Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhyys on Suomessa mahdotonta

Huolestunut
14.04.2018 |

Onko Suomessa mahdollista edes olla köyhä? Kaikki saavat kuitenkin sen verran kovat tuet, jos olisi työtönkin. Jos raha ei riitä päihteisiin, juhliin tai brändivaatteisiin, ei syy ole yhteiskunnassa vaan omissa valinnoissa.

Kommentit (105)

Vierailija
21/105 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin kärsin puutteesta (ruoka, päivittäistavarat, vaatetus jne.).

Vierailija
22/105 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaikana jäi 200 euroa vuokran jälkeen ja asuin halvassa solussa. Etukäteen sai valita minä päivinä syö ja minä päivinä käyttää lääkkeitä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/105 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai mun nollatulot on kovia päivärahoja? Soskukaan ei maksa enää ttt:a. Että voikin päihteillä kovasti, kun ei alkoholia juo, bileissä pysty sairauden vuoksi käymään eikä mahdu lääkkeistä ja sänkylevosta turvonneena hienoihin brändikuteisiin. Eiks je? GTFO trolli.

Vierailija
24/105 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kehitysmaissa ollaan kaikki samassa veneessä, elämä on yhteisöllistä vaikka köyhää. Suomessa työtön joutuu heti paarialuokkaan. 

Muualla Euroopassa ei myöskään työtön joudu ihmisarvoltaan alemmaksi. Eräs psykiatri noin 70-vuotias, jonka tunnen ja usein juttelen kahvilassa, sanoi, että Suomessa määritellään ihmisarvo työllä. Hän on itse asunut Usassa ja Ruotsissa, joitain vuosia, joten osaa verrata Suomea. Suomi on aika uskomaton paikka siinä mielessä, että täällä asetetaan ihmiselle käsittämättömiä ulkoisia ehtoja, jotka kun täyttää, niin on kunnon ihminen. Samalla tottakai niillä, jotka kykenevät täyttämään ehdot, on paine kyetä myös säilyttämään se tilansa. 

Suomessa on aina puhuttu veneenkeikuttajista, epäisänmaallisista, laiskoista, hörhöistä, ei vakavasti otettavista jne.. Aika käsittämätöntä ihmisten tylyttämistä, etenkin, kun tämä tulee suoraan mediasta. Pelkässä ihmisenä olemisessa Suomessa ei nähdä arvoa - se ei ole itseisarvo - vaan arvoja Suomesssa ovat vasta ihmisen päälle tuleva "kuorrutus", eli tittelit, omistaminen, koulutus, työ jne..

Hyvin olet itsellesi perustellut miksi voit vältellä töitä...kyllä ne muut maksaa minunkin elon.

Vierailija
25/105 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos katsoo noita ulkomaantuliaisia, jotka tulevat tänne ilman mitään ja pian kulkevat kadulla muotivaatteissa iPhone korvalla, niin sanoisin että ei täällä köyhyyttä ole.

Kyllä, heille jää siihen varaa kun eivät tuhlaa rahojaan viinaan, eineksiin, taksikyyteihin ja muihin turhuuksiin. Osaavat olla elämättä yli varojensa.

Vierailija
26/105 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni TT-asiakkaalla ei tarvitsekaan olla rahaa merkkivaatteisiin tai baareissa riekkumiseen, mutta kummallisen moni tuntuu täällä vihjaavan, että suomalaisenkin köyhän pitäisi olla sillan alla asumassa. Tuki asumiseen, ruokaraha ja terveydenhoito yhteiskunnalta, mikäli omat resurssit eivät riitä. Ekstrat sitten omalla työllä. 

Vierailija
27/105 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain eläkeläiset ovat Suomessa todellisia köyhiä. Heillä on lääkityksiä, joita ei Kela korvaa. Heillä on vanhat mökit, joissa öljylämmitys. Valtio rokottaa heitä lämmityksestä ja sähköstä. Heillä ei ole tuloja, mutta omaisuutta vähän (rähjä mökki). Siksi he eivät voi saada asumistukea tai toimeentulotukea.

Vierailija
28/105 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla köyhä, jos jää sairaseläkkeelle tai kuntoutustuelle. Noi on ne pahimmat vaihtoehdot, muuten ei oikeen voi olla köyhä.

Vierailija
29/105 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain on vialla kun näillä tulijoilla on uudet puhelimet ja merkkivaatteet ja aina uusi kampaus.

Mistä vitusta ne repii rahaa?

Saadaanko täällä samoja tukia edes?

Ihmettelen vaan kun ei minulla rahat riitä ja kerjäläismummot torilla kulkee paremmissa popoissa :(

Olisi sinullakin varaa jos et tuhlaisi tukiasi viinoihin. Samat tuet ne ulkomaalaiset saa.

Vierailija
30/105 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas. Mä saan kuussa noin 700 euroa. Olen siis kuntoutuksessa erinäisten sairauksen vuoksi. Siitä menee vuokra, laskut ja lääkkeet pakollisina, turha edes haaveilla kunnon syömisistä sun muista. Lääkkeitä en ole syönyt pariin kuukauteen koska ei ole varaa siihen 50€ alkuomavastuuseen. Toimeentulotukea en saa koska olen parisuhteessa.

En mä kai sit tällä 700€/kk köyhä ole. Mutta mistä minä mitään tietäisin.

Vierailija
31/105 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain eläkeläiset ovat Suomessa todellisia köyhiä. Heillä on lääkityksiä, joita ei Kela korvaa. Heillä on vanhat mökit, joissa öljylämmitys. Valtio rokottaa heitä lämmityksestä ja sähköstä. Heillä ei ole tuloja, mutta omaisuutta vähän (rähjä mökki). Siksi he eivät voi saada asumistukea tai toimeentulotukea.

Ja tuohan ei sinänsä pidä paikkaansa.

Vierailija
32/105 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jahas. Mä saan kuussa noin 700 euroa. Olen siis kuntoutuksessa erinäisten sairauksen vuoksi. Siitä menee vuokra, laskut ja lääkkeet pakollisina, turha edes haaveilla kunnon syömisistä sun muista. Lääkkeitä en ole syönyt pariin kuukauteen koska ei ole varaa siihen 50€ alkuomavastuuseen. Toimeentulotukea en saa koska olen parisuhteessa.

Suomalainen sosiaaliturva takaa että asumiskulujen jälkeen elämiseen jää n 490e/kk. Poislukien opiskelijat, mutta myös opiskelija voi saada toimeentulotukea jos on käyttänyt opintolainan enimmäismäärän.

Vierailija
33/105 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos katsoo noita ulkomaantuliaisia, jotka tulevat tänne ilman mitään ja pian kulkevat kadulla muotivaatteissa iPhone korvalla, niin sanoisin että ei täällä köyhyyttä ole.

Kyllä, heille jää siihen varaa kun eivät tuhlaa rahojaan viinaan, eineksiin, taksikyyteihin ja muihin turhuuksiin. Osaavat olla elämättä yli varojensa.

Vielä kun saataisiin ne kantikset opetettua olemaan tuhlaamatta turhuuksiin.

Vierailija
34/105 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen sosiaaliturva takaa että asumiskulujen jälkeen elämiseen jää n 490e/kk. Poislukien opiskelijat, mutta myös opiskelija voi saada toimeentulotukea jos on käyttänyt opintolainan enimmäismäärän.

Ei pidä paikkaansa!! Tiedän vaikka kuinka monta lähipiiristä että ei saa vaikka tarvetta olisi. Ulkomaan eläville maksetaan huonekaluista ja lastentarvikkeista lähtien kaikki mitä pyydetään ja kyllähän niitä lapsia on hyvä tehdä kun ei tarvitse maksaa hoitopaikoistakaan!

Vierailija
35/105 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä aloitus, jokaisella valtiolla on oma köyhyysrajansa. Köyhyysrajan alapuolelle jäävillä tulot eivät riitä kohtuulliseen vähimmäiskulutukseen ja tuo kohtuullinen vähimmäiskulutus riippuu tietenkin elinkustannuksista kyseisessä valtiossa. Suomessa köyhyysrajan alle jää reilu puoli miljoonaa ihmistä, joista noin 100 000 on lapsia.

Vierailija
36/105 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet siis Kelassa töissä? Kerro minulle nimesi ja muutkin tiedot niin laitan sinulle toimeentulotukihakemuksen tulemaan. Kerrankin saan hieman käyttörahaa ja lääkkeet ostettua, jipii.

Vierailija
37/105 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tukien varassa elävä saa lähinnä asunnon ja ruuan. Kehitysmaiden slummeissa elävillä on yleensä asunto ja ruoka. Ei siinä loppujen lopuksi niin paljon eroa ole. Suomessa ei voi asua hökkelikylissä koska jokainen vuodenaika on kylmä ja märkä.

Kehitysmaiden slummeissa elävät tekevät joko rehellistä (mutta surkeasti palkattua) tai epärehellisetä työtä 18h vuorokaudessa saadakseen sen ruuanmurun tai roposen jolla ostaa ruokaa. Suomessa tukipaketti kilahtaa tilille, vaikka makaisi sohvalla 24/7.

Vierailija
38/105 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai mun nollatulot on kovia päivärahoja? Soskukaan ei maksa enää ttt:a. Että voikin päihteillä kovasti, kun ei alkoholia juo, bileissä pysty sairauden vuoksi käymään eikä mahdu lääkkeistä ja sänkylevosta turvonneena hienoihin brändikuteisiin. Eiks je? GTFO trolli.

Siihen on varmaan sitten syynsä jos ei _mitään_ tuloja ole? Jäikö joku lappunen täyttämättä, tuliko karenssia työstä kieltäytymisen vuoksi? Ei tt-tukea lopeteta siksi kun huvittaa, jos oikeasti ei ole rahaa edes kaurahiutaleisiin.

Vierailija
39/105 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siihen on varmaan sitten syynsä jos ei _mitään_ tuloja ole? Jäikö joku lappunen täyttämättä, tuliko karenssia työstä kieltäytymisen vuoksi? Ei tt-tukea lopeteta siksi kun huvittaa, jos oikeasti ei ole rahaa edes kaurahiutaleisiin.

On kyllä oltava aika lammas, jos vielä uskoo, että tässä maassa jaellaan sosiaalitukia tavallisille kansalaisille rehellisesti ja tasapuolisesti. :D Voi kun vaan tietäisitte, olkaapa onnellisia että ette. :) Hyvähän se on sunlaisten tulla lässyttämään asioista, joita ette ole itse joutuneet koskaan kokemaan ja joista ette tiedä yhtään mitään. Hyvähän se on terveen, työkykyisen taviksen olettaa, että kaikki köyhät ja nollatuloiset tässä maassa ovat sitä vain tasan omasta syystään, aina. :D

Tietäisittepä kuinka joka kunnassa ja joka puljussa rikotaan TAHALLISESTI sääntöjä ja lakeja JOKA H-LVETIN PÄIVÄ, kun te uuvatit painatte menemään kolmivuorossanne ja nautitte sitä pientä palkkaanne ylpeänä. Olette täysin ulalla "hyvinvointivaltion" nykytilanteesta. :D Nämä sossu- ja kelaämmät ja kuntoutus- ja vakuutuslääkärisedät pitävät huolen siitä, että kaikista sairaimmat ja heikoimmat, jotka eivät enää kykene puolustautumaan, jäävät ilman pennin hyrrää. :)

Kukaan tässä maassa ei valvo näitä tapauksia eikä valituksella ole muutenkaan mitään merkitystä, sillä ei korppi toisen korpin silmää noki. :) Tässä maassa harjoitetaan omankin paikkakuntani toimesta AIVAN TAHALLISTA laitonta tukien eväämistä, aivan harkittua ja tietoista toimintaa, jos ei satu naama ja "selitykset" miellyttämään. Good f-cking luck, jos olet monisairas, jota kukaan lääkäri ei ole 10 v. uskonut eli suostunut tutkimaan julkisella puolella! Silloin ei ole diagnoosejakaan julkiselta, ja vain ne hyväksytään, eli ei heru penniäkään, ei EDES toimeentulotukea, koska ttt vaatii "TYÖKYKYISELTÄ" työnhakua ja todistetta siitä, ja jos et voi todistaa, niin sitten se on kuule 0 e/kk eikä auta valittaa!

Tuletko muka oikeesti mulle väittämään, etten itse tiedä miten omat asiani ovat? Että olen joku idiootti wt enkä osaa hoitaa omia asioitani enkä välitäkään mistään mitään, koska tykkään vaan lorvia ja sitten alkaa huutaa, kun tukien saantiin vaaditaankin vähän enemmän työtä? Hahhah. Ainahan te liian hyvälle tottuneet pumpulissa kasvaneet saatte yrittää.

JOTEN EI, MIKÄÄN LAPPU EI OLE JÄÄNYT TÄYTTÄMÄTTÄ. EI, EI OLE TULLUT KARENSSIA, KOSKA EN OLE OLLUT VUOSIIN TYÖVOIMATOIMISTON ASIAKAS. JA EI, EN OLE KUVITTELEMASI KALTAINEN "TYÖSTÄKIELTÄYTYJÄ", VAAN SAIRAS IHMINEN, JOKA ON TAHALLISESTI HEITTEILLEJÄTETTY JULKISEN TERVEYDENHUOLON TOIMESTA, KOSKA OLEN LIIAN VAIKEA JA KALLIS HOITAA EIKÄ MULLA SATU OLEMAAN KUULUISAA SUKUNIMEÄ. :) Olisihan se toki noloa lääkäreille joutua myöntämään, että eivät ymmärrä perusasioitakaan yleisimmistä harvinaissairauksista. :)

Että jos et jo tajua sitä, että suakin on kusetettu oikein kunnolla uskomaan tähän sanahelinään "hyvinvointiyhteiskunnasta", niin se on voi voi. Täytyy olla yksinkertainen, jos kuvittelee että joku haluaisi oikein vapaaehtoisesti olla tuloton, niin kuin ei tällaisessa tilanteessa yrittäisi ihan kaikkeansa niillä viimeisillä voimillaan. :D Teillä hyväkkäillä on täysin harhainen käsitys TODELLISISTA väliinpuDOTETUISTA. Pisteytysjärjestelmä on jo täällä, on ollut vuosia!

Että näin. Voisitte lässyttäjät joskus edes miettiä mitä ylimielistä p-skaa oikein jauhatte niistä, joiden elämistä ja tilanteista ette tiedä yhtikäs mitään. Jooko, pus? <3 Ja ei tarvi uskoa, ei kiinnosta, painakaa päänne hiekkaan ja uskotelkaa itsellenne, että kaikki ttt:n saajat on vaan heikompaa ainesta, että se on vaan niiden omasta tahdonvoimattomuudesta ja idiotismista kiinni, että ei meillä Suomessa tahallisesti ja rikollisesti savusteta KAIKISTA HEIKOIMMASSA ASEMASSA OLEVIA pois ttt:n piiristä, ei suinkaan! :) Jatkakaa ruususen untanne ihmeessä, kunnes kolahtaa omaan nilkkaan. :)

Vierailija
40/105 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et oo tosissas kirjoitti:

Et voi olla tosissasi!! Ei todellakaan saa tukia jos ei ole joku erityisryhmään kuuluva. Lähipiirissäni tiedän että kunnon ihmiset saavat todella venyttää penniä et saisivat edes jotain syödäkseen. Mihinkään ylimääräiseen ei riitä rahaa ja lasten vaatteita ym ostetaan käytettyinä, nekin tarkkaan harkittuna. Itselläkään ei mikään hyvä tilanne ole kun olen pienipalkkainen, enkä itsekään käy missään ulkona. Toiset ihmiset ajetaan todella ahtaalle samalla kun toiset sen kuin mällää. Eriarvoisuus vain kasvaa. Köyhempi maksaa lainoistakin suuremman koron kuin varakkaampi, mikä on todella väärin!

Kuka sinusta on se, joka sen kun "mällää"?

Itse olen tehnyt töitä menestykseni eteen. Pinnistellyt köyhästä yh-perheestä, alkoholisti- ja mielenterveysongelmaisen äidin vallan alta, väkivallan varjosta. Oman masennuksen ja itsetuhoisuuden kautta voittoon.

On hyväpalkkainen työ. Koulutus. Hieno ja myös hyvätuloinen puoliso, joka on köyhästä perheestä. Velaton talo. Kaikkea on.

Ja ottaa päästä suunnattomasti, kun tullaan selittämään, että hyvä se teillä on, kaikkea on ja köyhillä ei. Ihan kuin se minun vika olisi ja veisin toisilta jotain. Että mälläsin köyjien kustannuksella. Ottakaapa joskus huomioon, ettei kaikki synny kultalusikka suussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi