Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö muita ahdista pk-seudun ihmispaljous ja ihmisten tylyys?

Vierailija
15.04.2018 |

Eikö muita ahdista pk-seudun ihmispaljous ja ihmisten tylyys? Olen itse kotoisin Helsingistä eli en mikään junan tuoma tapaus. Ehkä siinä vika piileekin. Viime aikoina jatkuvasti kasvava ihmismassa on alkanut häiritä. Tiet ovat jatkuvasti tukossa, parkkipaikkaa et löydä millään tai se maksaa maltaita. Julkiset on täynnä spurguja ja muita epämääräisiä tyyppejä. Koko ajan rakennetaan lisää isoja kerrostaloja vaikka katu- ja liikenneinfra huutavat hoosiannaa jo nyt. Kaikilla työssä käyvillä tuntuu olevan ikuinen kiire ja huumorintajun puute. Yritäpä saada pitkässä jonossa jotain keskustelua käyntiin ajankuluksi niin sinua katsotaan kuin hullua.

Asuntojen ja vuokrien hinnat nousevat koko ajan kun ihmisiä pakkautuu tänne vaikka töistä ei ole mitään varmuutta. Lisäksi vielä tuo keinotekoinen asukasaineksen tasainen jakaminen. Omaan naapurustoon on alkanut ilmestyä kasapäin ulkomaalaista syntyperää olevia tyyppejä wt-naisten puolisoina tai sitten halpatyöläisinä eteläpuolelta.

Alan kyseenalaistamaan, että miksi oikein maksan veroja ja käyn töissä. Kultalusikkaa en suuhun ole lapsena saanut, joten mitään suuria omaisuuksia ei ole. Jos olisi niin muuttaisin heti jonnekin arvostetulle asuinalueelle.

Helsingin keskustakin alkaa olla sellainen noidankattila etten käy siellä enää ellei ole pakko. Täynnä kaikenlaisia epämääräisiä hengailijoita, jotka ilmeisesti sossu elättää. Ja heti jos aurinko kevät-syksy -puolella pilkahtaa niin terassit on tupaten täynnä kovaäänisiä punaisia rapuja aivan tuhannen jurrissa nauttimassa omasta mielestään eurooppalaiseen tapaan sivistyneesti alkoholia...

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki, savuinen, sumuinen kaupunki

ihmiset ei tunne edes naapuriaan

kaikilla on kiire, harva täällä hymyilee

näkymättömät langat repivät ja nykivät sätkynukkeja

jotka poukkoilevat kuin saalis kalat sumpussa

kaikilla on kiire ei minnekkään

Lol

Vierailija
42/42 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Helsingissä käydessä aina sellainen olo etten kuulu sinne. Sama ilmiö on kyllä monessa muussakin paikassa, joten ei se vika niinkään ole Helsingissä. Ihmispaljous on minusta ihan hyvä juttu jos ei tarvitse jonottaa johonkin. Busseissa huomaa olevansa Helsingissä, kun kukaan (no, varmaan joku muttei minun nähteni) tervehdi kuskia eikä kuski ole tervehtinyt takaisin kun itse tervehdin. Tällaista on kuulemma monessa muussakin paikassa, mutta Tampereella olen tottunut ihan erilaiseen toimintaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi