Työttömiä sosiaalipummeja halveksivat "ystävät"
Hassua, kun on huomannut, että jokunen tuttava jaksaa seurassani mesota sosiaalipummeista. Asenteet tulevat esiin vähän joka keskustelussa, eikä siinä sinänsä mitään. Joillekin ihmisarvo tulee vain palkkatyöstä tai yrittäjyydestä tai vaikka palkattomasta orjatyöstä, kunhan ei nauti elämästään muiden rahoilla.
Älkää pillastuko. Ei teidän tarvitsekaan hyväksyä meitä pummeja.
Se, mikä ihmetyttää, on, että nuo pummimesoajat ja työttömien paheksujat eivät ymmärrä katkaista välejä meihin huonompiin ihmisiin. Itse aion häipyä ihan vain hiljaa pois heidän elämästään. Luultavasti he ovat halunneet pitää välejä voidakseen esitellä upeaa elämäänsä, ahkeruuttaan, taloaan, matkojaan. Tarvitsevat ihailijan. Mutta en oikein jaksa ihailla, kun viestittävät joka välissä, kuinka halveksivat kaltaisiani.
Eletään kaikki elämäämme. Etsitään seura, jota ei meidän ei tarvitse vihata tai halveksia. Kaikilla on varmasti mukavampaa.
Kommentit (159)
Vierailija kirjoitti:
Tosi hyvä, että ei tarvitse enää maksaa äitiyslomia eikä sairaiden lasten hoitopäiviä kotona työntekijälle.
Voi vain sanoa, että hei olet tehnyt kyllä töitä nopeasti, mutta näissä on virheitä.
Enää ei voi tehdä niin, että kun saa vakituisen työpaikan niin alkaa odottaa lasta.
Hyvä
Nuori pari on rakentanut talon ja pulla uuni.
Kohta saa helposti irtisanoa.
Salaisesti on heillä varmasti jotain katkeruutta tai kateellisuutta, eivät oikeasti halua olla siinä rankassa työelämässä itsekään. Heillä on ajatus, että kun itse pitää kärsiä, niin pitää muidenkin. Huvittavaa sinänsä, että eivät kuitenkaan varmasti haluaisi niitä sairauksia ja kärsimystä mitä itsellä on.
Minimiäitiyspäiväraha on 600 kuukaudessa ja omistusasuntoon ei saa enää asumistukea tammikuussa.
Ukko voidaan irtisanoa helposti milloin vaan.
Minulla on paljonkin työttömiä ystäviä. Olen töissä ja yrittäjä. En oikeastaan ole kiinnostunut ihmisten duuneista, työjutut vapaa-ajalla ovat enimmäkseen tylsiä.
Vierailija kirjoitti:
Ja kohta saa tehdä vuoden työsopimuksia ilman perustetta.
Olen itse tehnyt yli kymmenen vuotta vain määräaikaisia työsopimuksia, yleensä noin 4- 12 kk. Ei niihin mitään muuta perustetta ole ollut kuin molemminpuolinen tahto. Virallisesti "tilapäisen työvoiman tarve " tai joku sellainen peruste taitaa yleensä lukea sopparissa. Nyt on tiedossa enintään kuukauden keikka. Sopii hyvin. Jos ei sinne niin sitten on toinen paikka mihin on kyselty. Voin mennä tai olla menemättä ja varmaan jotain tulee puuhailtua taas vaihteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Salaisesti on heillä varmasti jotain katkeruutta tai kateellisuutta, eivät oikeasti halua olla siinä rankassa työelämässä itsekään. Heillä on ajatus, että kun itse pitää kärsiä, niin pitää muidenkin. Huvittavaa sinänsä, että eivät kuitenkaan varmasti haluaisi niitä sairauksia ja kärsimystä mitä itsellä on.
No, kohta heidät saa irtisanoa helposti.
Pääsevät näkemään ne isot tuet 🤣🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, kohta heidät saa irtisanoa helposti.
Pääsevät näkemään ne isot tuet 🤣🤣🤣🤣
Suomessa on ulosottoviraston asuntomyynti, jos ei rahat riitä laskuihin.
Pitäisikö hakea ulosottovirastoon töihin. Siellä riittää hommia lähivuosina.
"Tehy hallitusohjelmasta: Työntekijöiden oikeuksiin rajuja heikennyksiä."
https://www.tehy.fi/fi/tiedote/tehy-hallitusohjelmasta-tyontekijoiden-o…
Vierailija kirjoitti:
"Tehy hallitusohjelmasta: Työntekijöiden oikeuksiin rajuja heikennyksiä."
https://www.tehy.fi/fi/tiedote/tehy-hallitusohjelmasta-tyontekijoiden-o…
"Raskaussyrjintä tulee lisääntymään"
"JHL: Näin hallituksen giljotiini iskee arkeesi : potkujen antaminen helpommaksi..."
https://www.jhl.fi/uutiset/nain-hallituksen-giljotiini-iskee-arkeesi-po…
Vierailija kirjoitti:
"JHL: Näin hallituksen giljotiini iskee arkeesi : potkujen antaminen helpommaksi..."
https://www.jhl.fi/uutiset/nain-hallituksen-giljotiini-iskee-arkeesi-po…
" Potkut voi antaa ilman painavaa syytä. "
Hauskoja ulkomaanmatkoja vakituisille.
Kohta saa irtisanoa teidät helposti ja jos ei ole kunnolla fyffeä tilillä niin omistusasunto lähtee ulosottoon.
Tuhlasit sitten rahat ulkomaanmatkoihin.
🤣🤣🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Hauskoja ulkomaanmatkoja vakituisille.
Kohta saa irtisanoa teidät helposti ja jos ei ole kunnolla fyffeä tilillä niin omistusasunto lähtee ulosottoon.
Tuhlasit sitten rahat ulkomaanmatkoihin.
🤣🤣🤣🤣🤣
Onko kesän Espanjan matka jo varattu. Lentokoneessa voit miettiä kuinka ihanaa on, kun kohta voit saada helposti potkut töistä.
Rentouttavaa lomaa
Se on sosiaalinen paine, joko heität heikot pois ja olet paremmissa piireissä, tai joudut itsekin mustamaalatuksi.
T. Oikeisto
Ystäväsi ovat valtavirtaa edustavia normaaleja ihmisiä.
En ymmärrä, mikä järki irtisanomissuojassa on. Kai työn pitäisi mennä työttömälle, jos työntekijä on siinä huonompi kuin tämä.
Tosi hyvä, että ei tarvitse enää maksaa äitiyslomia eikä sairaiden lasten hoitopäiviä kotona työntekijälle.