Te jotka matkustelette paljon ja teette sen aina puolisonne kanssa, oletteko koskaan edes nuorena matkustelleet yksin?
Koetteko jäävänne jostain paitsi, kun matkustatte aina kimpassa? Olen kuullut sanottavan, että jokaisen olisi antoisaa matkustaa edes joskus yksin. Mitä tapahtuisi, jos lähtisittekin matkalle ihan vain itsenne kanssa?
Kommentit (26)
En todellakaan koe jääneeni mistään paitsi, vaikken juuri olekaan matkustanut yksin. Aina silloin tällöin olen lentänyt yksin tapaamaan ulkomailla asuvia ystäviä, joten sen verran on kokemusta ilman seuraa reissaamisesta. Kohteessahan on sitten ollut seuraa tarjolla.
Olen matkustanut paljon, eniten tietysti aviomieheni kanssa. Olen matkustanut myös lapsuudenperheeni ja ystävieni kanssa. Minulle matka on parhaimmillaan jaettua, nauttisin siitä vähemmän, jos en voisi jakaa iloa ja uusia kokemuksia jonkun toisen kanssa.
En näe syytä lähteä matkalle yksin. Ei ole tarvetta millekään irtiotolle tai "itsensä etsimiselle". Mieluummin lähden kaverin, miehen tai perheen kanssa, koska silloin paljon hauskempaa ja enemmän tekemistä.
Ulkomailla en ole koskaan matkustanut yksin, aina on ollut mies tai työkavereita mukana. Suomen sisällä työmatkoja on tullut useampiakin, lennot, hotellit, ruokailut yksin on koettu siinä mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Koetteko jäävänne jostain paitsi, kun matkustatte aina kimpassa? Olen kuullut sanottavan, että jokaisen olisi antoisaa matkustaa edes joskus yksin. Mitä tapahtuisi, jos lähtisittekin matkalle ihan vain itsenne kanssa?
Ei kannata ottaa tosissaan kaikkea kuulemaansa. Miksi kokisin jääväni jostain paitsi matkustellesani puolisoni kanssa? Minä nimenomaan haluan hänen kanssaan kokea ne jutut. Yksin lähtisin korkeintaan työmatkalle tai katsomaan potentiaalista ostokohdetta loma-asunnoksi.
En mä ymmärrä mikä sun pointtis on, kirjoituksesi on täysin ristiriitainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata ottaa tosissaan kaikkea kuulemaansa. Miksi kokisin jääväni jostain paitsi matkustellesani puolisoni kanssa? Minä nimenomaan haluan hänen kanssaan kokea ne jutut. Yksin lähtisin korkeintaan työmatkalle tai katsomaan potentiaalista ostokohdetta loma-asunnoksi.
En mä ymmärrä mikä sun pointtis on, kirjoituksesi on täysin ristiriitainen.
Ei tässä mitään ihmeellisempää pointtia olekaan. En kysynyt niin tosissaan. Asioilla on aina puolensa. Yhtä lailla olisin voinut kysyä, että jääkö siinä jostain paitsi, jos lähtee aina matkalle yksin. Ehkä siinä on jo jäänyt jostain paitsi, kun ei ole ketään, jonka kanssa suunnitella matkaa yhdessä. Toisaalta yksin lähtiessä avautuu ikioma pätkä elämää. Voit jättää hetkeksi kaiken kurjan, jos vaikka arki on kurjaa, etkä jaa sitä kenenkään kivan kanssa. Onko tässä pohdinnassa nyt mitään järkeä? höh. ap
Itsekseen hengailu ulkomailla voi olla ahdistavaa, mutta myös vapauttavaa. Riippuu mistä riippuu.