Kun potilaasta ei meinaa päästä eroon.
Olen terveyskeskuslääkäri ja tänään oli soittopyyntöjä useampi. Ajattelin, että vielä yhden soitan, ja sitten lähden kahville. Käsiteltävä asia oli lyhyt, mutta tästä soittajasta ei meinannut millään päästä eroon. Yritin lopettaa puhelua lukuisia kertoja, ja aina tämä nainen vain jatkoi jutusteluaan, ikään kuin lääkärin soittoaika olisi mukava meitä molempia viihdyttävä hetki keskellä päivää. Meni 20 minuuttia, kunnes lopulta sanoin, että nyt minun pitää lopettaa, kun pitää lähteä palaveriin. Vasta sitten tajusi lopettaa. Ja minä pääsin sinne kahville.
Kommentit (28)
Onko AP se sama, joka joskus oli leikkipuistossa sanonut vahingossa toiselle äidille olevansa terveyskeskuslääkäri, eikä sitten kehdannut korjata. Oli hauska ketju. Löytyyköhän vielä?
Vierailija kirjoitti:
Onko AP se sama, joka joskus oli leikkipuistossa sanonut vahingossa toiselle äidille olevansa terveyskeskuslääkäri, eikä sitten kehdannut korjata. Oli hauska ketju. Löytyyköhän vielä?
Kun lapseni oli pieni, liikuin noissa mammakerhoissa, enkä yleensä koskaan paljastanut olevani lääkäri. -ap
Meillä on sairaalan labrassa töissä miespuolinen labrahoitaja. Kun joku mummu jumittuu näytteenottotuoliin eikä ole tekemässäkään lähtöä, hän nousee ylös ja tarjoaa kohteliaasti käsivartensa ja saattaa mummon ovelle. Ja mummu ottaa kiinni käsivarresta, kävelee pois labrasta ja on sitä mieltä, että niin kohtelia mies!
Onpa ongelmat. Sulle kuitenkin maksetaan aika hyvin tuosta jutustelusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun lapseni oli pieni, liikuin noissa mammakerhoissa, enkä yleensä koskaan paljastanut olevani lääkäri. -ap
Sama, paitsi ammattini on psykologi.
Vierailija kirjoitti:
Ja aikaa ko jutustelua on varattu max 5min. Se loppu 15min on varastettu toisilta potilailta tai työntekijän tauosta. Ihan todellinen ongelma tämä on terveyskeskuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Siihen tunnin soittoaikaan on tungettu noin 12 soittajaa, ja kun ilmoitetaan, että lääkäri soittaa klo 11-12, niin nämä jotkut epäonniset käsittävät, että se koko aika on varattu heille. Ei noista puheluista paljoa palkkapussiin lisää tule, pari euroa per puhelu.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on sairaalan labrassa töissä miespuolinen labrahoitaja. Kun joku mummu jumittuu näytteenottotuoliin eikä ole tekemässäkään lähtöä, hän nousee ylös ja tarjoaa kohteliaasti käsivartensa ja saattaa mummon ovelle. Ja mummu ottaa kiinni käsivarresta, kävelee pois labrasta ja on sitä mieltä, että niin kohtelia mies!
Ihanan ovela ja herrasmiesmäinen labrahoitaja. Pyöritteleekö naisia noin vapaallakin? Mikä sairaala?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siihen tunnin soittoaikaan on tungettu noin 12 soittajaa, ja kun ilmoitetaan, että lääkäri soittaa klo 11-12, niin nämä jotkut epäonniset käsittävät, että se koko aika on varattu heille. Ei noista puheluista paljoa palkkapussiin lisää tule, pari euroa per puhelu.
Ajatella, että joku saa lisää ylimääräistä peruspalkan päälle, kun puhuu puhelimeen! Eli hoitaa normaaleja työtehtäviään....
Terveyskeskuslääkärinä ymmärtänet, että monelle yksinäiselle ja/tai ahdistuneelle lääkärin kanssa juttelu keskellä päivää todellakin on päivän kohokohta ja " viihdyttävä hetki keskellä päivää".
Vierailija kirjoitti:
Terveyskeskuslääkärinä ymmärtänet, että monelle yksinäiselle ja/tai ahdistuneelle lääkärin kanssa juttelu keskellä päivää todellakin on päivän kohokohta ja " viihdyttävä hetki keskellä päivää".
Puhelintuntien pääasiallinen tehtävä ei ole viihdyttää ihmisiä, ymmärtänet tämän sinäkin.
Vierailija kirjoitti:
Nämähän voisivat hakea kaukohoitona sitä yksisarvisterapiaa, josta toisessa ketjussa oli puhe.
Jos se oli sellainen, joka olisi oikeasti tarvinnut ja halunnut käyntiajan ja sen mukaisen ajan, muta sille oli tyrkätty vain soittoaika.
Mulle on joskus käynyt noin, että oli paljon kysyttövää ja sanottavaa, mutta ei ollut saanut käyntiaikaa. Oli sitten pakko puhua pitkästi soittoajalla ja selittää asioita.
Olen hoitaja ja pyrin olemaan lupaamatta lääkäreiden puolesta että soitto tulee johonkin tiettyyn aikaan esim. Klo 11-12 välillä. Sanon et soittaa sen päivän aikana. Aina voi esittää toiveen soittoajasta mutta luvata ei voi.
Vierailija kirjoitti:
Olen hoitaja ja pyrin olemaan lupaamatta lääkäreiden puolesta että soitto tulee johonkin tiettyyn aikaan esim. Klo 11-12 välillä. Sanon et soittaa sen päivän aikana. Aina voi esittää toiveen soittoajasta mutta luvata ei voi.
Tuollainen on ärsyttävää. On erittäin hankalaa olla koko päivä valmiudessa vastaanottaa lääkärin puhelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatella, että joku saa lisää ylimääräistä peruspalkan päälle, kun puhuu puhelimeen! Eli hoitaa normaaleja työtehtäviään....
Niinpä! Käsittämätöntä, että puhelintunnista maksetaan 24€/h lisää vielä peruspalkan päälle. Kelpais mullekin. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä! Käsittämätöntä, että puhelintunnista maksetaan 24€/h lisää vielä peruspalkan päälle. Kelpais mullekin. :D
Lääkäriliitto on hyvin ajanut omiensa asiat.
Sama ongelma mulla. Olen hoitaja psykiatrian polilla ja joillekin potilaille ei vaan riitä että on tietty sovittu soittoaika. Ei vaikka se olis viikottain ja pitkiä 45min puheluita. Saattavat soittaa kymmeniä kertoja päivässä jos en heti vastaa (no en tietenkään vastaa jos on toinen potilas käynnillä tai olen hoitoneuvottelussa) Ihmettelevät sitten kun "ei saa millään kiinni" vaikka kuinka yritän selittää että minulla on kymmeniä potilaita enkä voi olla jatkuvasti tavoitettavissa ja siksi juuri annan näitä soittoaikoja.
-5/5