Loukkasin työkaveria, mitä teen?
Työpaikan kahvitilaan oli ilmestynyt itsetehtyjä kortteja myyntiin. Sellaisia joihin on liimattu valmiita kuvia ja tekstejä korttipohjiin. Mielestäni vähän kömpelön näköisiä, ei mitenkään kauniisti sommiteltuja tai viimeisteltyjä, luulin että ne on työkaverin lapsi tehnyt ja sanoin sen tyhmänä ääneen. EI, työkaveri oli ne itse askarrellut ja kuuli möläytykseni, loukkaantui tietenkin. Pyysin anteeksi mutta ei se tainnut auttaa. Mitä teen, ostanko nyt hyvityksenä ne kortit vai miten lepyttelen hänet?
Kommentit (15)
Ostat ne kaikki sata korttia ja sanot korttien tekiälle että lapsikin olisi osannut paremmin tehdä noi kuin sä.
Olit kyllä ajattelematon. Pyydä vielä kerran anteeksi ja sano vaikka, että sinulla oli huono päivä. Eihän kukaan fiksu tuollaisia suustaan päästä, mutta minulla pääsee myös tuollaisia sammakoita joskus, koska olen joskus ihan idiootti.
No voi jeesus sentään... Turha kai se nyt moneen kertaan on anteeksi pyydellä. Sitä paitsi, jos olivat huonosti sommiteltuja, niin kehuako olisi pitänyt, että onpas upeita.
Vierailija kirjoitti:
Olit kyllä ajattelematon. Pyydä vielä kerran anteeksi ja sano vaikka, että sinulla oli huono päivä. Eihän kukaan fiksu tuollaisia suustaan päästä, mutta minulla pääsee myös tuollaisia sammakoita joskus, koska olen joskus ihan idiootti.
En mä tiedä miten sen selittäisin huonolla päivällä kun sanoin suunilleen "voi, onpa söpöjä, onko ne x:n lapsen tekemiä?" Ja kyseinen henkilö olikin juuri tullut selän takaani huoneeseen. Siis ihan rehellisesti luulin niitä lapsen tekemiksi. Pitää pyytää vielä anteeksi.
Toisen nolaaminen julkisesti muiden kuullen on paha sosiaalinen moka. Sitä ei helposti saa pyörrettyä. Ehkä voisit kokeilla sitä, että sanot muiden ihmisten kuulleen ja ko. henkilön kuullen, että sinulla ei ole yhtään sosiaalista älykkyyttä, et vain osaa. Toisin sanoen sinun pitää siis nolata itsesi vähintään yhtä pahasti kuin nolasit toisen.
Hyi, minä kerran kysäisin kyläpaikassa että onko perheen lapsi (silloin 12v) maalannut erään taulun. No ei ollut, kun rouva itse. :-D Nolotti.
Puolustukseksi sanon, että se oli ihan hirveä tuherrus, en olisi ikipäivänä uskonut että aikuinen sellaisia väkertää. No, kai se oli jotain modernia taidetta mitä minun junttiaivot eivät ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Toisen nolaaminen julkisesti muiden kuullen on paha sosiaalinen moka. Sitä ei helposti saa pyörrettyä. Ehkä voisit kokeilla sitä, että sanot muiden ihmisten kuulleen ja ko. henkilön kuullen, että sinulla ei ole yhtään sosiaalista älykkyyttä, et vain osaa. Toisin sanoen sinun pitää siis nolata itsesi vähintään yhtä pahasti kuin nolasit toisen.
No eikai se ap:n vika ole, että työkaverillansa on askartelutaidot kuin lapsella...
Pyydä vielä kerran anteeksi ja selitä, että oli huono päivä. Sitten unohda koko juttu. Luulen, että päässäsi tämä juttu on paisunut isommaksi kuin se on. Tuskinpa työkaverisi on ottanut sitä noin suurena loukkauksena. Jatkossa voit opetella hillitsemään sanojasi. Kaikkea ei ole pakko sanoa ääneen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikai se ap:n vika ole, että työkaverillansa on askartelutaidot kuin lapsella...
No enemmistö ihmisistä oppii viimeistään teini-ikäisenä, että toista ei haukuta suoraan vaan annetaan rakentavaa palautetta, jos halutaan antaa palautetta. Jos toisella on rumat kasvot, rumat vaatteet, epämiellyttävä tukkatyyli tai itseä epämiellyttävä muu visuaalinen tyyli, sitä ei ole tapana sanoa julkisesti. Se on sosiaalista älykkyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt puhutaan eri asiasta. Eihän sekään ole ap:n vika, jos joku henkilö on lihava. Mutta ap:n vika on se, jos ap tokaisee että jessus toi Hannele on läski, ja Hannele sitten pahastuu siitä. En minäkään puhu ääneen kaikesta, mikä itseä ei miellytä, eihän sitä muuten muuta tekisikään esim. bussissa.
Minun piirrostani luultiin lapseni tekemäksi. En kyllä loukkaantunut. Lapsi piirtää minua paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Minun piirrostani luultiin lapseni tekemäksi. En kyllä loukkaantunut. Lapsi piirtää minua paremmin.
Kuvituksissa ja taiteessa lapsentyylinen naivistinen kädenjälki voi olla myös tarkoituksellista, tarkoituksella haettua. Esim. itse osaan tehdä täysin fotorealistista kuin myös lapsenomaista jälkeä ja aika montaa siltä väliltä.
Yleensä olisi kyllä hyvä kysyä jostain itsetehdyistä tuotteista, että kuka ne on tehnyt, ei olettaa mitään.
Ostan pois, että voin heittää nämä roskiin maailmaa pilaamasta.
Lähimmäisen rakkaus vaatii uhrauksia.
Sinkkumies
No, älä paisuttele asiaa, mutta voithan kahden kesken vielä lyhyesti todeta jotain sen suuntaista, että koska et itse osaa yhtään askarrella tms. niin olet tosi huono arvioimaan toisten tekemisiä. Kun ei ole tuota taiteellista silmää. Ja kysyä harmittaako toista vielä.
Sitten unohdatte koko jutun.
Kerroit rehellisen mielipiteesi. Törkeä loukkaus!