Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kasvissyöjät voisivat tehdä muutamia poikkeuksia

Vierailija
15.04.2018 |

Itse syön mummilassa lihaa. Mummin lihapullia jne. Juhlissakaan en tilaa erikseen vaihtoehtoa. Painotan toki kasviksia, enkä ota isointa pihviä, mutta minusta tuntuu kohtuuttomalta, että minun vuokseni tehdään erikseen tietynlaista ruokaa. Kavereiden luokse otan tietysti mukaan omat piirakat. En sitten ole juhlaväen silmissä kasvissyöjä, mutta mitäs väliä sillä on.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saapi nähdä pidemmällä aikavälillä miten vegaanius vaikuttaa ihmiseen kun se ei ihmisen luontainen ruokavalio ole ollut kymmeniin tuhansiin ellei satoihin tuhansiin vuosiin. Toimiiko hyvin vai tuleeko jotain seurauksia? Sekasyönnin vaikutukset nähtiin mm. aivojen kasvuna kun saatiin enemmän proteiinia mutta miten lie tilanne kasvissyöjillä esim. 50v päästä. Ei siis v*ttuiluna vaan ihan silkkaa mielenkiintoa.

Siis ihanko oikeasti on vielä ihmisiä joiden mielestä ei ole muuta proteiinia kuin eläinproteiini?

Terkuin kasvissyöjä joka taatusti saa ruuasta enemmän proteiinia kuin moni sekasyöjä.

Varmasti saatkin enemmän, tosin siitä ei ole hyötyä, koska ihmiselimistö ei pysty hyödyntämään kasviproteiinia.

Vierailija
22/30 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saapi nähdä pidemmällä aikavälillä miten vegaanius vaikuttaa ihmiseen kun se ei ihmisen luontainen ruokavalio ole ollut kymmeniin tuhansiin ellei satoihin tuhansiin vuosiin. Toimiiko hyvin vai tuleeko jotain seurauksia? Sekasyönnin vaikutukset nähtiin mm. aivojen kasvuna kun saatiin enemmän proteiinia mutta miten lie tilanne kasvissyöjillä esim. 50v päästä. Ei siis v*ttuiluna vaan ihan silkkaa mielenkiintoa.

Siis ihanko oikeasti on vielä ihmisiä joiden mielestä ei ole muuta proteiinia kuin eläinproteiini?

Terkuin kasvissyöjä joka taatusti saa ruuasta enemmän proteiinia kuin moni sekasyöjä.

Varmasti saatkin enemmän, tosin siitä ei ole hyötyä, koska ihmiselimistö ei pysty hyödyntämään kasviproteiinia.

Laita tähän liittyvään tutkimukseen linkki, kiitos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoavatkos kasvisporukat sitten lihansyöjille mitään omissa bileissään? No eivätpä tietenkään ja kaikkien pitäisi mussuttaa samoja rehuja kuin hekin.

Vierailija
24/30 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarjoavatkos kasvisporukat sitten lihansyöjille mitään omissa bileissään? No eivätpä tietenkään ja kaikkien pitäisi mussuttaa samoja rehuja kuin hekin.

Jos sekasyöjät tuovat itse lihansa, voin sen heille paistaa. Itse en rahaani halua sijoittaa lihateollisuuteen. Kasvisruoan tarjoamisessa on se hyvä puoli, että suurin osa ihmisistä syövät niitä perunoita ja salaattia jota on helppo laittaa tarjolle. Ei sen kasvisruoan tarvitse olla mitään prosessoitua pakastealtaasta otettua feikkilihaa,ihan normaaleilla kasviksilla pääsee pitkälle

Vierailija
25/30 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä tarjoan pelkkää jos lihansyöjä kieltäytyy syömästä kasviksia. En kuitenkaan ole tavannut yhtään ihmistä joka söisi vain lihaa!

Vierailija
26/30 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se on, kasvisyöjät eivät ota muita huomioon, mutta vaativat, että heidän ruokavalionsa huomioidaan.

Vierailija
27/30 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita tähän liittyvään tutkimukseen linkki, kiitos.

Minäkin olisin kiinnostunut tästä. Olen ollut kasvissyöjä melkein kaksi vuotta ja käyn säännöllisesti verikokeissa koska ennen kasvissyöntiä minulla oli ongelmia anemian kanssa. Verikokeista ei ole paljastunut minkäänlaisia puutostiloja. Kuulemma proteiinin puutostila on harvinainen Suomessa vaikka täälläkin on pilvin pimein kasvissyöjiä. Miten näin voisi olla jos ihminen ei voisi hyödyntää kasvien proteiinia?

Vierailija
28/30 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se on, kasvisyöjät eivät ota muita huomioon, mutta vaativat, että heidän ruokavalionsa huomioidaan.

Miten niin ei ota??

Kyllä minä ainakin ota. Huomioon keliakikot, laktoosittomat yms. Kun ilmoittavat vaan allergiansa tms.

Vierailija
29/30 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut kasvissyöjä 30 vuotta, enkä ole tehnyt poikkeuksia. Syön vaikka pelkkiä perunoita ja salaatteja, enkä huutele ääneen "missä kasvisruoat", jos olen esim. sukujuhlissa.  Lapseni ovat syöneet lihaa aina ja tuskin edes muistavat vanhempansa olevan kasvissyöjä, koska en siitä ole tehnyt numeroa. Ihmetyttää vain tuo yleinen käsitys, että kaikki kasvissyöjät tekevät kaikille tietäväksi olevansa kasvissyöjä. Kerran muikkuravintolassa sanottiin tarjoilijan puolelta aika töykeästi, kun pyysin pelkkää muusia ja kasviksia, (olin ison ryhmän mukana syömässä)  muistutti kovaan ääneen paikan olevan MUIKKUravintola. Miksi olisin syönyt muikkuja??? Tai vaatinut ravintolan vaihtoa, jos olin ainut kasvissyöjä isosta porukasta??  Tuntuu että se on enemmän muiden ongelma kuin viherpuputtajan oma :-)

Vierailija
30/30 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä miusta kasvissyöjät voisivat ainakin heinäsirkkoja syödä?

Kuuluuko sinusta heinäsirkka kasvikuntaan? Vai millä perustelet ajatuksesi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan