Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vireystaso romahtaa iltapäivisin, normaalia?

Vierailija
16.04.2018 |

Verikokeet otettu ja kaikki lääkärin mukaan "priimaa". Otettiin täydellinen verenkuva ja kilpparit päälle.

Niin kauan kuin muistan, eli parikymppisestä eteenpäin, vireystaso romahtaa täysin iltapäivisin. Tarvii käydä makuuasentoon ja sulkea silmät. Äänet on vaikeita kestää silloin.

Syön terveellisesti ja monipuolisesti ja kuntoilen säännöllisesti, ei päihteitä, ei tupakkaa. Nukun normaalisti 7-8h.

Kun kysyin lääkäriltä, mistä johtuu, hän ei vastannut mitään, vaihtoi puheenaihetta. Ei kai pystynyt myöntämään ettei tiedä.

Onko tällainen yksilöllistä ja normaalia?

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama tilanne. Ihan hirveää olla vasta 24 ja käyttäytyä iltapäivisin kuin kuolemansairas vanhus, pää menee usvaiseksi ja on pakko päästä nukkumaan. Koulunkäynti on kärsinyt kamalasti kun lähden usein kesken päivän kotiin. Olen käynyt laajoissa verikokeissa ja sekä vatsalaukku että paksusuoli on tähystetty. Mitään vikaa ei vain löydy. Tahtoisin ravitsemusterapeutille juttelemaan, en voi käsittää mistä muustakaan tämä voisi johtua. Syön omasta mielestäni ihan ok terveellisesti. Tsemppiä ap.

Vierailija
22/53 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on ihan sama. Nytkin väsyttää niin, että hyvä kun istumaan pystyy. Laaja verenkuva otettu, ei mitään vikaa. Olen yrittänyt erilaisia ruokailu- ja kahvittelurytmejä. Mikään ei auta. Kai se on vaan jokin biorytmiominaisuus joissakin ihmisissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä erilainen näkökulma ongelmaan kun iänikuinen kilpirauhasen vajaatoiminta: eli ehkä sulla on loisia/matoja? 

Itseäkin ihmetytti pitkään ääretön väsymys ja vetämättömyys, sekä muut mielialaoireet. Ja viimeisenä keinona päätin kokeilla loiskuuria.

Tiedän, tiedän ei ole Suomessa blaa blaa - alapeukuttakaa.

Noh, minä kaupunkilainen niin itselleni väitin myös pitkään, kunnes tilasin ulkomailta loiskuurin (suomessa 40e lääke - reseptipakko, belgiasta tilattuna sama lääke 5 e - ei reseptipakkoa) Ja luulin kuolevani ensimmäisenä päivänä - niin rajut oireet tuli, eli mulla oli jotain ties mitä matoja.

Lapsi otti varmuuden vuoksi saman kuurin - ei oireita.

Olen myös syönyt luonnontuote loiskuurin varmuuden vuoksi ja huomaan eron olossani ja vireystasossani.

https://askelterveyteen.com/voiko-sinulla-olla-suolistoloinen/

Vierailija
24/53 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sama tilanne. Ihan hirveää olla vasta 24 ja käyttäytyä iltapäivisin kuin kuolemansairas vanhus, pää menee usvaiseksi ja on pakko päästä nukkumaan. Koulunkäynti on kärsinyt kamalasti kun lähden usein kesken päivän kotiin. Olen käynyt laajoissa verikokeissa ja sekä vatsalaukku että paksusuoli on tähystetty. Mitään vikaa ei vain löydy. Tahtoisin ravitsemusterapeutille juttelemaan, en voi käsittää mistä muustakaan tämä voisi johtua. Syön omasta mielestäni ihan ok terveellisesti. Tsemppiä ap.

Omasta mielestäsi syöt ok?  Kuitenkin olet iltapäivisin väsynyt. Olisko syytä tehdä muutoksia syömisiin? 

Vierailija
25/53 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se iltapäiväväsymys johtuu ihan siitä, mitä syö. Ei siihen muuta lääkettä tai lääkäriä tarvita kuin ruokailun korjaus.

Vierailija
26/53 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkos nokosia kokeillut?

Vierailija
27/53 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen myös ollut "aina" väsynyt, kilpparikokeet on otettu muutamaan kertaan vuosien varrella. Nyt nelikymppisenä todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta ja voi pojat, mielestäni olen nyt vireystasoltani normaali ihminen.

