Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä matkaseuraa

Vierailija
14.04.2018 |

Olen juuri eronnut 4-kymppisenä yli 20 vuoden liitosta ja kaipaisin seuraa ja apua matkusteluun. Kaikki paikat kiinnostaa, mutta en uskalla ja osaa lähteä yksin. Mies hoiti aina kaikki matkajärjestelyt, mun piti tehdä vaan niinkuin mies sanoi. Onko jotain foorumeita mistä voisi hakea matkakaveria?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista siirtymistä sen verran lisää että, jos olet menossa esim. Mainitsemaasi Brahaan, googletat tietenkin *Braha taxi service*

Heti löytyy hintoja bussilla vitosen, taksilla 15€ ilman sen kummempaa etsimistä.

Löydettyäsi haluamasi.

Yleensä sivuilla on yhteydenottolomake, johon ilmoitat päivämäärä, oletetun saapumisajan lennon numeron. Ja kas tiedät hinnan, sinulla on kentällä nimelläsivaraamasi taksi odottamassa lappu kourassa. Voit jopa etukäteen kertoa hotellin nimen, niin sekin on etukäteen hoidettu. Lennonumero on hyvä ilmoittaa siksi että jos kone myöhässä, taxi tietää sen, eikä lähde pois.

Jos sinulla on älykännykkä, niin lataat siihen kääntäjän. Monimutkaisia lauseita ei kannata yrittää kääntää, mut yksittäisiä sanoja kylläkin.  Jos haluat varmistaa asian, käännät ensin halutulle kielelle ja sitten takas suomenkielelle. Jos merkitys vielä on sama, se on varmastikin oikein.

Vierailija
22/43 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ollut silmät ja korvat kiinni, kun olet matkustanut miehesi kanssa? Kai sinä nyt olet nähnyt, mitä kieltä hän puhuu ja millä olet mennyt lentokentältä hotellille. Netistä löytyy ihan valtavasti tietoa kohteittain, jopa lentokentällä toimimiseen. Googlen kanssa pääset tosi pitkälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, tämä läheisten ihmissuhteiden kautta hyötyminen on nyt katsottu ja haluaisin oppia toimimaan itse. Mutta ei mulla ole maltaita maksaa tästä kellekään, siksi haen seuraa. Seura kuin seura kelpaisi.

Miksi joku tuntematon haluaisi vetää sinua perässään?

Vierailija
24/43 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sinulla ole ystäviä tai sisaruksia?

Vierailija
25/43 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle sopii ehdottomasti parhaiten pakettimatka. Seuraat vain opasta ja kaikki hyvin.

Vierailija
26/43 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sinulla ole ystäviä tai sisaruksia?

No ei ole, vanhemmatkin kuolleet. En kai muuten seuraa hakisikaan.

Vierailija
27/43 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, tämä läheisten ihmissuhteiden kautta hyötyminen on nyt katsottu ja haluaisin oppia toimimaan itse. Mutta ei mulla ole maltaita maksaa tästä kellekään, siksi haen seuraa. Seura kuin seura kelpaisi.

Ei tarvitsisi perässä vetää kunhan neuvoisi alkuun.

Vierailija
28/43 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et osaa matkustella yksin. Haluat löytää jonkun auttamaan.

Mikä mielikuva sinulla on tästä henkilöstä? Asutte samassa huoneessa? Hän tekee suunnitelmat ja sinä seuraat? Kiinnostuksen kohteet? Miten toimit jos ette tule toimeen? Tai toinen vie rahasi? Tai jättää sinut yksin torille?

Tai on ihan eri tyyppinen?

Vierailija
29/43 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkuun missä? Mitä hän siitä saa? Miksi hän lähtisi mukaan sinua auttamaan

Mitä jos hän ei voi sietää sinua? Kuka lähtee matkalle avustajaksi ilman palkkaa? Tuntemattoman kanssa

Vierailija
30/43 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt tilaisin lennon ja hotellin Prahaan, missä haluaisin käydä, millä kielellä se taksi tilataan ja mitä se maksaa? Ihan tällaisia käytännön ongelmia. Malaga olisi kyllä myös tosi hyvä, käytiin perheen kanssa Espanjassa kerran. Kiva että joku haluaa kuitenkin auttaa eikä vaan mollaa kuten tällä palstalla on tapana.

Taksin löydät menemällä lentokentällä suuntaan, mihin osoittavat opasteet "taxi". Sitten astut taksiin ja näytät vaikka printtaamaasi lappua, jossa on hotellin nimi ja osoite. Ei silleen tarvitse mitään kieltä.

Mitä se maksaa ja mitä rahaa? Oikeasti ette ymmärrä, tällaiset asiat pelottaa yksin.

Vierailija
31/43 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos hän ei voi sietää sinua? Kuka lähtee matkalle avustajaksi ilman palkkaa? Tuntemattoman kanssa

No tuskin kukaan, joka vihaa ajatusta tällaisesta retkestä edes lähtisi tähän mukaan. Tämä voidaan siis unohtaa.

Vierailija
32/43 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysy kotona, taidat olla liian yksinkertainen poistumaan sieltä.

Vierailija
33/43 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tuppaa kenenkään riesaksi, opettele itse.

