Olenko onnekas kun on kohtu tallella vaikka olen kohta 45v?
Tuntuu että monella yli nelikymppisillä naisella se on poistettu.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt että poistaisin kun en jaksa menkkoja ja paino voisi vähän pudota ja vatsa pienentyä. Mutta sitten jos haluankin hankkia lapsia voi olla vaikea laittaa uudelleen paikalleen?
Kohtu on normaalitilassa hyvin pienikokoinen. Se pömpötys mitä sun vatsassa on, on läskiä ja huonokuntoiset vatsalihakset, tyhmeliini.Kohtu ei sitä vatsaa suurenna eikä pömpötys johdu siitä.
Syö vähemmän ja liiku enemmän ja treenaa ne vatsalihakset kuntoon.
Miten joku voi olla noin pihalla asiasta??*myötähäpeä*
Vierailija kirjoitti:
Kohtua ei pidä poistaa jos ei siihen ole selkeää tarvetta (esim. syöpä). Nykyisillä hoidoilla (hormonikierukka, lämpökäsittelyt) saadaan kuriin suurimpia sellaisista oireista jotka ennen johtivat kohdun poistoon.
No jaa, multa poistettiin kohtu runsaiden vuotojen takia. Sain valita itse että poistetaanko kohtu vai yritetäänkö lämpöpallohoitoa ja tehdään sterilisaatio.
Vierailija kirjoitti:
Ei sillä mitään virkaa ole jos ei lapsia enää tee. Eikä se poisto tee yhtään vähemmän naiseksi vaikka jotku vanhat juhlii ja nälvii niille joilta poistettu, että heillä sentäs on kohtu tallella. Ihme uskomuksia kuulee nykypäivänäkin aikuisten suusta.
Jos sun mielipiteet on noin tyhmiä eikä niiden siteeksi ole sulla faktatietoa naisen fysiikasta ni pidä jatkossa mielipiteesi kaltaiset sammakot omana tietonasi. Kiesus kuinka tyhmä ja tietämätön kommentti.
Ei se vaikeaa ole. Kohtu pakastetaan myöhempää käyttöä varten. Jos et tarvitse sitä lapsien tekoon, niin voit syödä sen sitten vanhana.