Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ylen euroviisurahat loppu.

Vierailija
15.04.2018 |

Eivät maksa kappaleen tekijöiden matkaa ja majoitusta Lissaboniin, vaikka ilman heitä ei koko Monsterssia olisi. Tekijät eivät työskentele enää koskaan ylen kanssa.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/BJBdM0/finsk-tv-stoppar-svensk…

Kommentit (485)

Vierailija
221/485 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ihmisten pitäisi juuri olla iloisia siitä, että Meidän verorahamme ei mene moisiin humputusmatkoihin.

Vierailija
222/485 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Debit ovat jo oman reissunsa varanneet, kertoo Linnea facessaan. Pariksi päivää kun pitempään ei ole varaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/485 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Biisihän oli jo no fear Amsterdamissa. No fearin promokuvat ja minsan intro no fearia.

Miksi? Onko Saaralle tullut käsky, ettei saa voittaa?

Ilmeisesti. Ainakin suomalaisten viimeinenkin halu tukea häntä haluttiin pois.

Sä et ole suomalaiset.

Kyllä olen. Ikuisessa kollektiivisessa vastuussa kaikesta mitä ”suomalaiset” on Saaralle tehneet. Aina nolattavana ja mollattavna milloin missäkin mediassa. Vaikken edes ollut ikinä kuullutkaan hänestä aiemmin, mutta nukkuessanikin minä olen kaiken pahan takana.

Hyi me suomalaiset.

Onneksi nyt viisukevät on ollut riemukas ja iloinen kun Saara on mukana!

Tuntuu, että et ole oikein päässyt kehityksessä siihen vaiheeseen, jossa se oma minuuns muodostuu. Eli voi tulla uutisena: olet ihan vain sinä itse, et ole suomalaiset.

Vierailija
224/485 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Biisihän oli jo no fear Amsterdamissa. No fearin promokuvat ja minsan intro no fearia.

Miksi? Onko Saaralle tullut käsky, ettei saa voittaa?

Ilmeisesti. Ainakin suomalaisten viimeinenkin halu tukea häntä haluttiin pois.

Sä et ole suomalaiset.

Kyllä olen. Ikuisessa kollektiivisessa vastuussa kaikesta mitä ”suomalaiset” on Saaralle tehneet. Aina nolattavana ja mollattavna milloin missäkin mediassa. Vaikken edes ollut ikinä kuullutkaan hänestä aiemmin, mutta nukkuessanikin minä olen kaiken pahan takana.

Hyi me suomalaiset.

Onneksi nyt viisukevät on ollut riemukas ja iloinen kun Saara on mukana!

Tuntuu, että et ole oikein päässyt kehityksessä siihen vaiheeseen, jossa se oma minuuns muodostuu. Eli voi tulla uutisena: olet ihan vain sinä itse, et ole suomalaiset.

Noin minäkin luulin, mutta Saara Aalto on sittemmin opettanut minulle joukko-oppia ja onnellisuutta. Nyt en enää kykene katsomaan euroviisujakaan. Etten tikahtuisi onneeni.

Vierailija
225/485 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi aivan älytöntä summaa tarvinnut maksaa, että tältäkin lokalta niskaan olisi vältytty.

Vierailija
226/485 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin niitä tarkoituksella on pois jätetty, varmaan kaikki osapuolet on ajatellut että joku muu hoitaa ne paikalle ja tässä on lopputulos. Ihme pelleilyä nuo selityksetkin, ihan niinkun Warnerin tai ylen budjetti tuohon kaatuisi. Ja varmasti Debeillä olis varaa matkustaa itsekin eli rahasta ei ole loppujen lopuksi kyse, mutta sehän tässä nyt noloa onkin että samalla Suomi käytännössä jätti biisintekijät kutsumatta

Vierailija
227/485 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autio sanoo, että biisintekijät eivät ole olleet YLE.n palkoilla, vaan warnerin. Warnerko suututtaa biisintekijät?

Tarkistaisin kyllä aina kaiken mitä Anssi "erikoismikkiständi" Autio puhuu.

Vierailija
228/485 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valittajakansa kirjoitti:

Eikö ihmisten pitäisi juuri olla iloisia siitä, että Meidän verorahamme ei mene moisiin humputusmatkoihin.

Niin no meidän rahat menee nimenomaan niiden ihmisten matkoihin, joiden matkoihin ei pitäisi mennä senttiäkään.

Vierailija
229/485 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suora lainaus Linnean Facesta.

Som jag sade i en intervju i Aftonbladet- Tänk er att Ingmar Bergman vinner ett pris för sin film ”Scener ur ett äktenskap” men skådisarna hämtar o får äran. VARJE GÅNG.

Varje. Gång.

........................

Jag är absolut inte bitter. Inte alls. Men när vi upphovsmän tvingas betala ur egen ficka för att få ett erkännande känns det inte längre ok. Jag är ABSOLUT INTE miljonär. Trodde ni det? Kolla Spotify. Någon skrev på Twitter att: Hallå? De KAN väl betala själva? Insinuerade att vi skulle vara så rika på de verk vi givit ut (Läs: skivbolagen)...

Om jag var SNOR-RIK- tror ni inte att jag redan hade bokat resa o hotell? Kanske rentav lite extra? Massage på rummet? En flaska dyr champagne för att fira att vi vunnit för Finland?

Hur mkt tror NI att de betalar oss som GJORT det DE levererar?

Nu blev denna text lite mer eldig än jag egentligen tänkt mig men jag känner att vi är så MÅNGA låtskrivare som ALLTID får stå tillbaka för ”artistens bästa”.

På riktigt? För att vara HELT ÄRLIG- hur många av er låtskrivare har inte känt sig tvungna att ”ge bort credits” dvs, ge bort en del av sin låtskrivar-andel, för att en viss artist ens ska ”ta” er låt? Jag kan nämna en maaaaaassa, men kommer självklart inte göra det för då kanske ingen vill ”skriva” tillsammans med mig mer. Skrattretande. På riktigt.

För er som inte kan detta så mycket så kan jag förklara att om jag, Joy & en artist sitter i vår studio och skriver en låt så per automatik delar vi lika på alla inkomster. Dvs, 33/33/33-ish. Självklart kan detta diskuteras men i mitt o Joys fall så brukar vi tycka att detta är den ”rätta” vägen att gå. En person som kanske är blyg o inte sägen NÅGONTING i en session (arbetstillfälle i studion) kanske faktiskt är just den personen som kommer på just DEN noten eller DET ordet som liksom ”gör” hela låten.

Jag kan ge ett exempel på en artist som är proffsig och INTE bad att få credits, trots att han egentligen hade kunnat: Måns Zelmerlöw! Då tänker ni säkert att det beror på att han är en reko kille och, absolut, ni har RÄTT! Mer reko får man leta efter.

Jag skulle snarare säga att han är så EXTREMT PROFFSIG! Vi visade ”Heroes” för honom och han älskade. Älskade UTAN att vara sniken. För att han själv är LÅTSKRIVARE och VET hur jäkla jobbigt det är när det kommer en artist som vill ”göra” din låt OCH dessutom vill nalla på din rätt till pengar.

.....som om artisterna inte redan tjänar pengar på VARJE GIG de gör?

Vi låtskrivare får helt enkelt nöja oss med nån liten krona från SAMI eller STIM. Tack för det.

Nå. Är jag färdig här? Nä. Egentligen inte. Vill inte förlora fler ”jobb”. ”Borde inte”.

Men. Nu råkade jag skriva en låt till Finlands UMK- deras motsvarighet till Mello- och vann. Kul! Eller?

Vierailija
230/485 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin niitä tarkoituksella on pois jätetty, varmaan kaikki osapuolet on ajatellut että joku muu hoitaa ne paikalle ja tässä on lopputulos. Ihme pelleilyä nuo selityksetkin, ihan niinkun Warnerin tai ylen budjetti tuohon kaatuisi. Ja varmasti Debeillä olis varaa matkustaa itsekin eli rahasta ei ole loppujen lopuksi kyse, mutta sehän tässä nyt noloa onkin että samalla Suomi käytännössä jätti biisintekijät kutsumatta

Se on varmaan ennen ollut niin, että biisintekijöitä ovat olleet esittäjät itse niin kukaan ei ole tulut ajatelleeksi. Ja muutoinkin kun Yle on maksattanut niillä menestystä vielä etsivillä uusilla artisteilla paljon tuohon edustamiseen liittyviä kuluja niin on pitänyt itsestäänselvänä, ettei "artisti maksaa".

Tuo asenne on juuri osa sitä syytä miksi suomi ei menesty. Moista nappikauppaa ei ole menestyvissä viisumaissa. Ja sitten ruotsalaiset taas ovat kuuluja viisupiireissä siitä, että valittavat ihan kaikesta. 

Vierailija
231/485 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Som jag sade i en intervju i Aftonbladet- Tänk er att Ingmar Bergman vinner ett pris för sin film ”Scener ur ett äktenskap” men skådisarna hämtar o får äran. VARJE GÅNG.

Varje. Gång.

........................

Jag är absolut inte bitter. Inte alls. Men när vi upphovsmän tvingas betala ur egen ficka för att få ett erkännande känns det inte längre ok. Jag är ABSOLUT INTE miljonär. Trodde ni det? Kolla Spotify. Någon skrev på Twitter att: Hallå? De KAN väl betala själva? Insinuerade att vi skulle vara så rika på de verk vi givit ut (Läs: skivbolagen)...

Om jag var SNOR-RIK- tror ni inte att jag redan hade bokat resa o hotell? Kanske rentav lite extra? Massage på rummet? En flaska dyr champagne för att fira att vi vunnit för Finland?

Nu blev denna text lite mer eldig än jag egentligen tänkt mig men jag känner att vi är så MÅNGA låtskrivare som ALLTID får stå tillbaka för ”artistens bästa”.

På riktigt? För att vara HELT ÄRLIG- hur många av er låtskrivare har inte känt sig tvungna att ”ge bort credits” dvs, ge bort en del av sin låtskrivar-andel, för att en viss artist ens ska ”ta” er låt? Jag kan nämna en maaaaaassa, men kommer självklart inte göra det för då kanske ingen vill ”skriva” tillsammans med mig mer. Skrattretande. På riktigt.

För er som inte kan detta så mycket så kan jag förklara att om jag, Joy & en artist sitter i vår studio och skriver en låt så per automatik delar vi lika på alla inkomster. Dvs, 33/33/33-ish. Självklart kan detta diskuteras men i mitt o Joys fall så brukar vi tycka att detta är den ”rätta” vägen att gå. En person som kanske är blyg o inte sägen NÅGONTING i en session (arbetstillfälle i studion) kanske faktiskt är just den personen som kommer på just DEN noten eller DET ordet som liksom ”gör” hela låten.

Jag kan ge ett exempel på en artist som är proffsig och INTE bad att få credits, trots att han egentligen hade kunnat: Måns Zelmerlöw! Då tänker ni säkert att det beror på att han är en reko kille och, absolut, ni har RÄTT! Mer reko får man leta efter.

Jag skulle snarare säga att han är så EXTREMT PROFFSIG! Vi visade ”Heroes” för honom och han älskade. Älskade UTAN att vara sniken. För att han själv är LÅTSKRIVARE och VET hur jäkla jobbigt det är när det kommer en artist som vill ”göra” din låt OCH dessutom vill nalla på din rätt till pengar.

Vi låtskrivare får helt enkelt nöja oss med nån liten krona från SAMI eller STIM. Tack för det.

Nå. Är jag färdig här? Nä. Egentligen inte. Vill inte förlora fler ”jobb”. ”Borde inte”.

Men. Nu råkade jag skriva en låt till Finlands UMK- deras motsvarighet till Mello- och vann. Kul! Eller?

Tämä teksti kyllä vähän haiskahtaa sille, että ei olla kotimaassa uskallettu avata suuta, mutta siirtomaa-Suomea kohtaan voi sitten heitellä nenänvarsikommentteja.

Olin Linnean puolella ja edelleen, mutta tässä astuu jo muut sävyt kuvaan.