Vierailija
28/53 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän mulla on? Syön karkkia aamupalaksi ja kupillisen kahvia. Lounaalla tai välipalaksi jogurttia.

Luulen, että kilppari ei ole kunnossa tai sitten lisämunuainen prakaa.

Tsiisus 0/5 näitä juttuja..

Vierailija
29/53 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kokopäiväinen vireystaso parantui vhh:lla. Enkä nyt tarkoita mitään pekoni-muna-rasva-proteiinimässyttelyä nolla hiilareilla. Vaan hiilarit 50-60g per päivä ja niin, että sitä tulee tasaisesti kolmella aterialla. Jos syön yli 100g hiilaria päivässä ja varsinkin jos tulee hiilaripommi lounasaikaan, niin kooma iskee päälle.

Teen sellaista työtä, jossa työpäivä koostuu kahdesta osasta; aamulla klo 5-10 välillä muutama tunti, sitten aamupäivä ja päivä taukoa ja töihin takaisin klo 15 jälkeen. Ennen vhh:ta päiväunet oli jokapäivänen pakko ja jos ne venähti liian pitkäksi, niin koko loppupäivä oli tahmeaa krapulapöhnää iltaan asti ja illalla sitten joutui yöunta houkuttelemaan pitkään, eli suurin osa päivästä meni ihan pilalle eikä töistä tahtonut tulla mitään. Kun joitain vuosia sitten siirryin vhh:lle, jäi tämä päiväunitarve ihan kokonaan pois ja olen koko valveilla olon reipas. Illalla uni tulee kun vaan menee nukkumaan, ei tarvitse enää houkutella.

Vierailija
30/53 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kokopäiväinen vireystaso parantui vhh:lla. Enkä nyt tarkoita mitään pekoni-muna-rasva-proteiinimässyttelyä nolla hiilareilla. Vaan hiilarit 50-60g per päivä ja niin, että sitä tulee tasaisesti kolmella aterialla. Jos syön yli 100g hiilaria päivässä ja varsinkin jos tulee hiilaripommi lounasaikaan, niin kooma iskee päälle.

Teen sellaista työtä, jossa työpäivä koostuu kahdesta osasta; aamulla klo 5-10 välillä muutama tunti, sitten aamupäivä ja päivä taukoa ja töihin takaisin klo 15 jälkeen. Ennen vhh:ta päiväunet oli jokapäivänen pakko ja jos ne venähti liian pitkäksi, niin koko loppupäivä oli tahmeaa krapulapöhnää iltaan asti ja illalla sitten joutui yöunta houkuttelemaan pitkään, eli suurin osa päivästä meni ihan pilalle eikä töistä tahtonut tulla mitään. Kun joitain vuosia sitten siirryin vhh:lle, jäi tämä päiväunitarve ihan kokonaan pois ja olen koko valveilla olon reipas. Illalla uni tulee kun vaan menee nukkumaan, ei tarvitse enää houkutella.

Okei! Mun äiti taitaa tehdä samaa työtä. Erona vaan, että pyöräilee töihin ja tekee väliajankin töitä. Ruokavalio ihan perusnormiruokaa. Eli ei tarvi vhh:ta, jos on riittävästi kasviksia muutenkin ja liikkumista.

Vierailija
31/53 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä erilainen näkökulma ongelmaan kun iänikuinen kilpirauhasen vajaatoiminta: eli ehkä sulla on loisia/matoja? 

Itseäkin ihmetytti pitkään ääretön väsymys ja vetämättömyys, sekä muut mielialaoireet. Ja viimeisenä keinona päätin kokeilla loiskuuria.

Tiedän, tiedän ei ole Suomessa blaa blaa - alapeukuttakaa.

Noh, minä kaupunkilainen niin itselleni väitin myös pitkään, kunnes tilasin ulkomailta loiskuurin (suomessa 40e lääke - reseptipakko, belgiasta tilattuna sama lääke 5 e - ei reseptipakkoa) Ja luulin kuolevani ensimmäisenä päivänä - niin rajut oireet tuli, eli mulla oli jotain ties mitä matoja.

Lapsi otti varmuuden vuoksi saman kuurin - ei oireita.

Olen myös syönyt luonnontuote loiskuurin varmuuden vuoksi ja huomaan eron olossani ja vireystasossani.

https://askelterveyteen.com/voiko-sinulla-olla-suolistoloinen/

Loiskuuri *eye-roll* Ehkä Venäjällä.

