Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitteko kertoa kokemuksia sterilisaatiosta

Vierailija
15.04.2018 |

Haluaisin ko. toimenpiteen, mutta olen kuullut kauhujuttuja hormoonihäiriöistä kuten parran kasvu, lihominen yms. Lapsiluku on täynnä ja ikääkin 35. Sopivaa hormonaalista menetelmää ei löydy, kierukka ei pysy ja kumi ärsyttää limakalvoja.

Löytyykö kellään omakohtaisia kokemuksia?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jos treenaisi alapään kuntoon niin kierukka pysyisi?

Hormonaalinen ehkäisy? Vaikka kapseli?

Vierailija
2/20 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sterilisaation idea just on se, että siinä EI OLE hormonaalista vaikutusta. 

Ja ihan turha nyt tulla selittämään että joo joo mäkin lihoin 90 kiloa heti sterilisaation jälkeen. Niin varmaan, mutta se ei johdu toimenpiteestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan Essure-sterilisaatiota ota, jos jossain vielä sitä tarjotaan.

Oli helppo ja nopea joo, mutta kamalat sivuvaikutukset. Mm. fibromyalgia, suolisto-ongelmat, hiustenlähtö, korvaongelmat.. Lista on pitkä. Terveys meni pilalle tuon toimenpiteen takia ja nyt on kauhea taistelu, että pääsisi noista implanteista eroon.

Tästä on uutisissakin ollut juttua.

Vierailija
4/20 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tehty 9 vuotta sitten sterilisaatio eikä mitään moitittavaa. En lihonnut eikä parta kasva. Kuukautiset säännölistyi ja on niukemmat. Pienen nippailun tunnen oviksen aikaan mut se on minimaalinen.

Raskauden pelko poissa ja seksi ihanaa. Suosittelen!

Vierailija
5/20 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

N40 kirjoitti:

Mulle tehty 9 vuotta sitten sterilisaatio eikä mitään moitittavaa. En lihonnut eikä parta kasva. Kuukautiset säännölistyi ja on niukemmat. Pienen nippailun tunnen oviksen aikaan mut se on minimaalinen.

Mulla siis irtipoikki sterisaatio, ei essure :)

Vierailija
6/20 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saisko linkkiä kohdunkaulan jumppaohjeille? 

Vierailija
7/20 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ole lantionpohjan lihaksilla mitään vaikutusta kohdussa olevaan esineeseen. Siis luuletko että lihaksilla kierukka pidetään paikallaan? Joillain ihmisillä (kuten myös itsellä) kohtu supistelee kierukan pois. Ei se sieltä pöksyihin putoa mutta on siellä jossain synnytyskanavassa jumissa eikä näin ollen täytä tehtäväänsä. Ap myös mainitsi ettei hormonaalista menetelmää tahdo löytyä, eli on varmaan jotain jo kokeillut. Enpä silloin suosittelisi kapseliakaan.

T. Neuvolan täti

Vierailija
8/20 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

N40 kirjoitti:

Kiitos :) - ap

Vierailija
9/20 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla filshie-klipsit kolmekymppisestä, 9 vuotta. Päiväkirurginen toimenpide, nukutuksessa. 2 noin sentin viiltoa, napaan ja karvoituksen yläpuolelle. Sairaslomaa päivä, pahin kipu hartiapistos seuraavana yönä hiilidioksidin poistuessa elimistöstä. Huoletonta paneskelua, kuukautiset kolme päivää eikä seitsemää kuten kuparikierukka-aikoina (hb:kin parani 20 pykälällä, pysyvästi).

Vierailija
10/20 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla klipsit laitettu sterissä (14 v sitten), ei lihomista, ei parrankasvua, ei mitään sivuoireita.

Vierailija
11/20 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sterilisaation idea just on se, että siinä EI OLE hormonaalista vaikutusta. 

Ja ihan turha nyt tulla selittämään että joo joo mäkin lihoin 90 kiloa heti sterilisaation jälkeen. Niin varmaan, mutta se ei johdu toimenpiteestä.

Okei, kiitos tästä :D joistain sivuilta vaan tästä luin, mutta nämä kokemusperäiset vinkit on arvokkaampia. - ap

Vierailija
12/20 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla klipsit laitettu sterissä (14 v sitten), ei lihomista, ei parrankasvua, ei mitään sivuoireita.

Äh, tämä unohtui, ei mitään sivuoireita mullakaan :) 10

Vierailija
13/20 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äh, tämä unohtui, ei mitään sivuoireita mullakaan :) 10

Oho, olenkin 9, anteeksi (haen toisen mukin kahvia, josko saa aamusilmät auki).

Vierailija
14/20 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista! Tämmösen pikkuotannan perusteella vaikuttaa hyvältä vaihtoehdolta :) - ap

Vierailija
15/20 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putket pistetty poikki. Ei mitään sivuoireita. Voin suositella.

Vierailija
16/20 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksi tuli paljon vapautuneemmaksi, ei raskauden pelkoa ja nyt on 12 vuotta rakasteltu AINA spontaanisti ilman kumia. Tuskin osaisin enää edes laittaa kondomia. Ei mitään sivuoireita.

T: Steriloidun naisen aviomies

Vierailija
17/20 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Essure-implantit laitettu 6 v sitten. Ei sivuvaikutuksia,kuukautiset säännölliset ja normaalit. Ikää nyt 40 v ja lapsia 3. Ei kaduta pätkääkään...

Vierailija
18/20 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ehdottomasti paras ehkäisymenetelmä, mikäli olet varma siitä että lapsiluku on täysi. Ihanaa kun voi rakastella täysin ilman raskaaksi tulemisen huolta. Minulta laitettiin piuhat poikki synnytyslaitoksella välittömästi kuopuksen (neljäs) syntymisen jälkeen. En edes ymmärrä, että millä tavalla niitä negatiivisia sivuvaikutuksia olisi mahdollista tulla?

Vierailija
19/20 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei miehen sterilisaatiota?

Olen itse käynyt. Operaatio kesti ehkä noin 3 tuntia kaikkineen, puudutuksessa. Ei mukavin kokemus, mutta ei hampaanpaikkausta pahempi.

Pientä jomotusta muutama päivä, buranalla selvisi helposti. Arpia ei pysty edes erottamaan enää.

Vierailija
20/20 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klipseillä sterilisaatio sektion yhteydessä, omasta toiveestani. Tuloksena hormonihäiriö. Limakalvot kuivuneet täysin. Vaihdevuosia ei siis ole, eikä hoitoakaan tätä myötä.

Varaudu ettei kukaan ota vastuuta, koska "sterilisaatiohan ei aiheuta sivuvaikutuksia". Mikään lääke tai erikoislääkäritutkimus ei ole tuonut ratkaisua. Eli seksitöntä elämää siis vietän ja parisuhde meni tietenkin tämän myötä.

Tällä kokemuksella en voi siis suositella sterilisaatiota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä