Suuttuisitko jos miehesi salaisi ostaneensa moottoripyörän?
Miehen kaveri tuli äsken kahville ja juteltiin kesäsuunnitelmista. Hän siinä sitten kysyi mieheltäni, että tilasitko jo ne uudet renkaat?
Ihmettelin, että mitkä renkaat. Juuri kävin vaihdattamassa autoon uudet.
Miehen kaveri tähän, että eikun siihen harrikkaan.
Oli muuten varmasti kaikilla näkemisen arvoiset ilmeet siinä vaiheessa, kun kysyin, että mihinkähän harrikkaan!?
Mies änkytti, että ei olisi halunnut vielä kertoa minulle.
Menin niin sanattomaksi, että lähdin vaan ulos enkä todellakaan tiedä mitä sanon, kun menen takaisin.
Eihän kukaan ostele vaimoltaan salaa moottoripyöriä, eihän??
Kommentit (64)
Olisikin ollut! Mies vaan tietää, etten pysty moottoripyörän kyydissä istumaan vammani vuoksi.
Ap
Olisin vihainen, mutta vain siksi, että minäkin haluan ajaa!!!
En. Mies saa käyttää omat rahansa ihan mihin tahtoo kunhan yhteinen katto pysyy pään päällä, laskut tulee maksettua ja kaapissa on ruokaa. Niin minäkin teen.
Kyllä, ois sen luokan juttu että lusikat menisivät jakoon välittömästi.
En suuttuisi, mutta olisin erittäin hämmästynyt ja loukkaantunutkin siitä, että hän haluaisi salata tuollaisen asian.
Kyllä suuttuisin. Ei ostoksia tarvii salailla. Saattaisin jopa erota, kun en tajuais tuota salailua millään tasolla. Kyllä luottaa pitää pystyä.
Tuli mieleen, että jos tarvitset renkaita niin sais vaikka ilmaiseksi kesä tai talvirenkaat ja ihan uusi vararengas on kontissa. Kesärenkaat on melkein loppuun ajetut, mutta niillä ajaa vielä ehkä sen yhden kesän. Sen verran niissä on pintaa. Talvirenkaat on takana tosi hyvät ja edessä kuluneet, mutta ehkä kesärenkaat sais niistäkin jos ei talvella uskalla ajaa enää. Voisin mitata joku päivä onko ne jo sakko renkaat. Mut ilmasiks sais jos tarvii.
Salailusta suuttuisin, moottoripyörästä en.
Minä voin ostaa vaikka Ferrarin omilla rahoillani. Tosin tapani on aina ensin fiilistellä ajatuksella, sitten tutkia asiaa ennen ostoa, ostotapahtuma ja vihdoin se omistamisen ja ajamisen riemu.
Kysymys kuuluu, miksen saisi käyttää omia rahojani kuten haluan? Ei Harrikkaakaan talousrahoilla tai pikavipillä osteta.
Vähän suutuin, meillä osti kanssa salaa... Kostoksi otin koiran, ajoin A- kortin ja ostin myös moottoripyörän.
Jos mies ostaa omalla rahalla, niin ok. Pelkäsin mies vaimon reaktiota, kun ei uskaltanut kertoa.
Vierailija kirjoitti:
Vähän suutuin, meillä osti kanssa salaa... Kostoksi otin koiran, ajoin A- kortin ja ostin myös moottoripyörän.
Hoidat varmaan koiran itse?
Mikäli mun mies tekisi tuollaisen tempun, niin todellakin rikkoisi meidän välisen luottamuksen ja menisi lusikat jakoon. Lupaa ei tarvitse pyytää, mutta kyllä asioista pitää jutella etukäteen jos kerran parisuhteessa ollaan. Kyllähän se joka tapauksessa perheen käytettävissä olevia varoja vähentää jos toinen humputtaa omansa menemään noinkin tyhjänpäiväiseen asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Mikäli mun mies tekisi tuollaisen tempun, niin todellakin rikkoisi meidän välisen luottamuksen ja menisi lusikat jakoon. Lupaa ei tarvitse pyytää, mutta kyllä asioista pitää jutella etukäteen jos kerran parisuhteessa ollaan. Kyllähän se joka tapauksessa perheen käytettävissä olevia varoja vähentää jos toinen humputtaa omansa menemään noinkin tyhjänpäiväiseen asiaan.
Kaikilla ei ole yhteisiä rahoja eikä aloittaja maininnut asiaa.
Mä ostin tällä viikolla itselle ja tytölle skootterit. Itse tienaamillani rahoilla. Ei tullut mieleenikään kysyä mieheltä ”lupaa”.
Tarkka kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla ei ole yhteisiä rahoja eikä aloittaja maininnut asiaa.
Vaikkei olisi yhteisiä rahoja, niin silti kuuluu kertoa kumppanille. Jos jostakusta tuntuu ettei tarvitse kertoa, niin enpä usko, että suhde on kovin pitkäikäinen. Tällaisen "omat rahat ja teen mitä lystään" tyypin kanssa en olisi päivääkään.
Vierailija kirjoitti:
Mä ostin tällä viikolla itselle ja tytölle skootterit. Itse tienaamillani rahoilla. Ei tullut mieleenikään kysyä mieheltä ”lupaa”.
Skoottereissa nyt on kysymys pikku rahoista jos verrataan mitä moottoripyörät maksaa. Mikäli ei ole vanha romu kyseessä.
Ehkä se oli yllätys sinulle. Pääsette yhdessä ajelemaa kesällä = D