Eksä ja paras ystäväsi
Miten suhtautuisit suhteeseen? Olisitko ok, vai olisiko mustasukkaisuutta tms?
Kommentit (49)
Ei haittaisi joku random säätö vuosien takaa, tai jos joku ei niin läheinen kaveri, mutta paras kaveri ja pitkä suhde...
Miksi ihmeessä sen pitäisi olla ongelma? Kertokaa te, joiden mielestä se on ongelma. Siihen varmaan on mielestänne joku syy?
Itse tässä on kuin olematonta todistamassa. Kun ei haittaa, niin ei vaan haittaa.
Olisi tosi vaikea sulattaa, koska ex piilovittuilee ja kääntää ihmisiä minua vastaan, joten menettäisin samalla ystäväni siinä ohella. Näin minulle kerran kävikin eikä oikeastaan harmita..
Taitaa olla enemmän ketjussa niitä joille ok.
Olisi ystävä sitten ex -paras ystävä. En halua olla exäni kanssa tekemisissä. Lasten asiat hoidetaan viestitse. Jos ystävä exääni sekaantuisi niin en haluaisi olla tekemisissä enää hänenkään kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Miten suhtautuisit suhteeseen? Olisitko ok, vai olisiko mustasukkaisuutta tms?
Toteaisin sen mitä kauan epäilin; että exäni on homo.
Paras ystäväni on nimittäin mies, mutta ei todellakaan homo. Tiedän sen empiirisen tutkimuksen perusteella.
Riippuu mikä eksä. Jos ottaisi eksän jota vastaan mulla on kaunoja vaikka tietää hyvin mitä mieltä olen siitä ihmisenä, on se kyllä melkonen epäluottamuslause ja tietyllä tapaa eksän puolelle ja minua vastaan asettumista, vaikken olekaan eksän kanssa tekemisissä.
Parhaassakin tapauksessa harmittaishan se vähän, kun väkisinkin siinä pikkuisen etääntyy siitä ystävästä.
Meillä on naisten kesken kirjoittamaton sääntö ettei toisten jätteisiin kosketa. Eli ei todellakaan kosketa toisten exiin.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet kovin tiuhaan vaihtanut puolisoa/seurustelukumppania, niin lähipiirissä voi olla vaikeaa löytää ihmistä, jota et ole "käyttänyt". Näin esim. minun tuttavapiirissä, missä eräs nainen omiin itselleen kaikki miehet, joiden kanssa tapaillut hetkenkin. Kukaan muu ei saisi heidän kanssaan edes jutella, saati mitään lähempää.
No miksi pitää juuri siitä lähipiiristä niitä miehiä tapailla? Eikö kannattaisi vähän laajentaa omaa sosiaalista ympäristöä, jos on noin pienet piirit, että samoja miehiä pitää kierrättää ystäväpiirissä?
Vierailija kirjoitti:
Miksi alapeukut aloituksessa?
Silloin kun ei ole mitään tähdellistä sanottavaa tai ei muuten vain jaksa vastata, niin voi ainakin peukuttaa mielipiteensä sen suhteen onko samaa vai eri mieltä asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te joiden helppo hyväksyä, miten te sen teette? Vietättekö aikaa kolmestaan?
No aika harvoin mitenkään keräännytään 'viettämään aikaa kolmestaan', mutta samassa kaveriporukassa ollaan useinkin kaikki yhtäaikaa. Ja joskus kun tapaan ystävääni, saattaa mun exä, siis hänen nyxä, tulla kotiin tai liittyä seuraan baarissa tai missä nyt ollaankin. Voidaan myös mennä vaikka leffaan kaikki kolme yhtäaikaa. En näe asiassa pienintäkään hankaluutta.
Niin no nämä ovat just näitä pieniä wt-piirejä, joissa kaikki sekoilevat ja sikiävät keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi alapeukut aloituksessa?
Silloin kun ei ole mitään tähdellistä sanottavaa tai ei muuten vain jaksa vastata, niin voi ainakin peukuttaa mielipiteensä sen suhteen onko samaa vai eri mieltä asiasta.
Aloituksessahan ei sanottu mitään mielipidettä, esitettiin vain kysymys. Vai eikö tällaisia asioita saisi kysyä?
Siinä mielessä tietenkin OK, että toki he päättävät tällaiset asiat itse enkä minä heitä voi määräillä. En olisi vihainen tai loukkaantunut.
Toisaalta myös minulla on oikeus omiin tunteisiini. Minulla on kaksi pitkäaikaista eksää. Toinen suhde haaleni, jätein hänet mutta jäimme tuttaviksi. Tunteita ei ole, tulemme ihan hyvin toimeen ja yhteisiä kavereita on. Ei haittaisi yhtään, jos hän seurustelisi ystäväni janssa, tosin joitain hankalia tai yllättäviä saattaisi syntyä.
Toinen eksä särki sydämeni. Toivuin erosta kauan ja prosessi oli todella kipeä. Emme ole tekemisisissä, mutta toivon hänelle nykyään hyvää. En voi kuvitella tilannetta, että hän seurustelisi ystäväni kanssa. Jos niin kävisi, välini tähän ystävään varmasti viilenisivät; en usko että ystävyys olisi puoleltani enää mahdollista. En haluaisi enää kertoa hänelle omia asioitani, enkä kuulla hänestä ja eksästäni. En haluaisi tavata heitä yhdessä.
En usko mihinkään periaatteisiin, kuten "kaverin eksiin ei kosketa" tms kliseisiin. Ihminen valitsee sydämensä mukaan, mutta valinnoilla on seurauksia, jotka täytyy kantaa.
Te jotka olette alkaneet vehdata eksänne hyvän ystävän kanssa, millaisia seurauksia ollut? Tuntuu oudolle että niin monista on täysin ok. Ehkä ette ole alun perin niin hyviä ystäviä olleetkaan...
Ei ole minulta pois jos löytäisivät onnen keskenään :) enemmän haiskahtaa wt juuri näiden ”kaverien exiin ei kosketa”- ihmisten elämänkatsomuksessa. Ihmisiä kun ei voi omistaa oli sitten exä tai nykyinen
Vierailija kirjoitti:
Ei ole minulta pois jos löytäisivät onnen keskenään :) enemmän haiskahtaa wt juuri näiden ”kaverien exiin ei kosketa”- ihmisten elämänkatsomuksessa. Ihmisiä kun ei voi omistaa oli sitten exä tai nykyinen
Samaa wt-porukkaan, jotka syyttää sitä hutsua joka panee varattua miestä perheen rikkomisesta.
Vierailija kirjoitti:
EI kyllä tuo ystävien ja sukulaisten eksien kierrättäminen ja jakaminen pikkupiirissä on nimenomaan sitä Jerry Springer -kamaa. Normaalit ihmiset tutustuvat ihan mielellään uusiin ihmisiin ja katselevat lähipiiriä laajemmaltikin potentiaalisia kumppaneita.
Ainakaan itselleni maailma ei ole niin pieni, että pitäisi kavereiden ex-miehiin sekaantua.