Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysely perheellisille

Vierailija
14.04.2018 |

Iltalehdessä oli juttua tasa-arvosta ja lasten kasvatusvastuun siirtymisestä naisten vastuulle.
Tuli ajatus, että liittyisikö miesten osallistuminen (siis toki tämä on persoonakysymys ennenmuuta) siihen mitä sukupuolta lapset ovat? Meillä on poikia ja mies on heistä ylpeä ja haluaa heidän kanssaan harrastaa ja touhata. Kokee omien sanojen mukaan olevan vastuussa poikiemme liikunnallisuudesta ja muutenkin. Tietysti olen itsekkin mukana kaikessa, mutta olemme vauva-ajoista lähtien ollut tiimi kohti tavoitetta lapsista fiksut aikuiset. Mieheni on sanonut että ihan hyvä kun on poikia niin osaa heitä käsitellä.
Kavereillani joilla tyttölapseja, huomaa että isät vetäytyy omiin juttuihin. Sekaperheissä isät panostaa poikiin.
Allekirjoittaako muut samaa vaan onko tämä vain meidän lähipiirissä ilmenevää.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän ajattelen meillä vaikuttaneen miehen oman kasvuperheen mallin.

Vierailija
2/6 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa olen lukenut aiheesta tutkimuksen jonka mukaan poika-perheet pysyvät yhdessä todennäköisimmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pelkkiä tyttöjä ja kyllä mies niiden kanssa yleensä touhuaa ulkona hippaa tms, pyöräilee ja hoitaa täysin oman osansa.

Enempi siis miehen persoonasta kiinni.

Vierailija
4/6 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö on isäntyttö ja poika taas mammanpoika. Tämän seurauksena meille on tullut vastuunjako, että isä hoitaa enemmän tyttöä ja minä poikaa, esim. hampaidenpesut, vaatettaminen jne. Eli meillä koko homma on päinvastoin. Toki molemmat lapset ovat isälle yhtä tärkeitä, mutta tytön kanssa hän on enemmän, koska poika on aina mun perään. Mulla ja tytöllä on hyvä suhde, mutta isällä ja tytöllä jotenkin vielä saumattomampi.

Itsekin olin pienenä isäntyttö, joten en ihmettele asiaa lainkaan.

Vierailija
5/6 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni mies on ollut aina renttu ja kovaan ääneen puhui tulevista pojistaan ja kuinka sitten nostetaan vanhoilla päivillä poikien kanssa kuppia. Noh tyttöjä on nyt maailmaam saatettu ja samalla on isäntä alkanut viihtyä kavereiden seurass. Siskoni pyörittää arkea aikalailla yksin....eli tän esimerkin myötä oon samaa mieltä

Vierailija
6/6 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tyttöjä ja poikia, kyllä touhuan samalla tavalla niin tyttöjen kuin poikien kanssa.