Onneksi lämmin kevät tietää paskaa (joidenkin mielestä) kesää! En mitenkään jaksa tätä kirkasta aurinkoa!
Ryömin johonkin loukkoon pakoon valoa.
Yli 60 vuotta olen tehnyt säähavaintoja ja tämä on aina pitänyt paikkansa.
Kommentit (10)
Onko nyt siis luvassa lämmin kesä, kun on ollu kylmä ja p*ska kevät joka kaiken lisäksi on 2-3 viikkoa myöhässä? Kerro meille arvoisa säähavainnotisja.
Vierailija kirjoitti:
Heippa säähullu!
Heippa vaan kaikin puolin hullu!
Laita laput silmille ja ryömi kiven alle piiloon kesän ajaksi.
Me muut nautitaan lämmöstä ja auringosta täysin rinnoin.
Viime kevään/kesän sääennuste meni täysin nappiin! Vaikeaahan se on suhtautua ennusteeseen, jossa tuleva kesä on kylmä ja sateinen. Jos ennustettaisiin hellekesää niin moni olisi riemuissaan.
Ai, minun oma ennustus menee ihan oikein, esim Marian ilmestyspäivän ja pääsiäisen säiden perusteella. Pitikin tulla lämmintä nyt ja ensi kesä on paljon lämpimämpi kuin pari edellistä.
No tuskin kovin moni olisi hellekesästä riemuissaan 😅 päinvastoin, hyvin todennäköisesti kauhuissaan.
Semmoinen suloisen lämmin kesä, kevyellä kesätuulella ja aurinkoisilla päivillä varustettuna, siitä olisi varmasti moni enemmän kuin riemuissaan.
Eli plus 20-23 astetta. Paitsi toi plus kaksikymmentäkolmekin on varmasti enemmistön mielestä liian tuskallista, mutta se on siinä ja siinä rajalla.
Itse pidän auringonpaisteesta ja kesästä ja lämmöstä, mutta ongelma on, että jo nyt, vaikka eilen oli ulkona vasta +11 C, oli lasitetulla parvekkeella +25 C ja sitä mukaan myös sisätiloissa +26 C. Kesän tullessa on rajoilla, että selviääkö täällä edes hengissä, kun lämpötilat huitelee selvästi yli +30 C sisälläkin.
Ehkä poikkeus vahvistaa säännön..?