Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö muita ahdista pk-seudun ihmispaljous ja ihmisten tylyys?

Vierailija
15.04.2018 |

Eikö muita ahdista pk-seudun ihmispaljous ja ihmisten tylyys? Olen itse kotoisin Helsingistä eli en mikään junan tuoma tapaus. Ehkä siinä vika piileekin. Viime aikoina jatkuvasti kasvava ihmismassa on alkanut häiritä. Tiet ovat jatkuvasti tukossa, parkkipaikkaa et löydä millään tai se maksaa maltaita. Julkiset on täynnä spurguja ja muita epämääräisiä tyyppejä. Koko ajan rakennetaan lisää isoja kerrostaloja vaikka katu- ja liikenneinfra huutavat hoosiannaa jo nyt. Kaikilla työssä käyvillä tuntuu olevan ikuinen kiire ja huumorintajun puute. Yritäpä saada pitkässä jonossa jotain keskustelua käyntiin ajankuluksi niin sinua katsotaan kuin hullua.

Asuntojen ja vuokrien hinnat nousevat koko ajan kun ihmisiä pakkautuu tänne vaikka töistä ei ole mitään varmuutta. Lisäksi vielä tuo keinotekoinen asukasaineksen tasainen jakaminen. Omaan naapurustoon on alkanut ilmestyä kasapäin ulkomaalaista syntyperää olevia tyyppejä wt-naisten puolisoina tai sitten halpatyöläisinä eteläpuolelta.

Alan kyseenalaistamaan, että miksi oikein maksan veroja ja käyn töissä. Kultalusikkaa en suuhun ole lapsena saanut, joten mitään suuria omaisuuksia ei ole. Jos olisi niin muuttaisin heti jonnekin arvostetulle asuinalueelle.

Helsingin keskustakin alkaa olla sellainen noidankattila etten käy siellä enää ellei ole pakko. Täynnä kaikenlaisia epämääräisiä hengailijoita, jotka ilmeisesti sossu elättää. Ja heti jos aurinko kevät-syksy -puolella pilkahtaa niin terassit on tupaten täynnä kovaäänisiä punaisia rapuja aivan tuhannen jurrissa nauttimassa omasta mielestään eurooppalaiseen tapaan sivistyneesti alkoholia...

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa muissa on ongelmat ja itsessä ei mitään.

Vierailija
2/42 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikissa muissa on ongelmat ja itsessä ei mitään.

Mikä kohta noista sinua kutitti? Tosiahan nuo mainitut asiat ovat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat asua eri päkaupunkiseudulla kuin minä.

Ja toisaalta, asenteesi onnluokkaa" ulkomaalaidet, ja wt- naiset.."

Maksan vuodessa veroja vain 10 000 e, eihän sillä makseta paljon mitään jos ajatellaan mitä me oikeasti saadaan, kyllä minä aion jatkaa työntekoa kiitollisena edelleen.

Joillakin lasi on puolityhjän sijaan puolitäynnä

Vierailija
4/42 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksan vuodessa veroja vain 10 000 e, eihän sillä makseta paljon mitään jos ajatellaan mitä me oikeasti saadaan, kyllä minä aion jatkaa työntekoa kiitollisena edelleen.

Joo, no ongelma, katsos, on siinä että minä maksan veroissani nuo sinun saamasi "paljot" asiat. Mitä minä saan vastineeksi? En mitään. Tai no vielä huonomman elinympäristön kun tänne houkutellaan koko ajan lisää porukkaa ilman mitään ympäristön kestävyysanalyysejä tai muita.

Vierailija
5/42 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, koska liikun lähinnä omalla autolla ja Hesaan on asiaa vain kerran vuodessa.En mä  siis edes näe sitä  ihmispaljoutta.

Vierailija
6/42 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ahdistaa, siksi asunkin Turussa.

Vierailija
7/42 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kysymästä, ei ahdista. Tiedätkö jonkun Helsingin kokoisen tai suuremman kaupungin, jossa ei olisi samoja ongelmia?

Vierailija
8/42 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Ja lisäksi ihmiset ovat oikeasti veetun tyhmiä tai juntteja eivätkä tajua miten muualla eletään ja miksi ihmiset tekevät asioita toisin.

Tosin, pk-seutuhan onkin Suomen suurin peräkammari, josta ei muuteta isin ja äidin kyljestä minnekään.

t. 3:ssa eri maassa yli 15 vuotta ja parissa Suomenkin kaupungissa asunut maalainen

Vierailija
9/42 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, no ongelma, katsos, on siinä että minä maksan veroissani nuo sinun saamasi "paljot" asiat. Mitä minä saan vastineeksi? En mitään. Tai no vielä huonomman elinympäristön kun tänne houkutellaan koko ajan lisää porukkaa ilman mitään ympäristön kestävyysanalyysejä tai muita.

Paljonkos sinä maksat enemmän veroja kuin minä, että kustannat omien saamisisesi lisäksi minunkin kulut?

Vierailija
10/42 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Rakastan sitä, että on rauhaa ja luontoa ympärillä, mutta pääsen pienellä vaivalla hyvin toimivalla julkisella liikenteellä järkevässä ajassa kulttuuririentojen pariin ja takaisin. Hyviä ravintoloita on paljon ja muuallakin kuin keskustassa, joten ei käy tylsäksi

Vierailija
11/42 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä viihdyn Helsingistä.

Pidän kauniista puistoista, kasvitietellisestä puutarhasta, merenrannoista, arboretumista, museoista, taidenäyttelyistä, kirjastoista, oopperasta ja konserteista.

Keskustassa on mukavaa tavata kavereita. 

Liikun julkisilla ja yritän välttää ruuhka-aikoja. Jos bussissa tai metrossa on häiriköitä, niin jään pois ja jatkan matkaa seuraavalla 

Kaunis kaupunki!

Vierailija
12/42 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En asu nyt pk-seudulla, mutta mikä Helsingissä pistää silmään moneen muuhun Euroopan pääkaupunkiin verrattuna on ihmisten ystävällisyys. Varsinkin asiakaspalvelu on erittäin hyvää.

Vierailija
13/42 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta. Ja lisäksi ihmiset ovat oikeasti veetun tyhmiä tai juntteja eivätkä tajua miten muualla eletään ja miksi ihmiset tekevät asioita toisin.

Tosin, pk-seutuhan onkin Suomen suurin peräkammari, josta ei muuteta isin ja äidin kyljestä minnekään.

t. 3:ssa eri maassa yli 15 vuotta ja parissa Suomenkin kaupungissa asunut maalainen

Ei sinun lähipiirisi tarkoita kaikkia suomalaisia. :)

Vierailija
14/42 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän kauniista puistoista, kasvitietellisestä puutarhasta, merenrannoista, arboretumista, museoista, taidenäyttelyistä, kirjastoista, oopperasta ja konserteista.

Liikun julkisilla ja yritän välttää ruuhka-aikoja. Jos bussissa tai metrossa on häiriköitä, niin jään pois ja jatkan matkaa seuraavalla 

Kaunis kaupunki!

Joo, ei minuakaan varmasti ahdistaisi niin paljoa jos ei tarvitsisi käydä töissä ja elää ruuhkavuosia. Kyllähän sitä yksinäinen ihminen joka elää yhteiskunnan rahoilla varmasti nauttii kun palvelut on ihan oman ulko-oven vieressä.

Vierailija
15/42 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sinun lähipiirisi tarkoita kaikkia suomalaisia. :)

Sen toteamiseen riittää ihan satunnainen HS:n lukeminen sekä pk-seudun toimistolla silloin tällöin käynti.

Vierailija
16/42 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaunis kaupunki!

Joo, ei minuakaan varmasti ahdistaisi niin paljoa jos ei tarvitsisi käydä töissä ja elää ruuhkavuosia. Kyllähän sitä yksinäinen ihminen joka elää yhteiskunnan rahoilla varmasti nauttii kun palvelut on ihan oman ulko-oven vieressä.

Minä olen työssäkäyvä sinkku eli maksan osan mm. sinun lastesi elatuksesta.  

Vierailija
17/42 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut täällä koko ikäni. Ei ahdista. Normi meininkiä. Jos jollain ei pää kestä, on syytä lähteä pois. Adios!

