Kävin kasvohoidossa, olen hoitanut ihoani täysin väärin
Olen käyttänyt ihooni kuivattavia ja syväpuhdistavia tuotteita, vaikka ihoni oikeasti kaipaa syväkosteutusta ja rauhoitusta. Ihoni ei koskaan ole tuntunut näin rauhoittuneelta, kuin tuon hoidon jälkeen. Sain vielä tosi hyviä vinkkejä ja näytetuotteita mukaan.
Onko muille käynyt näin?
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Kosmetologi sai sulle markkinoitua tuotteitaan. Olet hyvä asiakas :)
Juuri näin. Kokeneet kosmetologilla kävijät eivät mene tuohon lankaan.
Hyvä juttu.
Itse kun viimeksi kävin, toitotti kosmetologi jotain, että ihoni tarvitsee kosteutusta ja kipeästi blaablaa, lykki sitten jotain tököttiä ihooni. (kärsin hormonaalisesta aknesta tuolloin)
Ihoni meni kappas vielä pahempaan kuntoon hänen käsittelyssään, ja meni pari viikkoa että sain ihoni rauhoittumaan siitä. Koko käsittelyn ajan kosmetologi myös yritti kaupustella ylihintaisia tuotteita, joita en todellakaan tarvitse. Rahaa on ihan mukavasti, että kyllä niihin varaa olisi ollut, mutten tykkää tuhlata turhuuksiin.
Lopussa hän vielä sanoi "kannattaa tämä tuote todellakin ostaa, varmasti jollakin kortilla sulla on tarpeeksi rahaa" :D :D
En mennyt toiste. Ihoni on nyt tosi hyvässä kunnossa, kun hoidan sitä itse luonnontuotteilla.
Montako purkkia lähti mukaan ja millä hinnalla? Itse en ole huomannut juuri mitään eroa järjettömän kalliin ihorasvan ja apteekin edullisen perusrasvan välillä, muuta kuin pakkauksen ulkonäön ja tuotteen hajusteiden.
Tiedä sitten ketä uskoa, mutta moni ihotautilääkäri on sanonut, että jos nämä "syväkosteuttavat supervoiteet" oikeasti toimivat, on ihon rakenteessa joku vakava vika. Iho on kyllä huokoinen, mutta suunniteltu lähinnä lykkäämään tavaraa ulos, ei imemään sitä sisään.
Varmaan täällä punanaamojen maassa kannattaisi muidenkin saada opastusta ihonhoidosta.
Vierailija kirjoitti:
Montako purkkia lähti mukaan ja millä hinnalla? Itse en ole huomannut juuri mitään eroa järjettömän kalliin ihorasvan ja apteekin edullisen perusrasvan välillä, muuta kuin pakkauksen ulkonäön ja tuotteen hajusteiden.
En ostanut mtn tuotteita. Olen ollut ihan pihalla ihoni kanssa, koska olin parilla roa-kuurilla, ihoni oli ennen rasvoittuva sekaiho, nyt se on enemmänkin kuiva iho, joka kaipaa elvyytystä.
Myöhemmin aion kyllä ostaa dermalogica:n aurinkosuojavoiteen tuolta suojaamaan ihoa auringolta ja saasteilta.
Uskon kyllä tuota kosmetologia, nimittäin, veikkasin, että hän on 27-35, mutta otti esiin, että hänellä on 17v. kaksostytöt, mietin, miten hän on noin nuorekkaana pysynyt. Todellakin oli hyvä hoito.
Vierailija kirjoitti:
Tiedä sitten ketä uskoa, mutta moni ihotautilääkäri on sanonut, että jos nämä "syväkosteuttavat supervoiteet" oikeasti toimivat, on ihon rakenteessa joku vakava vika. Iho on kyllä huokoinen, mutta suunniteltu lähinnä lykkäämään tavaraa ulos, ei imemään sitä sisään.
No, jos iho on kuiva, se kyllä imee sitä tuotetta itseensä. En minä tiedä, kun en ole ihotautilääkäri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ostanut mtn tuotteita. Olen ollut ihan pihalla ihoni kanssa, koska olin parilla roa-kuurilla, ihoni oli ennen rasvoittuva sekaiho, nyt se on enemmänkin kuiva iho, joka kaipaa elvyytystä.
Myöhemmin aion kyllä ostaa dermalogica:n aurinkosuojavoiteen tuolta suojaamaan ihoa auringolta ja saasteilta.
Uskon kyllä tuota kosmetologia, nimittäin, veikkasin, että hän on 27-35, mutta otti esiin, että hänellä on 17v. kaksostytöt, mietin, miten hän on noin nuorekkaana pysynyt. Todellakin oli hyvä hoito.
:D:D:D:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa se Dermalogican aurinkovoide on sen kummempaa kuin muutkaan aurinkovoiteet, vertaa vaikka inciä. Itse käytän luomuaurinkovoiteita (Lavera, Biosolis) ja hyviä ovat ja varmasti halvempia kuin Dermalogica.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa se Dermalogican aurinkovoide on sen kummempaa kuin muutkaan aurinkovoiteet, vertaa vaikka inciä. Itse käytän luomuaurinkovoiteita (Lavera, Biosolis) ja hyviä ovat ja varmasti halvempia kuin Dermalogica.
Minut kyllä puhuttiin ympäri ostamaan just toi dermalogican aurinkosuojavoide. Aion sen ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Mahtoikohan ihan oikeasti sittenkään sanoa noin. Ihotautilääkärinä hän on varmasti itsekin määrännyt lukuisia eri lääkevoiteita potilailleen. Joku Mobilat olisi aika turha, ellei vaikuttava aine läpäisisi ihoa.
Jaa...Mitäköhän tököttiä suosittelisi minun iholleni,kun en ole voiteita käyttänyt vuos kausiin. M24.
Motivaatio Banaani kirjoitti:
Jaa...Mitäköhän tököttiä suosittelisi minun iholleni,kun en ole voiteita käyttänyt vuos kausiin. M24.
Tekisi ihoanalyysin ja sen perusteella määräisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtoikohan ihan oikeasti sittenkään sanoa noin. Ihotautilääkärinä hän on varmasti itsekin määrännyt lukuisia eri lääkevoiteita potilailleen. Joku Mobilat olisi aika turha, ellei vaikuttava aine läpäisisi ihoa.
Ja nikotiinilaput, ja esim. hormonikorvauslaput jne.
Lääkärit on tuollaisia usein, vähän yksinkertaisia...
Itse en valaistunut noin kasvohoidossa, mutta ajan kanssa kyllä. Teini-iässä yritin poistaa rasvoittumista ja käyttää mattaistavia ja kuivattavia tuotteita. Iho oli karseassa kunnossa ja mustapäiden jälkeen ihossani on isoja arpia.
Myöhemmin ymmärsin, että metsään oli menty jatkuvasti ja kovaa. Oikeasti ihoni tarvitsi enemmän kosteutusta ja oikeanlaiset tuotteet ja kuorintaa.
vieras. kirjoitti:
Itse en valaistunut noin kasvohoidossa, mutta ajan kanssa kyllä. Teini-iässä yritin poistaa rasvoittumista ja käyttää mattaistavia ja kuivattavia tuotteita. Iho oli karseassa kunnossa ja mustapäiden jälkeen ihossani on isoja arpia.
Myöhemmin ymmärsin, että metsään oli menty jatkuvasti ja kovaa. Oikeasti ihoni tarvitsi enemmän kosteutusta ja oikeanlaiset tuotteet ja kuorintaa.
Minulle kosmetologi sanoi, että kaunis ja sileä iho, pienet huokoset. Varasin ajan siis kasvohoito+ihonpuhdistus, hän sanoi "en voi tehdä ihon mekaanista puhdistusta, kun ei tässä ole mitään, mitä puhdistaa". Hän jopa sanoi ihostani, ettei uskoisi, että siinä on koskaan ollut aknea, ja olen siis ihan roaccutan-kuurilla ollut, akne oli kai 3/5 voimakkuudeltaan. Ja nyt iho on vähän muuttunut, teininä se oli kyllä rasvoittuva sekaiho, nyt ehkä kuiva sekaiho. Rasvoittuva ihohan pysyy nuorekkaana ja paksu iho ikääntyy hitaammin, se pelottaa noissa roa-kuureissa, kun ne ohensivat ihoa, mutta nyt aurinkosuojaa pitää käyttää ja kosteuttaa ja rauhoittaa. En osaa oikeesti sanoa, kumpi on "huonompi" ihotyypi eli tämä kuivempi (ei niin heleä ja välillä ihan siis tosi pintakuiva) vai se rasvaisempi ja joidenkin epäpuhtauksien peitto. Mutta kun kunnon akne puhkesi, oli se pakko hoitaa pois, muttta kaikissa ihotyypeissä on näköjään haasteet.
Mikä uhmeen syväkosteutus. Ei se kosteutus pääse sen syvemmälle erikoistuotteilla kun kahden euron markettirasva