Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Painoa alas, miten? Hyviä neuvoja kiitos.

Vierailija
14.04.2018 |

Olen ollut aina normaalipainoinen tai hoikka, mutta kun on ikää tullut on paino huomaamatta noussut lievän ylipainon puolelle. Olen käyttänyt kalorilaskuria (1400kcal oli liikaa), nyt 1000-1200kcal kokeilussa, lisäksi jätin hiilihydraatit n. 20-50g/vrk jonka jälkeen paino on nytkähtänyt edes jonkin verran alaspäin (n.puoli kiloa viikossa,). Olen aina liikkunut, välillä enemmän, välillä vähemmän, nyt liikun 4-5 kertaa viikossa. Tsempatkaa vähän ja ehdottakaa jotain millä saisin vähän vauhtia tähän. Kaloreita ei varmaan kannata vähentää?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut aina normaalipainoinen tai hoikka, mutta kun on ikää tullut on paino huomaamatta noussut lievän ylipainon puolelle. Olen käyttänyt kalorilaskuria (1400kcal oli liikaa), nyt 1000-1200kcal kokeilussa, lisäksi jätin hiilihydraatit n. 20-50g/vrk jonka jälkeen paino on nytkähtänyt edes jonkin verran alaspäin (n.puoli kiloa viikossa,). Olen aina liikkunut, välillä enemmän, välillä vähemmän, nyt liikun 4-5 kertaa viikossa. Tsempatkaa vähän ja ehdottakaa jotain millä saisin vähän vauhtia tähän. Kaloreita ei varmaan kannata vähentää?

Ensinnäkin: ole itsellesi armollinen. Hyväksy se, että keho muuttuu iän myötä. Se on normaalia: katso niitä kuolleita kaloja muistuttavia botoxoituja, silikonoituja, kiristettyjä keski-ikäisiä naisia, joita media on pullollaan. Mitä kaunista ja elävää heissä on?

Toiseksi: lopeta laskeminen. Silloin et muuta ajattele kuin syömistä. Johan siitä syntyvä stressi nostaa painoa! 

Syö tavalla, jonka koet itsellesi sopivaksi. Liiku niin, että liikkumisessa säilyy nautinto.

Itse nautin kovasti arkiluiikunnasta nyt, kun aurinko ei tee muuta kuin paistaa aamusta iltaan. Talvisin kuljen julkisilla töihin ja kotiin, nyt taas kävelen ainakin yhteen suuntaan (4-5 km). Kun ulkoilualueen tiet ovat liukkaat ja hankalat kulkea, ei tee mieli lähteä vapaapäivinä kävelemään, mutta nyt se on kivaa. Ja tätä ihanuutta kestää ainakin lokakuuhun asti. :D

Vierailija
42/47 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö vähemmän ja liiku enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

juo vettä enemmän ja liiku enemmän.Se on helppoo.

Vierailija
44/47 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lopettaa myös puntarilla käynti.

Itse laitoin vaakani komeroon ja päätin etten ota esille.

Painon näkee peilistä ja vaatteista. Ota käyttöön valikoima vaatteita jotka sopivat kuin hansikas. Päätä ettet hanki suurempia vaatteita. Pysy päätöksessäsi.

Vaatteet kertovat jos alkavat kiristää tai alkavat tuntua väljemmiltä.

Vierailija
45/47 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te olette vastaajat osa jättäneet lukematta aloituksen ja tarkennukset :), kiitos silti. Olen liikkunut aina mutta viime aikoina liikkuminen jäänyt vähemmälle, nyt lenkki 4-5 xviikko, hiilarit 20-50 g päivä, kcal tällä hetkellä 1000-1200, pienet lapset (joista päävastuu) ja arkiliikuntaa tulee heidän mukanaan lisäksi, lisäksi stressiä ja huonounisuutta, stressaava työ, vapaa-aikaa rajallisesti. Ylipainoa pari kiloa, ei kymmeniä. Paino laskenut 0,5 kg viikossa, saisi olla nopeampaakin.

Syöt siis 1000-1200 kcal /päivä?

Voin sanoa, että lihot nopeasti takaisin ja ylikin, kun alat taas syödä normaalisti.

Mikä on se "normaali"?

Se kun lakkaat laskemasta kaloreita. 

Vierailija
46/47 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te olette vastaajat osa jättäneet lukematta aloituksen ja tarkennukset :), kiitos silti. Olen liikkunut aina mutta viime aikoina liikkuminen jäänyt vähemmälle, nyt lenkki 4-5 xviikko, hiilarit 20-50 g päivä, kcal tällä hetkellä 1000-1200, pienet lapset (joista päävastuu) ja arkiliikuntaa tulee heidän mukanaan lisäksi, lisäksi stressiä ja huonounisuutta, stressaava työ, vapaa-aikaa rajallisesti. Ylipainoa pari kiloa, ei kymmeniä. Paino laskenut 0,5 kg viikossa, saisi olla nopeampaakin.

Syöt siis 1000-1200 kcal /päivä?

Voin sanoa, että lihot nopeasti takaisin ja ylikin, kun alat taas syödä normaalisti.

Mikä on se "normaali"?

Se kun lakkaat laskemasta kaloreita. 

En laske kaloreita muutenkaan. Hölmöjen hommaa.

Vierailija
47/47 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisää kaloreita syömällä enemmän rasvaa ja vähennä proteiinia. Jos sulla hiilarit on noin alhaalla ja kalorit noin vähäiset, niin näyttää siltä, että syöt proteiinia liikaa ja rasvaa et paljonkaan. Toki sun painonlasku kyllä näyttää olevan ihan hyvällä mallilla.