***MAALISMUSSUKOIDEN viikonloppu***
Kommentit (10)
Tuun pikaiseen kirjoittamaan ku oon aika väsynyt tän päivän ristiäisten jälkeen.
Tytön nimeksi tuli Joanna Emilia. Hienosti oli Joanna koko tilaisuuden ajan ja ihmettelyjä tuli kuinka kiltisti oli. Jännitin etukäteen kun vielä 5min ennen toimituksen alkua kitisi ja pappi kysyi " ruokako ei enää auta" kun just olin syöttänyt, mutta hyvin meni.
Mun sisko oli ainut kummi kuka luki raamatusta niin päädyttiin siihen, että toinen kummi piti Joannaa vaikka sisko olikin sylikummi kun olis ollu inhottava sählätä kirjan ja vauvan kanssa ja muut 2 kummia tyhjin käsin. Eli näinkin voi tehdä. Mutta voikos nyt muuten sanoa, et sisko on sylikummi hmm??
Kiva kun pappi vähän mokaili =D Sanoi sukunimen vähän väärin ja mies sen korjasi ja silti vähän myöhemmin vielä kertaalleen myöhemmin lausui väärin. No sen siitä saa kun on vähän harvinaisempi. Vaikka näin kyllä, että papin lapussa luki oikein, mutta lausui väärin.
Niin ja sit jossain vaiheessa tilaisuutta kuiskasi mulle " siunattiinko me jo Joanna" ja mä hoo moilasena, että " MITÄH???" " Tarkoitatko ristinmerkin tekoa???" Sit pappi sano " Ei vaan laitettiinko kummien kanssa kädet jo Joannan pään päälle" ja mä että " ei" ja siitä sitten jatkettiin. Vieraista kukaan ei tätä kuiskintaa huomannut, onneksi =)
Ja sit pappi sanoi jälkikäteen, että sisko luki väärässä kohtaa sen tekstin raamatusta, mutta ei sen niin väliä kuulema. Sisko sit harmitteli sitä jälkikäteen, mutta me kaikki luultiin (kun kummeilta kysyin) että siskon piti siinä kohtaa lukea kun pappi nyökkäsi päätä siihen malliin samalla kun katsoi siskoa. No eipä sekään haitannut ja hyvin se siinäkin järjestyksessä meni. oli kyllä hassuja mokia, mutta kaikin puolin onnistuneet juhlat silti =)
Itse en ehtinyt kun yhden piirakan syödä kun juttelin vieraiden kanssa, joten onneksi kakkua jäi ja sitä olen nyt kotona koko illan syönyt. Hirveästi tekemistä kyllä tarjottavissa oli kun kakku ainut mikä tilattiin, mutta tuli sitten kiitostakin. Kyllä harkitsen, et jos ens kerralla (jos sellaista tulee;) sijoittais siihen et tilaa kaikki syömiset (ja tarjoilun), vei toi sen verran voimia kun 1,5h ennen juhlaa valmistelemaan ja sit itse juhla ja sit vielä sen jälkeen astioiden raivaaminen ja peseminen (reilu 30 vierasta). No onneksi mun äiti oli tosi iso apu samoin kuin sisko ja paras ystävä.
Asiasta seinään sit. Voi kääk, kun Joanna on " tuttikoukussa" . Kun nukkuu niin herää heti jos tutti tippuu ja jos sitä ei nopeasti pienellä kitinällä ehdi laittaa takas niin alkaa huuto. Kaikkein pahin on jos nukkuu iltasella " koiranunta" eli ei nuku sikeesti niin laskin eilenkin, että yhden tunnin aikana nostin 18!!!!!! kertaa sen tutin takas suuhun. Ihan älytöntä =(
Olipa tosi pikaseen kirjotettu ;)
Mut nyt meen NUKKUMAAN kun Joannakin nukkuu. Ja nyt ihan oikeesti NUKKUMAAN ku meinaa koko ajan jotain hommaa " tarttua matkaan" ennenkuin sänkyyn asti pääsee...
-Simbucca & Joanna 2,5kk-
Kyllapa taalla on hiljaista!
Meilla on oikein hyva yo takana, mutta sita edelliset menivatkin ahistessa. Nyt on kuitenkin pirtea olo, toistaiseksi :)
Vahan laittaisin GALLUPPIA NUKUTTAMISESTA, eli miten ja minne teidan lapset nukahtaa?? Meilla on 50% nukahdetaan rinnalle, ja loput sitten joko vaunuihin ( normaalisti ei ongelmaa) tai omaan sankyyn. Jalkimaisessa viela aika paljon vaikeuksia, ja joskus on todella aikaa vievaa puuhaa.... Ensin rauhoitellaan sylissa ja sitten puolinukuksissa laitetaan omaan sankyyn. Useimmiten siita alkaa itku ja yritetaan rauhoittaa selkaan taputtamalla ja hyssyttelemalla. Jos ei auta, niin uudestaan syliin ja rauhoitus ja kaikki alusta...
Ja toinen KYSYMYS. MIHIN AIKAAN teilla mennaan younille? Meilla noin klo 7-8 illalla.
Palaan viela myohemmin, nyt on mentava!
Browniette ja Maya 6vko ja 3 pv
NUKUTTAMISESTA, poika nukahti aikasemmin melkein aina tissille, mutta nyt on vähentynyt siihen nukahtaminen ja muutamana iltana on ollu silmät auki kun oon sänkyyn vieny, eilen nukahti sinne itsestään, mutta usein joutuu käymään tuttia tyrkkimässä useampaan otteeseen ennenkuin nukahtaa, mut yleensä ei tarttee enää sieltä syliin takas nostaa... Päiväunet onkii ongelmallisemmat... ennen nukahti hyvin kun syötin makuulta ja jäi siihen sit nukkumaan mut viime päivinä aina heräilee jos edes tissille nukahtaa, eilen nukahti sitten ensimmäistä kertaa hyvin paikallaan oleviin vaunuihin partsille ja nukkuu siellä nytkin, että jospa se siitä tuonkin tavan oppisi. Liikkeellä oleviin vaunuihin on aina nukahtanut hyvin.
Meillä on nautiskeltu jo useampana yönä pidemmistä yöunista ja yhdestä syötöstä, vauva nukahtaa 22.30-23.00 ja viime yönä söi sitten 5.30!!!!
Mukavaa aurinkoista sunnuntaita kaikille
fiona77 ja poika 6vko6pvä
Onpas tosiaan hiljaista..
Meille ei ihmeempiä. Nella tuossa isukin kanssa lattialla höpöttelee ja pärisyttelee. Meillä nimittäin eilen opittiin pärisyttelemään. Nyt kuulkaa kuola lentää! :) Miehen mielestä se on äärimmäisen hauskaa.. Mä en niin välittäis saada kuolaa heti aamusta kasvoilleni. :) No ihanaahan se on, että vauva oppii koko ajan kaikkea uutta.
NUKUTTAMISESTA kyseli Browniette. Meilläkin nukahdetaan ehkä noin 50 % rinnalle ja loput sänkyyn tai vaunuihin lähes itsekseen. Vaunuja pitää vähän heijata ennen kuin nukahtaa, mutta sängyssä riitää, että peittelee ja vähän silittelee.
YÖUNILLE MENOSTA oli myös kyselyä. Nella menee noin klo 21 yöunille. Jos on oikein touhukas päivä ollut, niin voi mennä jo (?) klo 20:30.
Meillä olisi tänään ohjelmassa mun vanhempien luona käyntiä. Siskonikin lupaili tulla samaan aikaan, niin ollaan veljeäni lukuunottamatta koko kööri koossa. Nella tykkää onneksi kovasti molemmista isovanhemmista ja molempien sisaruksista, niin ei tartte koko ajan itse pitää sylissä. Vaikka ei kai tuon ikäinen nyt muutenkaan osaa vielä vierastaa.. Vai osaako?
Nälkä ilmeisesti alkaa vaivata, kun ei isin hauskuutus enää kelpaa. :) Eli täytyy mennä.
Rauhallista sunnuntaita kaikille!
Lily & Nella 2 kk+
Perjantaina kyllästyin nyhjäämään kotona joten tavarat kasaan ja lähdettiin vanhemmilleni yökylään. Voi sitä tavaran määrää yhdeksi yöksi+ 2 koiraa ja vaunut, kun oli ollut puhetta että jos jaksan vaunut raahata mukana niin menemme kävellen markkinoille. Yö meni sielläkin tosi hienosti banaanilaatikossa nurkasta nurkkaan nukkuen =) eipä mahdu enää seuraavalla kerralla, varasänky vaan on vähän hankala vielä.
NUKKUMISISTA poitsu nukkuu kyllä vieläki lähes kaiken aikaa, meillä kun masuvaivat ovat iltaisin, niin poitsu illan on aika lailla sylissä. Yleensä 22-23 aikoihin alkaa uni tulla, jaksaa sitten nukkua 4-5, ja sit parin tunnin välein syöttö ja 9 nykyään herätään. Yleensä nukahtaa kyllä omaan sänkyyn. On ollu jo pienestä asti pakko tehdä että aamulla syötön ja vaipan vaihdon jälkeen ku poitsu jää sänkyyn ja mä kipasen äkkii koirien kanssa nopeesti pissalla, poitsu yleensä nukkuu ku tullaan takas, tai kitisee vähän mutta nukahtaa ku meen laittaa aamupalaa. Touhuun aamun omiani ja sit ku poitsu herää niin sit syötön jälkeen lähdetään koirien kanssa pariks tunniks ulos ja poitsu nukahtaa saman tien vaunuihin, yleensä käydään koirapuistossa ja poitsu nukkuu koko ajan kiltisti vaunuissa. Syliin nukahtaa aika harvoin, oikeestaan vaan jos masuvaivat on joskus harvoin niin pahat että huudetaan suoraa huutoo, yleensä jää lähinnä kitinään ja pungertamiseen. Tissille poitsu on aika hyvä nukahtaa, etenkin öisin, tosin niin on äitiki =)
Joku kyseli LEMMIKEISTÄ, meillä kissa viel hoidossa, mutta on muutenki tosi harmiton kaveri. Koiratkaan eivät ole moksiskaan, nuorempi 1v. on enemmän kiinnostunut, myöskin vaipoista. syötön ja vaipan vaihdon aikana pysyttelevät jo kauempana, joskus käyvät nätisti katselemassa. ja tietysti jos tulee huuto niin ensin käydään vauva tarkastamassa ja sit kiireen vilkkaan tullaan mua hakemaan =) karvaa kyllä joo riittää, meillä enemmän ongelma on kuitenki kura ja hiekka jota tulee vaunujenki mukana pihalta suoraan eteiseen ja ympäriinsä, imuri on ihan vakiona tossa esillä.
Huomenna nähdään taas Mummi, ja tätiki tahtoo poitsun nähdä joten huomenna olis sit ohjelmassa mennä niitäki tapaamaan. Tosi hienoa että edes niitä kiinnostaa. Isukkiki oli taas kai aika paljon hehkuttanu äidilleen, joka taas ihmetteli ku sanoin etten ole kyllä mitään kuullu siitä, outoa. Ei ole poikaansa nähny ku kuvissa, omapahan on murheensa, ei haittaa mua.
Tässä nää tais taas olla..
Sera ja poitsu 3.5vko
NUKUTTAMISESTA meillä joel on nyt viikon ajan nukahtanut iltasin aika hyvin omaan sänkyyn. Sitä ennen nukkuin yönsä mun vieressä. Eli annan iltasella pojalle maidon, röyhtäytän ja sitten sänkyyn. Muutamia kertoja käydään tuttia tunkemassa suuhun ennenkun urvahtaa yöunille. Joskus menee reilut puolituntia tuohon uinahtamis seremoniaan. Uskon että näin kun teen niin saan hänestä " yhtä hyvän nukahtajan" kuin sisaruksensa jotka eivät koskaan ole vaatineen silittelyjä tai vieressä olemista ennen nukahtamistaan vaan iltatouhujen jälkeen omaan sänkyyn ja sinne sitten hiljennytään ja nukahdetaan itsekseen..
Pääsin hehkuttaan viimeviikolla hyvin nukutuista öistä mutta nyt taas pari yötä mennyt ihan käteen. Viimeyönä joel meni yöunille noin klo 22 ja heräs syömään 01,50 tai siis luulin että pojalla oli nälkä mutta ei sitten syönytkään kunnolla vaan lupsutti pulloa vaan..Koitin vaihtaa tutin tilalle mutta seurasi huuota..Näin ollen syömissessioon meni tunti ja sitten vielä päälle valvottiin puol tuntia ja mulla meinasi päreet palaa..Ihme örinää tuo pieni poika pitää yöllä ja kitisee niin etten saa nukuttua : ( Omaa huonetta meidän pikku ukolle ei toistaseks ole joten emme voi siirtää häntä toiseen huoneeseen. Meidän keskimmäinen poikakin on huono nukkuja joten en uskalla häntä samaan huoneeseen siirtää ja isosiskon huone on ihan eripäässä meidän makkaria joten kun joel yöllä heräsi niin varmaan heräis siskokin ennen mua joten...Olen ajatellut koittaa mennä nukkumaan ite toisen lapsen huoneeseen vaikka patjalle ja jättää joelin pinnasänkyineen meidän makkariin. Katotaan oisko siitä apua..
SELLANEN KYSYMYS tuli mieleen että miten teillä nämä noin 2 kuiset nukkuvat päivällä? Kuinka paljon, usein,missä? Meille kun joel ei nukkuisi muutakuin vaunuissa päivisin mutta jaksaa valvoa vain 1,5-2 tuntia kerrallaan niin en pääse häntä vaunuihin nukuttamaan ihan niin usein. 2 kertaa päivässä on nyt nukkunut sitten ulkona noin klo 10-13 ja illalla 17-19 suunnilleen..Tässä 13 ja 17 välissä on usein pahantuulinen ja krätisee väsymystää ja ottaa pieniä torkkuja useimmiten sylissä kun oma sänky tms ei päivisin kelpaa. KUINKA KAUAN TEIÄN SUHT SAMAN IKÄISET VALVOO KERRALLAA?
Hyvä että SIMBUCAN ja JOANNAN ristiäiset on mennyt hyvin vaikkakin pappi mokaili ; )
Ulkona ihan aurinkopaiste mut mä oon siivonnu. Kuraa ja hiekkaa tulee hirveesti sisälle. Isommat lapset lähti mäkkäriin synttäreille ja mä jäin joelin kans kotiin. Alkaa vissiin kohta tuolta vaunuistaan heräileen..jotain itkuhälyttimestä kuului..Illalla sitten aion itsekin ulos. Pyysin miestä tuomaan meillekin mäkkäristä ateriat. Huomisesta alkaa laihis. Torstaina alkaa jumppa. KROMISTA muuten ei toistaseks oo ollu apua ja tiistaista asti syönyt yhtä taplettia/pvä. Huomisesta otan jo 2 tapua jos sitten helpottais. Tarvis saada vaan 1 namipussi kaapista tuhottua ennen huomista. Nimittäin jos jää kaappiin niin on vaan turhana kiusauksena siellä. Mulla huono itsekuri joten arvaa vaan tulisko niitä naposteltua sieltä viikon mittaan. Kerran viikossa aion pitää namipäivän kun lapsillakin on lauantaisin ; ) Mutta rasvaset ruuat, sipsit yms jätän pois. Jos vaikka kesäks ehtis joitakin kiloja laihtuun ettei tarvis koko kesävaatetusta uusia. 6 kiloa on viimesestä raskaudesta jäljellä ja yht 10 edellisistä eli 16kg. Tyytyväinen olen kun saisin tuon 6 kg kesäks ja sitten viä edes 4 kg siten että 10 kg saisin laihdutettua yhteensä.. On siinäkin urakkaa ja aikaa kesään 5 vkoa. Meinaan jos kesä alkaa kesäkuun alusta...Hui!! Saas nähä kuinka meikäläisen käy ; )
Mutta nyt vielä touhuaan ennen kuin joel herää. Moi!
ps.joel tulee huomenna " jo" 8 viikon ikään. Ei enään pikkurääpäle kun kasvanutkin niin paljon jo.
kanssa eilen kahestaan ulkona syömässä ja käytiin kattomassa kummelin elokuva. mummu oli kaitsemassa meidän lapsia ja hyvin oli menny ; ) Oli muuten ihanaa olla kaksin taas..4 tuntia oltiin pois.
Justiinsa vasta hetki sitten kotiuduttiin mun vanhemmiltani. Johan siellä koko pitkä iltapäivä vierähtikin. Käytiin naisväen kanssa (siis äitini, minä, siskoni ja Nella) ulkoilemassa niin, että Nella sai nukkua vaunuissa. Ihanaa kun kevät tulee ja saa vähentää vaatetta! Täytyy kyllä olla tarkkana pukemisen kanssa, ettei liian nopeasti vähennä liikaa. Mua ainakin pelottaa se rintatulehdus ihan mielettömästi! Ja tietysti, ettei vauvalle tulisi mitään tauteja.
