin kasvohoidossa, olen hoitanut ihoani täysin väärin
Olen käyttänyt ihooni kuivattavia ja syväpuhdistavia tuotteita, vaikka ihoni oikeasti kaipaa syväkosteutusta ja rauhoitusta. Ihoni ei koskaan ole tuntunut näin rauhoittuneelta, kuin tuon hoidon jälkeen. Sain vielä tosi hyviä vinkkejä ja näytetuotteita mukaan.
Onko muille käynyt näin?
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montako purkkia lähti mukaan ja millä hinnalla? Itse en ole huomannut juuri mitään eroa järjettömän kalliin ihorasvan ja apteekin edullisen perusrasvan välillä, muuta kuin pakkauksen ulkonäön ja tuotteen hajusteiden.
En ostanut mtn tuotteita. Olen ollut ihan pihalla ihoni kanssa, koska olin parilla roa-kuurilla, ihoni oli ennen rasvoittuva sekaiho, nyt se on enemmänkin kuiva iho, joka kaipaa elvyytystä.
Myöhemmin aion kyllä ostaa dermalogica:n aurinkosuojavoiteen tuolta suojaamaan ihoa auringolta ja saasteilta.
Uskon kyllä tuota kosmetologia, nimittäin, veikkasin, että hän on 27-35, mutta otti esiin, että hänellä on 17v. kaksostytöt, mietin, miten hän on noin nuorekkaana pysynyt. Todellakin oli hyvä hoito.
Voi mähän olen aivan väärällä alalla! Näytän paljon ikäistäni nuoremmalta, eli olisin siis hyvin vakuuttava kosmetologi. Naamaani käytän markettirasvoja ja markettimeikinpoistoaineita tai vettä. :D
Haha, vaikutti kanssa varmaan oma olotila, eli oon nukkunut viikon taas jotain 5h yöunia ja menkat, olin ite ihan paskana.
En siis tarkoittanut tuota mitenkään ilkeästi tai vittuiluna, minusta on vaan mielenkiintoista miten muista nuorelta näyttäminen on niin tavoiteltavaa. Itse kun olen yrittänyt näyttää ikäiseltäni tai vanhemmalta koko elämäni, minua luullaan jatkuvasti paljon todellista ikääni nuoremmaksi ja se aiheuttaa ajoittain noloja tilanteita. 40
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montako purkkia lähti mukaan ja millä hinnalla? Itse en ole huomannut juuri mitään eroa järjettömän kalliin ihorasvan ja apteekin edullisen perusrasvan välillä, muuta kuin pakkauksen ulkonäön ja tuotteen hajusteiden.
En ostanut mtn tuotteita. Olen ollut ihan pihalla ihoni kanssa, koska olin parilla roa-kuurilla, ihoni oli ennen rasvoittuva sekaiho, nyt se on enemmänkin kuiva iho, joka kaipaa elvyytystä.
Myöhemmin aion kyllä ostaa dermalogica:n aurinkosuojavoiteen tuolta suojaamaan ihoa auringolta ja saasteilta.
Uskon kyllä tuota kosmetologia, nimittäin, veikkasin, että hän on 27-35, mutta otti esiin, että hänellä on 17v. kaksostytöt, mietin, miten hän on noin nuorekkaana pysynyt. Todellakin oli hyvä hoito.
Voi mähän olen aivan väärällä alalla! Näytän paljon ikäistäni nuoremmalta, eli olisin siis hyvin vakuuttava kosmetologi. Naamaani käytän markettirasvoja ja markettimeikinpoistoaineita tai vettä. :D
Haha, vaikutti kanssa varmaan oma olotila, eli oon nukkunut viikon taas jotain 5h yöunia ja menkat, olin ite ihan paskana.
En siis tarkoittanut tuota mitenkään ilkeästi tai vittuiluna, minusta on vaan mielenkiintoista miten muista nuorelta näyttäminen on niin tavoiteltavaa. Itse kun olen yrittänyt näyttää ikäiseltäni tai vanhemmalta koko elämäni, minua luullaan jatkuvasti paljon todellista ikääni nuoremmaksi ja se aiheuttaa ajoittain noloja tilanteita. 40
En ottanut ilkeilynä tai vittuiluna. :D Siis olin vaan itte ihan väsynyt, oli niin rentouttava hoito.
laittakaa esim viinirypäleensiemenöljyä. Kosteuttaa + imeytyy hyvin ja on antioksidantteja + e vit, joka iholle kiva.
Ruokaöljypullon ostin viimeksi, lidlistä, 250 ml.
Kuiviin kädenselkiin myös pikana auttaa : ).
Dermatologica on usa tuote eli se niitten aurinkosuoja ei varmaan suojaa uva säteiltä kovin hyvin. Tietty voi ottaa selville onko eu:lle tehty eri tuote.
Kävin muuten kerran lontoossa ostarilla dermatologica "asiantuntijan" luona joka määräsi tuotteita minulle. Käytön jälkeen oli iho täynnä pieniä näppylöitä. Eli ei ne niitten asiantuntijat mitään tiedä, pelkkiä myyjiä ne vaan ovat jotka puhuvat puuta heinää myydäkseen tuotteita. Sinänsä varmaan dermatologica sarjassa on varmaan moni hyvä tuote, ainakin incit ovat mielenkiintoisia. Kalliitta toki ovat.
Vierailija kirjoitti:
Olen käyttänyt ihooni kuivattavia ja syväpuhdistavia tuotteita, vaikka ihoni oikeasti kaipaa syväkosteutusta ja rauhoitusta. Ihoni ei koskaan ole tuntunut näin rauhoittuneelta, kuin tuon hoidon jälkeen. Sain vielä tosi hyviä vinkkejä ja näytetuotteita mukaan.
Onko muille käynyt näin?
Minkä ikäinen olet ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvojen iho on ohutta ja siitä lääkeaineet imeytyvät helpommin. Mutta tosi on, että atopia esimerkiksi vaurioittaa ihoa niin, että se ei tuota suojaavia rasvoja normaalisti ja sen läpäisevyys lisääntyy.
Muutoin ihon tehtävä on SUOJATA elimistöä, estää liiallinen veden haihtumisen ja toisaalta uidessa imeytymisen - ja toimii lämmönsääteljänä.
Eli toden totta, ihon läpi ei helpolla imeydy kosmetiikan tehoaineita. Iso osa niistä on siis rasvoissa aika turhia.
Kuvitteellinen koe: liottele jalkojasi neljä tuntia viinakylvyssä. Ei, et tule humalaan, alkometri ei värähdä lainkaan. Alkoholi kuten muutkaan kemikaalit eivät niin vain imeydy.
Kemikaalien imeytyvyyteen vaikuttavaa lipidiliukoisuus ja molekyylikoko. Laki jopa kieltää valmistamasta sellaisia rasvoja, jotka imeytyvät dermikseen (epidermiksen eli orvaskeden eli ihon pintakerroksen lävitse)!
Todellisuudessa voiteet vain lisäävät ihon kuolleen päälliskerroksen kosteuspitoisuutta. Se, että vartalovoide kosteuttaa ihoa, ei ole imeytymistä. Se on epidermiksen kuolleen päällikerroksen kosteuspitoisuuden lisäämistä.
Ihossani jonkinnäköisä atopiaa mielestäni ollut aina. Noi oli Dermalogican tuotteita, ne on pitkälle kehitettyjä. Tää iho rauhottui selvästi, teki mekaanisen puhdistuksen sijasta tähän ultraäänipuhdistuksen. Lisäksi, ois kiva tietää, mimmoisa vauriota noi roaccutan-kuurit tähän aiheutttivat, mutta ne oli oikeesti pakko syödä, vaikka ohensivat ihoa. Ois kiva saada tästä ihosta vielä ihan ihotautilääkärin mielipide, mutta kyllähän jo kosmetologi aika paljon näkee ja tietää, ja osaa vertaillakin kun tekee tuota työkseen. Ja toi uv-suoja tulee kyllä jatkuvaan käyttöön. Sain lisäks listan mukaan ainesosista, jotka tukkivat ihohuokosia.
Niin, nuo on siis ihotautilääkärin mielipiteitä, joita vastaan intät.
Missä se suoraan mitään väittää vastaan? Jos se jotain ultraääntä käytti niin sehän nyt ei ole mikään aine.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Onko muille käynyt näin?
Oletko vuosia hoitanut väärin? Tuskin oot ehtinyt suurta vahinkoa ihollesi tehdä
Vierailija kirjoitti:
Kasvojen iho on ohutta ja siitä lääkeaineet imeytyvät helpommin. Mutta tosi on, että atopia esimerkiksi vaurioittaa ihoa niin, että se ei tuota suojaavia rasvoja normaalisti ja sen läpäisevyys lisääntyy.
Muutoin ihon tehtävä on SUOJATA elimistöä, estää liiallinen veden haihtumisen ja toisaalta uidessa imeytymisen - ja toimii lämmönsääteljänä.
Eli toden totta, ihon läpi ei helpolla imeydy kosmetiikan tehoaineita. Iso osa niistä on siis rasvoissa aika turhia.
Kuvitteellinen koe: liottele jalkojasi neljä tuntia viinakylvyssä. Ei, et tule humalaan, alkometri ei värähdä lainkaan. Alkoholi kuten muutkaan kemikaalit eivät niin vain imeydy.
Kemikaalien imeytyvyyteen vaikuttavaa lipidiliukoisuus ja molekyylikoko. Laki jopa kieltää valmistamasta sellaisia rasvoja, jotka imeytyvät dermikseen (epidermiksen eli orvaskeden eli ihon pintakerroksen lävitse)!
Todellisuudessa voiteet vain lisäävät ihon kuolleen päälliskerroksen kosteuspitoisuutta. Se, että vartalovoide kosteuttaa ihoa, ei ole imeytymistä. Se on epidermiksen kuolleen päällikerroksen kosteuspitoisuuden lisäämistä.
Mikä laki oikein on kyseessä? Ainakin retinolit menevät dermikseen asti. Kummasti vaan niitä sisältäviä voiteita on kuitenkin myynnissä.
Kaikki, jotka väittää ettei tehoaineet imeydy ihoon, ei selvästikkään ole kokeilleet oikeasti tehokkaita kasvojenhoitotuotteita. Kunnon retinoliseerumin kun laittaa illalla kemiallisesti kuorittuun ihoon, niin kyllä sen aamulla huomaa. Mutta en ihmettele yhtään jos marketin 2 euron rasvoilla ei eroa huomaa :)
ENKÄ tarkoita että hinta = tehokkuus. Itsekin kierrän kaukaa esim. ranskalaiset luxus-merkit, sillä niissä maksaa vain nimi ja pakkaus ja sisältävät rutkasti hajusteita, joilla ei tee ihonhoidossa yhtään mitään.