Vierailija
18/42 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ahdista ja kuten kirjoittaja kolmonenkin totesi, taidat asua eri pääkaupunkiseudulla. Olen asunut täällä jo 56 vuotta, samassa paikassa 26 vuotta. Tavallinen pääkaupunkiseudun lähiö. Osan lähistön ihmisistä tunnen vähintäänkin ulkonäöltä. Naapureita tervehditään ja joskus jäädään enemmänkin juttelemaan. Koiranomistajana toiset koiranomistajat ovat tulleet tutuiksi ja myös sellaiset, jotka pitävät kovasti koirista, vaikka omaa koiraa heillä ei olekaan. Lähikaupassa on tuttua henkilökuntaa ja palvelu hyvää eli tilaavat sinne sellaisia tuotteita, joita kaipaan. 

Teen etätöitä kotona ja lähiöravintola on tullut vuosien varrella tutuksi, kun olen vienyt sinne lähes jokaisen lounassetelini. Samoin on tullut tutuksi kuppilan kantaporukkakin. En katso ihmisiä nenänvarttani pitkin vaan voin jutella alkoholisoituneen pitkäaikaistyöttömänkin kanssa. Eilen muuten vein tyhjiä pulloja kauppaan ja matkalla huomasin kaksi nuorehkoa miestä poimimassa nurmikolta jotain. Huikkasin, että keräävätkö he pulloja. Keräsivät ja annoin heille pullokassini. Selvästi kyllä huomasin, että näiden nuorten miesten päihdeongelma ei ollut vain alkoholi vaan muutkin, mutta niin vaan siinä kevätauringon paisteessa varmaan 10 minuutin verran juteltiin niitä näitä. Toissapäivänä kauppareissulla kaksi noin 11-vuotiasta poikaa ajoi pyörällä ja olin juuri silloin juttelemassa kahden koiranomistajan kanssa. Toinen pojista huusi useamman kerran "YLÄVITONEN!" ja kun en nyt nähnyt ketään, jolle poika tätä huusi, nostin käteni hänen ohittaessaan ja heitettiin ylävitoset. Ei aavistustakaan, kenen poikia olivat :D 

Koirani on peräisin itärajan takaa ja rakastaa venäjänkielistä puhetta. Tien toisella puolella on VVOn talo, jossa asuu venäläisiä rakennusmiehiä. Usein he tulevatkin juttelemaan venäjäksi koiralleni ja heistä on huvittavaa, miten innoissaan häntäänsä heiluttaen koirani on. Naapurustossa on myös kaupungin vuokratalo, johon pari vuotta sitten muutti yli kymmenen vuoden Meksikossa asumisensa jälkeen suomalaismies ulkomaalaisen vaimonsa kanssa. Heihinkin tutustuin koirien kautta ja alussa he kyselivätkin multa paljon neuvoja esimerkiksi terveyskeskuksen ajanvaraukseen liittyen. 

Mitäs muuta? Ai niin, toinen seinänaapureistani on venäläissyntyinen ortopedi ja meillä on ihan tavallinen käytäntö, että kun toinen lapioi lumet omasta pihastaan, lapioi samalla myös naapurin pihasta. Muutenkin jutellaan paljon erityisesti puutarhahommista. Hänen vaimonsa kanssa olen jutelut paljon opiskelumahdollisuuksista Suomessa. Olen myös muutaman kerran kaatunut kadulla ja hetkessä on ollut joku auttamassa ylös. Samoin olen itsekin auttanut, kun joku toinen on kaatunut. 

Eivät siis kaikki pääkaupunkiseudun asukkaat ole mitenkään tylyjä. Viihdyn erittäin hyvin, olen aina viihtynyt. 

Vierailija
19/42 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonkos sinä maksat enemmän veroja kuin minä, että kustannat omien saamisisesi lisäksi minunkin kulut?

Olen keskituloinen ja käytän hyvin vähän julkisia palveluita. Terveydenhoidon kustantaa työnantaja ja hammashoitoa olen tarvinnut hyvin vähän. Perintöä tai muuta vastaavaa pottia ei ole, joten toivon ansiotulojen veron keventämistä ylemmältä keskiluokalta. Kyllä minä väitän, että olen selkeä nettomaksaja nykyisessä systeemissä.

Vierailija
20/42 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaunis kaupunki!

Minä olen työssäkäyvä sinkku eli maksan osan mm. sinun lastesi elatuksesta.  

Ja minä todennäköisesti osan käyttämistäsi erikoissairaanhoidon palveluista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän