Koulukiusaamisesta: Väkivalta ratkaisuna on monesti se viimeinen mutta myös ainoa malli joka oikeasti ja viime kädessä toimii
Kommentit (5)
Samaa mieltä. Väkivalta on aliarvostettu ongelmien ratkaisukeino.
Minua potki yksi luokkakaveri aina koulumatkoilla, joten kerroin siitä äidilleni, joka tunsi hyvin ko kaverin vanhemmat.
Menin äidin kanssa heidän kotiinsa ja äiti kertoi kiusaamisesta.
siinä silmiemme edessä kaverin äiti antoi sellaisen selkäsaunan kiusaajalleni, että minua ihan hirvitti, mutta kiusaaminen loppu ja meistä tuli jopa kaveruksia.
Omat lapset eivät joutuneet onneksi kiusatuiksi, mutta heille kuten myös lapsen lapsilleni olen sanonut, että lyömistä ei saa aloittaa, mutta jos sanat ei tehoa niin takasin saa antaa.
Tai sitten joutuu kiusattu itse silmätikuksi kun pamauttaakin takaisin. Kaikki luulevat että kiusaaja olikin tämä kiusattu joka vain puolusti itseään 😕 kiusaajana nimittäin silti jatkaa pahoinpitelyään koulussa kun ei ymmärrä toiseen sattuvan eikä kiusattu uskaltaisi mennä enää kouluun. Kiusattu alkaa voimaan niin pahoin että häiriköi jopa tunnilla ja opettaja luulee hänen olevan kiusaaja. Kiusattu onkin se silmätikku ja kiusaaja saa jatkaa toimintaansa.
Tämä on vain tarina mutta hyvin voisi käydä näinkin jos kiusaajan kotona voidaan huonosti eikä edes haluta puuttua tilanteeseen.
toki toimii jos on oikeasti mahdollisuus haastaa kiusaaja. Eräässä tapauksessa oli tosi iso ja ilkeä kiusaaja joka vain nauroi jos joku koitti haastaa. toki noin 50% tapauksissa kiusaaminen loppuu jos sanoo tai lyö vastaan