Mistä paljon "erikoisia" kiinnostuksenkohteita omaavat ihmiset löydätte ystäviä?
Siis sellaisia ystäviä joiden kanssa voi jakaa ja fiilistellä noita asioita? Itselleni on ollut haastavaa löytää ihmisiä joiden kanssa olisi edes yksi tai pari samaa kiinnostuksenkohdetta, puhumattakaan laaja-alaisemmasta kohtaavuudesta. Nyt alkuvuonna olen esim. innostunut pulmapeleistä ja niiden ratkaisustrategioista, olen lukenut paljon psykoanalyyyttistä kirjallisuutta ja pari viime viikkoa olen fanittanut erästä vähemmän tunnettua artistia, katsellut keikkoja ja haastatteluja netistä. Itselläni myös monet kiinnostuksenkohteet vaihtelevat kausittain ja painuvat taka-alalle, mikä vaikeuttaa monen kohdalla harrastuksen (jos sellainen on edes olemassa) aloittamista. Silloinkaan kun olen harrastuksiin lähtenyt, niin ei ole löytynyt oikein ketään jonka kanssa olisi synkannut laaja-alaisemmin.
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Mukavan seuran löytäminen ylipäätään on aika haastavaa, oli erikoisia kiinnostuksenkohteita tai ei. Oletko kokeillut jotain harrastajien omia foorumeita? Kaikkien kanssahan ei tarvitse jutella kaikista omista mielestä kiinnostavista jutuista. Riittää hyvin, että jotain jutun juurta löytyy.
Mutta kuinka se suhde lähtee syvenemään jos vain "jotain jutun juurta löytyy"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mukavan seuran löytäminen ylipäätään on aika haastavaa, oli erikoisia kiinnostuksenkohteita tai ei. Oletko kokeillut jotain harrastajien omia foorumeita? Kaikkien kanssahan ei tarvitse jutella kaikista omista mielestä kiinnostavista jutuista. Riittää hyvin, että jotain jutun juurta löytyy.
Mutta kuinka se suhde lähtee syvenemään jos vain "jotain jutun juurta löytyy"?
En ole mikään varsinainen ihmissuhde-ekspertti, joten en osaa kovin kattavasti vastata kysymykseesi. Oma näkemykseni on se, että se selviää vain ajan kanssa. Joidenkin kanssa ihmissuhde alkaa syventyä ja toisten (suurimman osan ihmisistä) kanssa se jää polkemaan paikallaan. Sen kyllä huomaa, mikä seura on sellaista, että siinä on kiva olla. Siinä on silloin kiva olla silloinkin, vaikka toisen jutut eivät aina kaikkein mielenkiintoisimpia olisikaan.
Ystävyys perustuu muuhun kuin siihen, että kaikki harrastavat kuumailmapalloilua.
Vierailija kirjoitti:
Ystävyys perustuu muuhun kuin siihen, että kaikki harrastavat kuumailmapalloilua.
Mutta mistä sinulle tulee halu nähdä ihmistä...soittaa toiselle ja kysyä kahville, jos toisen vastaukset isoon osaan jutuistasi ovat tyyliin "okei" tai "mielenkiintoista"?
No, mun näkökulmasta noi nyt on tommosia "hairahduksia" noi sun mielenkiinnon kohteet. Että kaikille välillä tulee tommosia, että kiinnostaakin hetken aikaa vaikka joku vähemmän tunnettu artisti.
Kunhan yleisesti kiinnostaa ns. normaalit asiat. En tiedä, mistä löydät ystäviä, jos noi on asiat, jotka sua pääsääntöisesti kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta mistä sinulle tulee halu nähdä ihmistä...soittaa toiselle ja kysyä kahville, jos toisen vastaukset isoon osaan jutuistasi ovat tyyliin "okei" tai "mielenkiintoista"?
Etkö itse ole kiinnostunut tutustumaan toiseen persoonana? Silloin kahville pyytäminen on pelkkää ajanhukkaa.
Netti on pullollaan ihmisiä joilla on samoja omituisia mielenkiinnonkohteita.
Mulla on aika sivistynyt tuttavapiiri, voin siis yleisemmin keskustella heidän kanssaan kiinnostuksenkohteistani. Monesta asiasta jää toki puhumatta, enkä myöskään saa kuulla kauheasti muiden ajatuksia asioista.
Ketjua lukiessa tulee sellainen mielikuva, että aloittaja ehkä pitää itseään aavistuksen suurempana persoonallisuutensa kuin mitä onkaan. On aika tavallista, että ihmisillä on monenlaisia kiinnostuksen kohteita ja niihin kaikkiin täysipainoisesti keskittymiseen ei riitä aika eikä kärsivällisyys.
No eikö samoista harrastuksista kiinnostuneet yleensä hakeudu samaan harrastukseen?
Ei kaikkea tarvitse käydä läpi kaikkien kanssa, vaan eri asioita eri porukoissa. Joskus tulee näitä aikuislapsia, että kaverin pitäis olla kuin joku yliluonnollinen äiti, joka tajuaa kaiken mitä mietin, äiti joka on täällä vain minua varten. Ei se niin mene.
Parempi kun harrastelet vaan itseksesi.