Suuttuisitko jos miehesi salaisi ostaneensa moottoripyörän?
Miehen kaveri tuli äsken kahville ja juteltiin kesäsuunnitelmista. Hän siinä sitten kysyi mieheltäni, että tilasitko jo ne uudet renkaat?
Ihmettelin, että mitkä renkaat. Juuri kävin vaihdattamassa autoon uudet.
Miehen kaveri tähän, että eikun siihen harrikkaan.
Oli muuten varmasti kaikilla näkemisen arvoiset ilmeet siinä vaiheessa, kun kysyin, että mihinkähän harrikkaan!?
Mies änkytti, että ei olisi halunnut vielä kertoa minulle.
Menin niin sanattomaksi, että lähdin vaan ulos enkä todellakaan tiedä mitä sanon, kun menen takaisin.
Eihän kukaan ostele vaimoltaan salaa moottoripyöriä, eihän??
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Mä ostin tällä viikolla itselle ja tytölle skootterit. Itse tienaamillani rahoilla. Ei tullut mieleenikään kysyä mieheltä ”lupaa”.
Onko asioista keskusteleminen ja yhdessä päättäminen teillä luvan kysymistä? Outoa... skootteri ei ole vain skooteri vaan siihen liittyy paljon muutakin: ajokortti, liikenneturvallisuus jne. Ihmeellistä että sivuutat miehesi näin tärkeässä asiassa.
Huono, Mobedeja ei myydä sossun vakkareille edes osamaksulla.
Minä ostelen "salaa", vaikka kesämökkejä jos siltä tuntuu. 20000 auton ostin joskus "salaa". Mitä se kenellekkään kuuluu? Vai ostiko miehesi harrikkansa sinun rahoillasi?
Vierailija kirjoitti:
Mä ostin tällä viikolla itselle ja tytölle skootterit. Itse tienaamillani rahoilla. Ei tullut mieleenikään kysyä mieheltä ”lupaa”.
Mainitsiko ap jotain luvan kysymisestä? Ei.
Salaatiksi hankinnan mieheltäsi? Tuskin.
Huomaatko eron?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mainitsiko ap jotain luvan kysymisestä? Ei.
Salaatiksi hankinnan mieheltäsi? Tuskin.
Huomaatko eron?
Hahaha 😂 salaatiksi!!!
Salasitko!! 😂
Joo. Tuntuu tutulta. Mun mies eli syksystä lähtien aika nuukasti ja luulin että hän säästäisi rahaa meen suunnittelemaan Tokion matkaan. Tarkoitus olis lähteä syksyllä....
Mutta ne rahat menikin moottoripyörän osiin jotka maksoivat jotain 3200 e.
Harrastamme molemmat moottoripyöräilyä, joten en suuttuisi moottoripyörästä, mutta suuttuisin kyllä siitä, että mies ostaa jotain salaa. Mitenhän tuollainen hankinta on jatkossa tarkoitus pitää salaisuutena?
Meillä on yhteiset rahat, eikä rahaa ole erittäin paljon, joten meidän taloudessamme ei mitä vain voi ostaa tuosta vain, ei varsinkaan jotain sellaista, joka maksaa tuhansia euroja.
En tietenkään suuttuisi. Ihmettelisin vain omaa käytöstäni, jos mieheni joutuisi ostosta salailemaan. Samaten, jos suuttuisin asiasta. Lähinnä siis juhlisin, kiimasta ajelua kun olisi tiedossa!
En suuttuisi, ihmettelisin kyllä salaamista. Saa ostaa omilla rahoillaan ihan vapaasti mitä haluaa. Ja ostaakin autoja, skoottereita, veneitä, moottoripyöriä... Miten salaaminen onnistui, on pyörä vielä kaupassa?
Vierailija kirjoitti:
En tietenkään suuttuisi. Ihmettelisin vain omaa käytöstäni, jos mieheni joutuisi ostosta salailemaan. Samaten, jos suuttuisin asiasta. Lähinnä siis juhlisin, kiimasta ajelua kun olisi tiedossa!
Kiimaista ajelua?
Vierailija kirjoitti:
Ap:lle ei ollut ajelua tiedossa, ei kiimasta eikä muunlaistakaan ;)
Vierailija kirjoitti:
Minä ostelen "salaa", vaikka kesämökkejä jos siltä tuntuu. 20000 auton ostin joskus "salaa". Mitä se kenellekkään kuuluu? Vai ostiko miehesi harrikkansa sinun rahoillasi?
vieläkö auto on salainen, vai onko sinunkin ystäväsi käräyttänyt sinut puolisollesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän suutuin, meillä osti kanssa salaa... Kostoksi otin koiran, ajoin A- kortin ja ostin myös moottoripyörän.
Hoidat varmaan koiran itse?
Toivottavasti ei!
Vierailija kirjoitti:
Mikäli mun mies tekisi tuollaisen tempun, niin todellakin rikkoisi meidän välisen luottamuksen ja menisi lusikat jakoon. Lupaa ei tarvitse pyytää, mutta kyllä asioista pitää jutella etukäteen jos kerran parisuhteessa ollaan. Kyllähän se joka tapauksessa perheen käytettävissä olevia varoja vähentää jos toinen humputtaa omansa menemään noinkin tyhjänpäiväiseen asiaan.
Lusikat jakoon - vähästäpä te nykyään eron otatte ja vieläpä aika tyhmästä syystä, jos suhde muuten toimii hyvin.
Oma mieheni osti aikonaan "nuorena kollina" moposkootterin salaa ja täytyy sanoa, että kyllä vihastuin siitä, kun näin tiliotteesta, että kauhea summa oli hävinnyt salaperäisesti tililtä!
Mies oli kerinnyt jo hyvän aikaa ajeskella sillä ja nauttia yksinajeluista, minulle väitti, ettei sillä saa kyydittää - enkä tiedä tänä päivänä, saako vai ei, mutta sai myydä skootterinsa aika nopeasti pois ja möikin.
Eikä tosiaankaan mennyt lusikat jakoon, niin heikolla pohjalla ei meidän suhde sentään ole, vuosikymmeniä ollaan jo yhdessä oltu. Nyt lähinnä naurattaa koko juttu.
Vierailija kirjoitti:
En suuttuisi, ihmettelisin kyllä salaamista. Saa ostaa omilla rahoillaan ihan vapaasti mitä haluaa. Ja ostaakin autoja, skoottereita, veneitä, moottoripyöriä... Miten salaaminen onnistui, on pyörä vielä kaupassa?
Provo leikkii taas rikasta.
Vierailija kirjoitti:
Mikäli mun mies tekisi tuollaisen tempun, niin todellakin rikkoisi meidän välisen luottamuksen ja menisi lusikat jakoon. Lupaa ei tarvitse pyytää, mutta kyllä asioista pitää jutella etukäteen jos kerran parisuhteessa ollaan. Kyllähän se joka tapauksessa perheen käytettävissä olevia varoja vähentää jos toinen humputtaa omansa menemään noinkin tyhjänpäiväiseen asiaan.
Moottoripyörät on mahtavia, ei tyhjänpäiväisiä. Sinun meikkisi ja muotivaatteesi ovat tyhjänpäiväisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Provo leikkii taas rikasta.
Älä jaksa. Ei niitä useita ole, siis vaihtelee eri kulkuvälineitä. Ja valitan, emme ole köyhiä. Ihan tavallisia palkalla toimeentulevia ihmisiä. Emme rikkaitakaan.
Mies olis ostanut osakkeita 50 000 eurolla eikä maininnut asiasta mitään ennen kuin vuoden päästä tapahtuneesta. En minä siitä suuttunut, kun omia rahojaan käytti.
Meillä mies tekee samaa. Kuulen yhteisten kavereiden kautta kaiken miehen elämästä.
Mies osti moottoripyörän viime vuonna alku syksystä, mulle paljastui vasta pari kuukautta myöhemmin. Suutuin ensiksi, mutta sitten ajattelin, että omia rahojaanhan se käyttää eikä mun ole pakko kyytiin mennä. No, pari kuukautta sitten mies löysi uuden naisystävän, joten ei ollut ilmeisesti kyydit edes mulle tarkoitettuja! :D