Vierailija
32/53 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se iltapäiväväsymys johtuu ihan siitä, mitä syö. Ei siihen muuta lääkettä tai lääkäriä tarvita kuin ruokailun korjaus.

Ei mammat tätä usko :)  Ne menee mieluummin lääkärin kautta apteekkiin.

Vierailija
33/53 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullakin on ihan sama. Nytkin väsyttää niin, että hyvä kun istumaan pystyy. Laaja verenkuva otettu, ei mitään vikaa. Olen yrittänyt erilaisia ruokailu- ja kahvittelurytmejä. Mikään ei auta. Kai se on vaan jokin biorytmiominaisuus joissakin ihmisissä.

Mikä biorytmiominaisuus?

Vierailija
34/53 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tai luontaistuotekauppaan. ..

Vierailija
35/53 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tai luontaistuotekauppaan. ..

...tai uusiin tutkimuksiin. Eihän elintapojen muutos voi olla ratkaisu ongelmaan. Jotain muuta vikaa on pakko olla.

Vierailija
36/53 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei! Mun äiti taitaa tehdä samaa työtä. Erona vaan, että pyöräilee töihin ja tekee väliajankin töitä. Ruokavalio ihan perusnormiruokaa. Eli ei tarvi vhh:ta, jos on riittävästi kasviksia muutenkin ja liikkumista.

Mistä päättelit, että en syö riittävästi kasviksia? Vhh kun sattuu olemaan kasviksia ja rasvaa, terästettynä sopivalla määrällä proteiinia.  Sun mutsis on varmaan joku supernainen, jos jaksaa pyöräillä tosta noin vaan kymmeniä kilometrejä aamutuimaan ja toisen mokoman illalla ja ehtii siinä välissä vielä syömään sitä normaalia perusruokaa. Epäilen vahvasti, että mutsis tekee jotain muuta työtä kuin minä.

Vierailija
37/53 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä biorytmiominaisuus?

Ei jum******, se oli joku horoskooppijuttu. Yllätys sinänsä ei ole, jos porukka uskoo enkeleihin ja kristallihoitoihinkin.

Vierailija
38/53 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omasta mielestäsi syöt ok?  Kuitenkin olet iltapäivisin väsynyt. Olisko syytä tehdä muutoksia syömisiin? 

Kyllä ilmeisesti olisi, en vain tiedä mitä muutoksia tekisin kun syön jo niin terveellisesti kuin osaan. Siksi tahtoisinkin mennä ammattilaisen pakeille keskustelemaan aiheesta.

Vierailija
39/53 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välillä syön lounaan, välillä välipaloja, välillä en muuta kuin kahvia heräämisen ja iltapäivän romahduksen välillä. Romahdus tulee näistä riippumatta, jos tulee. En usko että ateriarytmissä vika. Syön munia, banaania, jogurttia välipalaksi/lounaaksi.

ap

Aivan liian sokeripitoinen ruokavalio. Heilauttaa insuliinit kattoon ja sitten iltapäivästä kun insuliinitasot tulee romahtaen alas, mukana tulee myös tappava väsymys.

Jätäppä pariksi viikoksi banaani, jogurtti ja vastaavat pois, niin huomaat miten et väsy enää ollenkaan kesken päivän. Toki siis paikkaat niiden kalorivajeen proteiini/rasvapitoisilla vaihtoehdoilla.

Vierailija
40/53 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä päättelit, että en syö riittävästi kasviksia? Vhh kun sattuu olemaan kasviksia ja rasvaa, terästettynä sopivalla määrällä proteiinia.  Sun mutsis on varmaan joku supernainen, jos jaksaa pyöräillä tosta noin vaan kymmeniä kilometrejä aamutuimaan ja toisen mokoman illalla ja ehtii siinä välissä vielä syömään sitä normaalia perusruokaa. Epäilen vahvasti, että mutsis tekee jotain muuta työtä kuin minä.

Tiedän, mitä vhh on. Ruokavalio on kokonaisuus järkeviä ruokailuvalintoja, ei pelkästään hh, rasvaa ja prot.

Kyllä näin tekee ja kyllä pyöräilee kymmeniä km/pv. Lumessa ja loskassakin. On erittäin fyysistä työtä, mutta lääkäri sanoi, että pyöräily on loistavaa, voitelevaa liikuntaa muuten raskaalle työlle. Ei ole kulumia eikä saikkupäiviä. Ja joo, on kyllä myös teräsnainen. On AINA tehnyt kotiruuan kaiken muun ohessa.