VAUVOJEN PÄIVÄUNISTA JA HEREILLÄ OLOSTA kyseli lyytikki. Meillä siis tämän parikuisen rytmi on kutakuinkin seuraavanlainen:
-Aamuherätys n. klo 07:30
-Ekat unet n. klo 09:30-11 (yleensä pinniksessä, mutta jos satun innostumaan lähtemään jonnekin, niin sitten vaunuissa/kaukalossa)
-Toiset unet n. klo 13-16 (yleensä vaunuissa ulkosalla)
-Kolmannet unet n. klo 18-19:30 (yleensä pinniksessä, mutta voidaan myös lähteä jossain käymään ja silloin vaihtelevasti vaunuissa/kaukalossa).
-Yöunille n. klo 21. Ja ne tietysti nukutaan pinniksessä ja kerran yöllä herätään syömään ja se tapahtuu n. klo 02-03.
Tuohon väliin tietysti mahtuu syömiset, vaipanvaihdot ja seurustelut. :) Siinäpä tulikin vastaus kaikkiin kysymyksiin. Kolmet unet siis yöunien lisäksi nukkuu ja noin pari tuntia kerrallaan tyttö jaksaa valvoa unien välissä. Musta tuntui, että vastasyntyneenä Nella valvoi pidempiä aikoja kuin mitä nyt valvoo. Ehkä touhuaa sitten niin paljon enemmän jo, että väsykin iskee helpommin..
Nyt tyttö on iltaunillaan tuossa terassilla. Nukahti autoon, kun tultiin kotiin ja siirsin kaukalosta vaunuihin nukkumaan, eikä ollut moksiskaan. Hyvät on unenlahjat. Isäänsä tullut. :) Kyllä minäkin nukun yleensä hyvin, mutta mies ei herää vaikka lattia tippuisi alta.
Pitäis mennä varmaan käärimään pyykit tuolta kodinhoitohuoneesta pois nyt, kun siihen on hyvä hetki. Ei vaan jaksais. :) Tää ilta menee varmaan aika pitkälti laiskotellessa, kun vaan saadaan Nella yöunille. Käytiin kotiintulomatkalla vuokraamassa leffa ja se olis tarkoitus illan aikana kattoa. Ja tietysti irtokarkkejakin piti saada.. :) Mulla on joku ihme makeanhimo päällä. Koko ajan pitäisi saada jotain. Onneksi Nella ei oo reagoinut tähän hurjaan sokerimäärään mitenkään. Kai sekin kuitenkin jotain siitä saa maidon mukana.. Ja toinen iso plussa on se, ettei paino oo yhtään noussut. Ei se kyllä enää hurjaa vauhtia oo laskenutkaan, mutta ei oo tarviskaan. Nyt oon jo melkein 5 kiloa kevyempi ku ennen raskautta. Kiinteytystä kaipais pari kohtaa.. Mä suunnittelin aloittavani vapun jälkeen kuntosalilla käynnin ja uimisen. En oo synnytyksen jälkeen vielä mitään muuta tehnytkään kuntoni eteen ku käyny vaunulenkeillä. Jos sais vielä tuon miehen jotenkin tulemaan kotiin töistä arkisin vähän aikaisemmin, niin mä ehtisinkin sinne kuntosalille joskus ihmisten aikoihin. :) Viikonloput menee kuitenkin pääsääntöisesti yhdessä touhutessa kaikennäköistä, niin en silloin viitsisi käydä kuntosalilla. Yhteistä aikaa ei oo yhtään liikaa.
Nyt mä meen oikeesti ottamaan ne pyykit pois ennen kuin Nella herää. Oikein rentoa iltaa kaikille!
Lily & Nella 2 kk+
[color=limegreen]Huh, huh! Nyt on neidin 4-vuotissynttärit juhlittu ja olokoin sen mukainen. Kaks päivää on juhlia vietetty ja leipomista on riittänyt kolmelle päivälle.
NUKUTTAMISESTA ollut puhetta. Meillä poika nukahtaa myös usein tissille, mutta sitten jos ei siihen nukahda, niin onkin ihan eri homma saada poika nukkumaan. Tuntuu, että pääsee yliväsyneeksi ja sitten ei osaa nukahtaa vaan huutaa. Hyvin nukahtaa vaunuihin kun ollaan liikenteessä, parvekkeelle nukuttaessa pitää vaunua lykkiä ees taas. Toisinaan nukahtaa sitteriin, autossa turvakaukaloon melkein aina, syliin meijän poika ei juurikaan nukahda, mutta iskän olkapäälle kyllä :) Joskus harvoin nukahtaa ihan itsekseen kölliessään sohvalla tai sängyssä... Kai tästäkin tulee sellanen, että saadaan nukuttaa oikein nukuttamisen vuoksi vielä pitkään. Kuten isosiskonsa, vaikka niin toisin päätin. Tarkotus kyllä olisi opettaa nukahtamaan itekseen, mutta nyt ei vielä oo onnistunut, kun poika yleensä ennen nukahtamistaan karjuu pää punaisena ja välillä kuulostaa siltä, ettei saa henkeä :( Meillä poika aika tarkalleen käy yöunille klo 21.30-22.00 ja siihen nukahtaa tai ainakin vaipuu horrokseen tissille ja jää sitten yksin nukkumaan. Meillä poika siis nukkuu vielä mun vieressä, pinnasängyssä ei montaa kertaa ole edes nukkunut. Mies nukkuu sohvalla, kun hän jos herää yöllä, niin ei sitten saa muutamaan tuntiin unta ja päivät on kuitenkin jaksettava työskennellä autististen oppilaiden kanssa. Pikkuhiljaa ois tarkoitus saada poika omaan sänkyyn nukkumaan (ja mies mun viereen), kun nuo yöunet jo pojalla pidempiä. Nykyään poika syö tuossa puoli kahden aikaan ja sitten uudestaan neljän aikaan. Herätys on sitten seiskan pintaan.
Meillä HUUTOKONSERTIT sellasia monta kertaa päivässä, että vieraatkin kyselivät, että huutaako se aina noin... Kaikilla oli tuhansia vinkkejä siihen, mikä auttaa ja kaikki olivat niin valmiita ottamaan pojan syliin ja näyttämään, mikä rauhoittaa, mutta hyvin nopeasti poika bumerangina palasi mun tai iskän syliin. Eilen poika nukkui ihan älyttömän paljon (hereillä ollessaan melkein vaan huusi) ja mun mielestä tänään ollut paljon iloisempi ja " jutellut" ja katsellut silmät suurina. Iltahuudot oikeestaan jokailtaisia klo 20-22 välillä, onneksi tohon aikaan, eikä yöllä... (jotain positiivista). Huomenna toinen käynti VYÖHYKETERAPIASSA, saa nähdä onko nyt vaikutusta...
Huomiseen TAPAAMISEEN ollaan tulossa. otan molemmat lapset mukaan ja aattelin samalla käydä neidille ostamassa uusia vaatteita, kun on talven aikana kasvanut niin kovasti, ettei mitkään vaatteet tunnu enää mahtuvan.
Toissapäivänä saatiin sitten pojalle NIMIkin päätettyä, mutta mies haluaa pitää nimen salaisuutena ristiäisiin asti, saa nähdä, kuinka onnistuu, kun ollaan se kuitenkin neidille kerrottu :).
Rauhallisia öitä kaikille!
-Monkey ja Mosse 1kk+-
Mies lähti esikoisen kanssa ajelemaan mönkijällä ja vauva nukkuu ulkona vaunuissa. Ihanaa kun täällä on niin rauhallista! Mentiin jo heti aamusta ulos ja kaivettiin toi esikoisen oma mönkkäri varastosta. Millään ei neiti meinannut suostua ajamaan sillä, vasta kun uhattiin myydä mönkijä pois niin innostui. Lopulta ei meinannut suostua lopettamaan kun oli niin kivaa. Nyt sit pääsi isin kyydillä essolle ja kävivät vaan kääntymässä kotona kun neiti halusi taas lähteä ajelulle.
Vauva nukkui taas tosi hyvin ja kerran vaan herättiin syömään. Kovasti on neiti alkanut hymyilemään. Aamusta saa aina leveimmät hymyt. On ne niin ihania noi pienen vauvan hampaattomat hymyt :).
Tänään taas kylvyn vuoro. Polvitaipeisiin varsinkin kerääntyy paljon kaikkea mönjää... Esikoinen on aina innoissaan siskoa kylvettämässä kun pääsee sitten itse sen jälkeen ammeeseen polskimaan. Ammeeseen otetaankin sitten kaikki 10 barbia mukaan.
Nyt meen äkkiä haukkaamaan jotain ennen kun vauva herää, on nukkunut jo 3 tuntia. Viikonloppuja kaikille!
Kati ja tytöt 3v ja 1kk 6pvä