Oletteko jo aloittaneet parvekekauden?
On niin aurinkoista ja lämmintä, että olen :)
Mitä parvekeremppaa ja uutta laitatte tänä vuonna? Entä kasvivalikoima?
Kommentit (33)
Ei kukaan voi sanoa varmaa näkemättä. Katso maanmuodot jne. mihin se vesi menee.
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävän paskanen koko parveke. Autoista tullutta musta paskaa täynnä.
Sama. Emme voi käyttää parveketta, sillä se on mustan noen peitossa ( talo moottoritien varrella) ja alakerran naapuri polttaa ketjussa tupakkaa.
Itse asiassa kyllä. Siivoilin juuri talven jäljiltä valoja ym. ja tavaroita ja eilen ostin puiset lattialaatat asennusta varten. Varmaankin tosin puuha jatkuu ensi viikonloppuna lisää.
Tänään tarkoitus laitella :) Vähän siemeniä olen ostanut ja esikasvattanut ja eilen ostin orvokeita ja ruukkuruusun. Aamulla hain multaa lisää. Kohta pesemään huonekalut, ne ovatkin viime kesänä ostettuja joten mitään isompaa tuskin hankitaan. Riippukeinun kun saisi viritettyä, en vaan tiedä miten ja mihin ne koukut tunkisi. Haastavaa kun meillä on utelias nuori kissa, miten saan sen jättämään istutukset sitten rauhaan.
Olen. Siihen kun ei tuule niin aurinko lämmittää jo tosi kivasti! Aamulla luen esim. kirjaa tai lehteä parvekkeella. Ketään naapuria en ole vielä nähnyt näissä puuhissa :D Kaikkien parvekkeet näissä taloissa on sisäpihalle päin eli about kaikki näkee toistensa parvekkeille.
Vierailija kirjoitti:
Mitkä tekstiilit (kankaat) eivät homehdu kostealla parvekkeella?
Ne on käsiteltyjä. Kotikutoiset homehtuu varmasti.
Ei muuta kuin kauppaan mars.
Sinkkumies
Aikapäiviä sitten. Kotimaassani on ollut jo muutaman viikon ~15-18 asteisia päiviä joten pitkään on jo syöty aamupala ja illallinen parvekkeella. Tuulensuojainen kun on niin avoparvekkeellakin on tarjennut t-paidassa maaliskuusta asti. Ensi viikoksi luvattu yli 20 astetta niin ajateltiin avata grillikausi tuolla sisäpihalla ystävien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Tänään tarkoitus laitella :) Vähän siemeniä olen ostanut ja esikasvattanut ja eilen ostin orvokeita ja ruukkuruusun. Aamulla hain multaa lisää. Kohta pesemään huonekalut, ne ovatkin viime kesänä ostettuja joten mitään isompaa tuskin hankitaan. Riippukeinun kun saisi viritettyä, en vaan tiedä miten ja mihin ne koukut tunkisi. Haastavaa kun meillä on utelias nuori kissa, miten saan sen jättämään istutukset sitten rauhaan.
Heitä kissa partsilta alas ja osta koira. Ystävän neuvo, koirat tekevät mitä käsket. Kissat eivät koskaan.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta metriä talon seinästä maapohjaiselle parvekkeelle uskaltaa istuttaa suoraan maahan, ettei kasteluvesi päädy rakenteisiin?
Vesi ei päädy mihinkään, jos kasvit eivät sillä meinaa edes elää.
Kastele siis vain tarvittaessa.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Mitkä tekstiilit (kankaat) eivät homehdu kostealla parvekkeella?
Mulla on tällainen ympäri vuoden. Ei homehdu.
https://www.mattotukku.fi/tuote/muovimatto-tyyne-harmaa/373500027/
Meillä on pieni terassi ja se on nyt siivottu ja kesäkalusteet laitettu. Pöytä+2 tuolia, Baden Baden tuoli ja katosta roikkuva pallotuoli. Myöhemmin laitan kesäkukkia ruukkuihin, kasvatan yrttejä ja chilejä, grillataan sähkögrillillä makkaraa, syödään viikonloppuisin lounasta, otetaan aurinkoa, luen kirjaa ym ym. Asun kesällä terassilla kaiket päivät. Saunan jälkeenkin kiva vilvoitella terassilla. Ja tulee joskus juotua siideriä tai viiniäkin. Elämästä pitää nauttia...ne pienet ilot!
Vierailija kirjoitti:
Meillä on pieni terassi ja se on nyt siivottu ja kesäkalusteet laitettu. Pöytä+2 tuolia, Baden Baden tuoli ja katosta roikkuva pallotuoli. Myöhemmin laitan kesäkukkia ruukkuihin, kasvatan yrttejä ja chilejä, grillataan sähkögrillillä makkaraa, syödään viikonloppuisin lounasta, otetaan aurinkoa, luen kirjaa ym ym. Asun kesällä terassilla kaiket päivät. Saunan jälkeenkin kiva vilvoitella terassilla. Ja tulee joskus juotua siideriä tai viiniäkin. Elämästä pitää nauttia...ne pienet ilot!
Minäkin ja siksi toivon, että tänä kesänä tulisi paremmat kelit kuin parina viime vuonna.
Kuinka monta metriä talon seinästä maapohjaiselle parvekkeelle uskaltaa istuttaa suoraan maahan, ettei kasteluvesi päädy rakenteisiin?