Suuttuisitko jos miehesi salaisi ostaneensa moottoripyörän?
Miehen kaveri tuli äsken kahville ja juteltiin kesäsuunnitelmista. Hän siinä sitten kysyi mieheltäni, että tilasitko jo ne uudet renkaat?
Ihmettelin, että mitkä renkaat. Juuri kävin vaihdattamassa autoon uudet.
Miehen kaveri tähän, että eikun siihen harrikkaan.
Oli muuten varmasti kaikilla näkemisen arvoiset ilmeet siinä vaiheessa, kun kysyin, että mihinkähän harrikkaan!?
Mies änkytti, että ei olisi halunnut vielä kertoa minulle.
Menin niin sanattomaksi, että lähdin vaan ulos enkä todellakaan tiedä mitä sanon, kun menen takaisin.
Eihän kukaan ostele vaimoltaan salaa moottoripyöriä, eihän??
Kommentit (64)
Suuttuisin. Eniten salailusta. Etenkin, koska normaalisti mies puhuu jopa vuosia tulevista hankinnoistaan joten tuo olisi todella epätyypillistä.
Lisäksi tuo olisi yksi rahanreikä lisää, miehellä on jo monta harrastusta, pyöräily on vaarallista, kuluttaa luontoa, ei ole koko perheen juttu jne.
Hälyttävää tuossa on minusta se, että miehellä on ollut unelma ilmeisesti pitkäänkin, on sen lopulta hankkinut ja puhuu siitä ystäviensä kanssa.. että miksi mies ei halunnut kertoa alun perinkin sinulle? Puhutteko muutenkaan asioista? En siis suuttuisi moottoripyörän ostosta sinänsä vaan huolestuisin mikä on parisuhteen tila ja mitä on vialla omassa käytöksessä, jos mies kokee tarvetta salailla eikä halua jakaa itselleen tärkeitä asioita.
Meillä teki noin ja nyt ollaan syksyisin 3 viikkoa euroopassa ajelemassa syksyisin.
Ukko maksaa ja ei todellakaan onneks ostanut mitään vidun harrikkaa, jollaisia pyörii muutenkin liikaa.
Kunnon menopeli matkailuun.
En valita, pääsee nyt helpommin katsomaan uusia paikkoja ja syyskuussa ei ole teilläkään ruuhkaa, kun eurooppalaisten lomat on pidetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän suutuin, meillä osti kanssa salaa... Kostoksi otin koiran, ajoin A- kortin ja ostin myös moottoripyörän.
Hoidat varmaan koiran itse?
No en, mies tykkää koirasta varmaan enemmän kuin minä ja osaltaan osallistuu sen hoitoon. Jos mies inhoaisi koiria en olisi silloin koiraa edes ottanut.
Meillä mies on tuonut ilmi, että haluais moottoripyöräkortin ajaa kahden vuoden päästä, kun on 25v. En ole ollut kovin innostunut ajatuksesta, koska mies ajaa autollakin usein ylinopeutta ja tiedän, että varmasti moottoripyörässäkin viehättäis se vauhdin huuma. Uskon, että moottoripyörällä mieheni riski kuolla kasvaisi roimasti.
Minä ostin vaimolta ”salaa” auton ja moottoripyörän viime syksynä.
Täräytin vaan uudella kalustolla pihaan, johon vaimo tokaisi että ”onpa kivan värinen”.
Omilla rahoillani voin ostaa vaikka pihan puutarhatonttuja täyteen jos mieli tekee.
Suutuin kun toissakeväänä mieheni osti mulle lahjaksi moottoripyörän, vaikka minulla ei ole korttia. Mutta lepyin kun lähdettiin kesällä roadtripille. Se oli se todellinen lahja.
Katsoisin peilii ja miettisin miksi mies ei ole uskaltanut kertoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäli mun mies tekisi tuollaisen tempun, niin todellakin rikkoisi meidän välisen luottamuksen ja menisi lusikat jakoon. Lupaa ei tarvitse pyytää, mutta kyllä asioista pitää jutella etukäteen jos kerran parisuhteessa ollaan. Kyllähän se joka tapauksessa perheen käytettävissä olevia varoja vähentää jos toinen humputtaa omansa menemään noinkin tyhjänpäiväiseen asiaan.
Lusikat jakoon - vähästäpä te nykyään eron otatte ja vieläpä aika tyhmästä syystä, jos suhde muuten toimii hyvin.
Oma mieheni osti aikonaan "nuorena kollina" moposkootterin salaa ja täytyy sanoa, että kyllä vihastuin siitä, kun näin tiliotteesta, että kauhea summa oli hävinnyt salaperäisesti tililtä!
Mies oli kerinnyt jo hyvän aikaa ajeskella sillä ja nauttia yksinajeluista, minulle väitti, ettei sillä saa kyydittää - enkä tiedä tänä päivänä, saako vai ei, mutta sai myydä skootterinsa aika nopeasti pois ja möikin.
Eikä tosiaankaan mennyt lusikat jakoon, niin heikolla pohjalla ei meidän suhde sentään ole, vuosikymmeniä ollaan jo yhdessä oltu. Nyt lähinnä naurattaa koko juttu.
Jokainen nyt tietenkin saa olla ihan minkälaisen ääliön kanssa tahansa. Ihan vapaasti. Minulle tuollainen kyllä osoittaisi selkeästi sen, ettei ko henkilö ole arvoiltaan ja elämän tyyliltään sellainen, että kannattaisi yhtään enempää tuhlata aikaa yhdessä. Jos toinen tuntee tarpeelliseksi salata asioita varsinkin jos olisi vielä yhteisiä varoja käyttänyt, niin eipä ole kovin hyvää luvassa jatkossakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäli mun mies tekisi tuollaisen tempun, niin todellakin rikkoisi meidän välisen luottamuksen ja menisi lusikat jakoon. Lupaa ei tarvitse pyytää, mutta kyllä asioista pitää jutella etukäteen jos kerran parisuhteessa ollaan. Kyllähän se joka tapauksessa perheen käytettävissä olevia varoja vähentää jos toinen humputtaa omansa menemään noinkin tyhjänpäiväiseen asiaan.
Moottoripyörät on mahtavia, ei tyhjänpäiväisiä. Sinun meikkisi ja muotivaatteesi ovat tyhjänpäiväisiä.
En meikkaa enkä ostele muotivaatteita. Moottoripyörät ovat tosiaan mahtavia tappohärveleitä. Montako moottoripyörä onnettomuudessa kuollutta tai loppuelämäkseen vammautunutta sinun lähipiirissäsi on? Jokainen tietysti ajattelee, ettei itselle voi käydä niin, mutta kukaan ei ole onnettomilta sattumalta turvassa.
Meillä ei tarvitse salailla. Minä en hämmästy, kun kuistin edestä löytyy uusi auto eikä mies kummastele, jos terassilla on uusi grilli. Molemmilla on omat tulot, omat tilit ja omat hankinnat, joista ei tarvitse tehdä toiselle tiliä. Sen verran keskustellaan, että kun esikoinen lähti opiskelemaan Helsinkiin, niin kysyttiin toisiltamme, oletko jo ostanut pojalle asunnon ettei epähuomiossa hankita kahta kämppää.
Vierailija kirjoitti:
Vähän suutuin, meillä osti kanssa salaa... Kostoksi otin koiran, ajoin A- kortin ja ostin myös moottoripyörän.
Kostoksi? Ja ikää on 11v.
Ei meilläkään lupia kysellä eikä myös tarvi asioita salailla. Kumpikin ostaa mitä haluaa, mutta asioista mainitaan etukäteen ja jutellaan.
Vierailija kirjoitti:
Hälyttävää tuossa on minusta se, että miehellä on ollut unelma ilmeisesti pitkäänkin, on sen lopulta hankkinut ja puhuu siitä ystäviensä kanssa.. että miksi mies ei halunnut kertoa alun perinkin sinulle? Puhutteko muutenkaan asioista? En siis suuttuisi moottoripyörän ostosta sinänsä vaan huolestuisin mikä on parisuhteen tila ja mitä on vialla omassa käytöksessä, jos mies kokee tarvetta salailla eikä halua jakaa itselleen tärkeitä asioita.
Täysin samat ajatukset täälläkin!
Vierailija kirjoitti:
Mä ostin tällä viikolla itselle ja tytölle skootterit. Itse tienaamillani rahoilla. Ei tullut mieleenikään kysyä mieheltä ”lupaa”.
Salasitko niiden olemassaolon mieheltä? Piilotteletteko niitä nyt jossain muualla kuin kotipihassa, ja varotte juttelemasta niistä miehen läsnäollessa?
Ap:n ajatusmaailma toimii vissiin tähän tapaan, "koska mä en voi, et sinäkään tarvitse".
Vierailija kirjoitti:
Ap:n ajatusmaailma toimii vissiin tähän tapaan, "koska mä en voi, et sinäkään tarvitse".
Luetun ymmärtäminen 5/5. Kyse oli salailusta.
Moottoripyörä on erittäin kallis peli sekä paljon vakavia onnettomuuksia liikenteessä sattuu nimenomaan motoristeille.
Kyllähän se miehille vaikuttaa olevan egoiluväline, lapselliselta vaikuttaa homma. Muutaman kerran ajellaan ja enimmän osan vuodesta seisoo tallin nurkassa pölyyntymässä. Puolison tuhlailevaisuus on asian oikea nimi. Naiset tuhlailevat sitten muuhun.