Lentokentältä pääset hotellille joko julkisilla kulkuneuvoilla tai taksilla. Lentokenttien ulkopuolella on aina takseja. Hintaa voit googlata etukäteen: Prague taxi price, tai eri vaihtoehtoja: Prague airport to city. Hommaa kaupungin opaskirja ja kartta, tai lataa sovellus, joka toimii myös offline. Sitten vaan katsot kirjasta mielenkiintoisen paikan, etsit sen kartalta ja lähdet menemään. Takaisin kentälle pääset taksilla, hotellin respasta voit tilata. 

Ei se sen kummempaa ole.

Vierailija
34/43 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, mutta kuulostat niin avuttomalta, että tuskin kukaan haluaa lomaansa pilata sinua avustamalla. 

Sinulle sopii vain pakettimatka. En ymmärrä, miten et ole mitään oppinut miehesi kanssa matkustaessa?

Vierailija
35/43 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuskin kukaan, joka vihaa ajatusta tällaisesta retkestä edes lähtisi tähän mukaan. Tämä voidaan siis unohtaa.

Mikä mielikuva sinulla on? Miten matka menee? Millainen tämä henkilö on? Miten asutte, mitä teette?

Vierailija
36/43 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

m.y.m kirjoitti:

Noista siirtymistä sen verran lisää että, jos olet menossa esim. Mainitsemaasi Brahaan, googletat tietenkin *Braha taxi service*

Heti löytyy hintoja bussilla vitosen, taksilla 15€ ilman sen kummempaa etsimistä.

Löydettyäsi haluamasi.

Yleensä sivuilla on yhteydenottolomake, johon ilmoitat päivämäärä, oletetun saapumisajan lennon numeron. Ja kas tiedät hinnan, sinulla on kentällä nimelläsivaraamasi taksi odottamassa lappu kourassa. Voit jopa etukäteen kertoa hotellin nimen, niin sekin on etukäteen hoidettu. Lennonumero on hyvä ilmoittaa siksi että jos kone myöhässä, taxi tietää sen, eikä lähde pois.

Jos sinulla on älykännykkä, niin lataat siihen kääntäjän. Monimutkaisia lauseita ei kannata yrittää kääntää, mut yksittäisiä sanoja kylläkin.  Jos haluat varmistaa asian, käännät ensin halutulle kielelle ja sitten takas suomenkielelle. Jos merkitys vielä on sama, se on varmastikin oikein.

Että oikein Brahaan on siellä maailmanmatkaaja menossa. 😂🤣

Vierailija
37/43 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

m.y.m kirjoitti:

Braha :-D

Vierailija
38/43 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just joo, omatoimimatkalle, älä nyt jaksa. Löydätkö lentokentän ilman avustajaa? No hyvä, lähde pakettimatkalle. Ehkä sieltä löydät uuden avustajan?

Vierailija
39/43 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt tilaisin lennon ja hotellin Prahaan, missä haluaisin käydä, millä kielellä se taksi tilataan ja mitä se maksaa? Ihan tällaisia käytännön ongelmia. Malaga olisi kyllä myös tosi hyvä, käytiin perheen kanssa Espanjassa kerran. Kiva että joku haluaa kuitenkin auttaa eikä vaan mollaa kuten tällä palstalla on tapana.

Taksin löydät menemällä lentokentällä suuntaan, mihin osoittavat opasteet "taxi". Sitten astut taksiin ja näytät vaikka printtaamaasi lappua, jossa on hotellin nimi ja osoite. Ei silleen tarvitse mitään kieltä.

Mitä se maksaa ja mitä rahaa? Oikeasti ette ymmärrä, tällaiset asiat pelottaa yksin.

Ei moni muukaan näitä etukäteen tiedä, vaan joutuvat itse sen tiedon etsimään niistä samoista lähteistä, jotka sinulla on käytössäsi.

Vierailija
40/43 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti ette ymmärrä, tällaiset asiat pelottaa yksin.

Vaihtoehto 1) Varaa ensimmäiselle reissulle pakettimatka kuljetuksineen

2) Tee ensimmäinen reissu jonnekin lähelle, kaupunkiloma suomessa, Ahvenanmaa, Risteily/ Yö hotellissa Tallinnassa/ Tuhkolmassa. 

3) Hyppää suoraan syvään päätyyn, varaa lennot ja majoitus, pyydä niiden varaamiseen ja matkan suunnitteluun perheeltä/ystäviltä apua, googlaa ja selvitä asiat etukäteen. Lue ja selvitä taksin hinnat, kuinka luotettavia ne ovat, kohdemaassa puhuttu kieli jne. Kirjoita asioita itsellesi muistiin.

Tämä vaatii hiukan viitsimistä, mutta veikkaan että suurin osa itsekseen matkaavista tekee sen taustatyön, minä olen puolisolleni se matkanjärjestäjä ja ennen reissua selvittelen juuri noita asioita: julkinen liikenne, voiko sen lipun maksaa kortilla vai pitääkö varata kolikoita, voiko taksimittariin luottaa vai sovitaanko hinta erikseen, minkä firman tai kyltin alla olevia takseja kannattaa käyttää, missä kaupunginosassa on parhaat ravintolat jne.