Vierailija
232/485 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autio sanoo, että biisintekijät eivät ole olleet YLE.n palkoilla, vaan warnerin. Warnerko suututtaa biisintekijät?

Tarkistaisin kyllä aina kaiken mitä Anssi "erikoismikkiständi" Autio puhuu.

Tarkistan aina mitä Saara Megavalehtelija Aalto puhuu.

Vierailija
233/485 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuodesta toiseen pelkkää sinne tänne sekoilua Yleltä nämä viisuilut. Tuuliviiri Saara Aalto vielä mukaan niin aina vaan pidot paranee. Jokainen tiesi, että Saara Aallon kanssa on äärimmäisen vaikea työskennellä. Miksi ihan väkisin valita tällainen ihminen?

Eiköhän tämä ollut sitten tässä. Ei kai me suomalaiset nyt niin helvetin tyhmiä olla, että suostutaan rahoittamaan tällaista paskaa vuosi vuoden perään. Eihän?

Vierailija
234/485 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varje. Gång.

........................

Tämä teksti kyllä vähän haiskahtaa sille, että ei olla kotimaassa uskallettu avata suuta, mutta siirtomaa-Suomea kohtaan voi sitten heitellä nenänvarsikommentteja.

Olin Linnean puolella ja edelleen, mutta tässä astuu jo muut sävyt kuvaan.

Tai sitten tässä on ihminen joka on osunut Saaran tielle ja vittuuntunut röyhkeästä käytöksestä täysin. Saanut ns saarahalvauksen.

Vierailija
235/485 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varje. Gång.

........................

Auttaisi jos sanoisi suoraan mille taholle ollaan katkeria. Onko se nyt YLE, Warner vai Saara vai ihan vaan Suomi. Muutenhan tuo on yleistä pahan olon purkua biisintekijän osasta nykymaailmassa.

Vierailija
236/485 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei nuo Debitkään ole parhaita puhumaan biisintekijöiden oikeuksista, kun Heroeskaan ei ollut kaukana plagiaatista David Guettan biisistä.

Vierailija
237/485 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstistä käy ihan selvästi ilmi, että Saara ei ole muuta kuin kuitannut toisen työn nimiinsä.

Eli mitä helvettiä Yle valehteli, että Saaralla on ollut materiaalia joka on parempaa kuin 300 muulla.

Sitten on häthätää käyty Ruotsista varastamassa materiaali.

Vierailija
238/485 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faded

Vierailija
239/485 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuodesta toiseen pelkkää sinne tänne sekoilua Yleltä nämä viisuilut. Tuuliviiri Saara Aalto vielä mukaan niin aina vaan pidot paranee. Jokainen tiesi, että Saara Aallon kanssa on äärimmäisen vaikea työskennellä. Miksi ihan väkisin valita tällainen ihminen?

Eiköhän tämä ollut sitten tässä. Ei kai me suomalaiset nyt niin helvetin tyhmiä olla, että suostutaan rahoittamaan tällaista paskaa vuosi vuoden perään. Eihän?

Kuinka hyvin tunnet muitten maitten viisukuviot? Samanlaista sekoilua ja suuria tunteita tuntuu olevan muissakin maissa. Vääriä valintoja, viime hetken muutoksia sinne sun tänne, poisjäämisiä suutuspäissä tai rahanpuutteen vuoksi tms, mutta aina ne viisut on saatu pidettyä.

Vierailija
240/485 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekstistä käy ihan selvästi ilmi, että Saara ei ole muuta kuin kuitannut toisen työn nimiinsä.

Eli mitä helvettiä Yle valehteli, että Saaralla on ollut materiaalia joka on parempaa kuin 300 muulla.

Sitten on häthätää käyty Ruotsista varastamassa materiaali.

No ei siinä suoraan sanota niin. Häntä vituttaa aliarvostus niin lisää pökköä pesään avautumalla kuinka niin moni biisinkirjoittaja joutuu antamaan krediittejä pois. Ja kehuu Månsin taivaisiin kuinka tämä ei vaatinut itselleen yhtään mitään.