Mieheni tienaa n.5 000e/kk ja itse saan toimeentulotukea 2000e/kk
Eletään yhdessä muttei virallisesti. Avopuolison ei kuulukaan elättää joten näin mennään. Jotkut ihmettelee miten meillä on varaa siihen ja tuohon, vaikka ulkoinen statuksemme näyttää köyhältä.
Kommentit (33)
Ja sitten heräsin kylmään todellisuuteen, olen surkea köyhä.
Itseasiassa tämä on täysin mahdollista jos ap:lla on kaksi alle kouluikäistä lasta. Jokainen voi käydä sen toteamassa kelan laskurista, vuokraksi 900 ja sitten jotain summia muihin kuluihin, ja toimeentulotuen määrä on yli 2000 euroa/kk. Jos tarina on totta ap on tukihuijari, eli siis miehellä on kuitenkin iso palkka ja asuvat yhdessä. Vieläpä ihmeen ylpeä siitä.
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa tämä on täysin mahdollista jos ap:lla on kaksi alle kouluikäistä lasta. Jokainen voi käydä sen toteamassa kelan laskurista, vuokraksi 900 ja sitten jotain summia muihin kuluihin, ja toimeentulotuen määrä on yli 2000 euroa/kk. Jos tarina on totta ap on tukihuijari, eli siis miehellä on kuitenkin iso palkka ja asuvat yhdessä. Vieläpä ihmeen ylpeä siitä.
Jos puolisot asuvat erillään, lapset saavat lapsilisät ja yh-korotuksen sekä puolison maksamat elatustuet, ap työmarkkinatuen ja asumistuen. Näiden jälkeen toimeentulotueksi jää vain muutama sata euroa.
Kela kyllä ihmettelee, jos elatusmaksuja ei lapsille tule.
Kelataksin myös ihmettelee, jos tiettyjä laskuja ei makseta koskaan ap:n tililtä jne.
Sitten rapsahtaa petossyyte ja tuomio.
Toimeentulotukea hakevalla on tosiaan myös velvollisuus toimeentulotukilain 17 § puitteissa antaa "perustoimeentulotuen myöntämiseksi Kansaneläkelaitokselle ja täydentävän ja ehkäisevän toimeentulotuen myöntämiseksi kunnan toimielimelle kaikki tiedossaan olevat toimeentulotukeen vaikuttavat välttämättömät tiedot".
Vierailija kirjoitti:
No ei käy kateeksi. Suomi on kyllä kallis maa.
Pakko sanoa, että minun käy kateeksi. Tienaan nettona himpun alle 2000 euroa. Minulla on alempi korkeakoulututkinto ja työuraa takana yli 20 vuotta. Itse joudun maksamaan kaikki omat ja lasteni menot asumiskulut mukaanlukien. Työni on Helsingissä, joten asuminen nielee ison osan tuloistani.
Älä valehtele. Kannattaa provoilla vasta sitten kun on asioista tarpeeksi perillä. Sinulle lasketaan tuloksi asumistuki, lapsilisä ja elatusapu. Näin ollen toimeentulotuen suuruudeksi ei jää kuin muutama satanen ehkä.
No tuota, tuossa summassa ei ole niin ihmettelemistä, mutta turhaan korostaa toimeentulotukea, koska on harvinaista, että kenenkään tulot koostuisivat toimeentulotuesta enimmäkseen. Joskus voi olla niin että esim. sitä perustukea ei saa Kelalta (yleensä työttömyystuki tai esim. vanhempainraha tai kotihoidontuki) ja tällöin sen korvaa toimeentulotuki tilapäisesti esim. ennenkuin sitä oikeaa etuutta alkaa saamaan.
Tämä oli taas tällainen iltahömppä provo. Etkö huomannut hieman ristiriitaa siinä, että muut ihmettelevät miten rahat riittää siihen ja siihen vaikka olette... niin siis mitä. Jos miehesi tienaa 5000€ en ihmettelisi jos ette hirveän köyhiltä vaikuta. Hyvähän palkka tuo on enkä ehkä olettaisi heti, että sinä et saa mitään, koska normaalisti työtön saa aina sen työttömyys korvauksen ja kaikki lapsiperheet lapsilisät palkan päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko sanoa, että minun käy kateeksi. Tienaan nettona himpun alle 2000 euroa. Minulla on alempi korkeakoulututkinto ja työuraa takana yli 20 vuotta. Itse joudun maksamaan kaikki omat ja lasteni menot asumiskulut mukaanlukien. Työni on Helsingissä, joten asuminen nielee ison osan tuloistani.
Helsingissä asuva työtön kahden lapsen yh saa Kelasta nettona noin 2100 euroa kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos puolisot asuvat erillään, lapset saavat lapsilisät ja yh-korotuksen sekä puolison maksamat elatustuet, ap työmarkkinatuen ja asumistuen. Näiden jälkeen toimeentulotueksi jää vain muutama sata euroa.
Kela kyllä ihmettelee, jos elatusmaksuja ei lapsille tule.
Kelataksin myös ihmettelee, jos tiettyjä laskuja ei makseta koskaan ap:n tililtä jne.
Sitten rapsahtaa petossyyte ja tuomio.
Tuet voi olla eri osista koostuvia, mutta sen pari tonnia voi tosiaan saada jos haluaa noin huijata, miinus tietysti elatustuki jos mies on noin kovapalkkainen. Uskon silti itsekin että ap valehtelee, tai sitten tulee jäämään kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä asuva työtön kahden lapsen yh saa Kelasta nettona noin 2100 euroa kuukaudessa.
Niin siis riippuen vuokrasta, koska tuohon laskelmasi summaan sisältyy vuokra. Mutta se kahden lapsen yh joka saa palkkaa nettona 2100€ saa tuon palkan päälle lapsilisät yh korotuksilla 300€ sekä elatustuet 300€ eli netto on 2700€. Tämän päälle voi tulla vielä asumistukea riippuen vuokrasta ja bruttopalkasta. Kyllä 3000€ brutollakin voi saada asumistukea ainakin jonkun summan. Jos asumistuki olisi 200€ niin netto olisi 2900€. (Tukien varassa elävällä vastaava luku n. 2000€ kun mukana on kaikki tuet) Näistä summista sitten maksetaan vuokra.
Kyllä tuo työssäkäyvä jää useamman satasen voitolle. Miksi aina esitetään asia niin että se työssäkäyvä yh saa nettona x summa palkkaa ja siitä sitten maksetaan kaikki kun näin ei ole.
Kyllä ärsyttää tällainen tuki huijaaminen... Siksi tuet on noin korkeat koska ovat ilmoittaneet miehelle eri osoitteen vaikka asuukin samassa osoitteessa. Toiset, jotka oikeasti tarvitsisivat niitä tukia jäävät vähemmälle tai ilman, kun eivät jaksa tai mahdollisesti tiedä edes kaikista tuista joihin voisivat olla oikeutettuja. Toiset taas haluavat pärjätä omillaan vaikka tulot olisikin hyvin pienet. Arvostan niitä, jotka kaikesta huolimatta pyrkivät tulemaan omillaan toimeen. Huijareille ei arvostusta heru... toivottavasti jäät kiinni huijauksestasi.
höpönpöpö