Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten olet yksinkertaistanut elämääsi? Vinkkaa pieniä ja isoja asioita!

Vierailija
13.04.2018 |

Saa suositella myös aiheeseen liittyviä hyviä blogeja tai muita sivuja!

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan ja käytän vain yhdenlaisia mustia alushousuja. Ei ole valinnanvaikeutta.

Vierailija
2/25 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyn erossa ihmisistä, lähiperhettä lukuunottamatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen systemaattisesti etäännyttänyt itseni kaikista ystävistäni. Introverttina elämä nyt paljon helpompaa.

Lopetin sosiaaliseen mediaan postaamisen.

Ostan tosi yksinkertaisia vaatteita, niin ikinä ei ole mietteissä että mitä nyt pukisi päälle.

Vapaa-aikana en yritä suorittaa. Olen vaan ja teen mitä haluan.

Päätin etten hanki lapsia

Vierailija
4/25 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laittanut kaikki laskuni suoraveloitukseen, ettei tarvitse niillä päätään vaivata.

Ostan aina kerralla 10 paria samanlaisia mustia sukkia, ettei tarvitse lajitella eikä ole koskaan yhtä paritonta enempää.

Teen ruokaa aina ison annoksen kerralla ja pistän annospakkauksiin pakkaseen. Ei tarvitse joka päivä kokata eikä syödä samaa ruokaa peräkkäisinä päivinä.

Vierailija
5/25 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen palkannut siivoojan. Tilaan kaiken mahdollisen netistä kotiin.

Vierailija
6/25 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeudun suurinpiirtein samalla tavalla kahtena eri vuodenaikana: Viileällä farkut, sukkikset, neulepusero, villatakki, takki, nilkkurit. Lämpimällä farkut tai hame, t-paita ja tarpeen mukaan ehkä ohut neuletakki. 

Minulla on iso kasa mustia ja sinisiä farkkuja. Kuin myös mustia t-paitoja.

Olen vähentänyt meikkaamista. Silmien rajaus ja kasvojen varjostukset poissa. Puhdistaminenkin on nopeampaa ja helpompaa.

Aamu- ja muut kahvini teen kapselikoneella. Nopeaa ja helppoa.

Vierailija
7/25 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Vähemmän somea, pois tilit jotka ei kiinnosta oikeasti ja vähemmän aikaa niiden parissa jotka päättää pitää. Itse käyn esim. FBssa pari kertaa viikossa, ehkä 5-10 min kerrallaan.

-Sano ei kaikille menoille jotka ei oikeasti kiinnosta, oli ne sitten tapaamisia, harrastuksia, tapahtumia jne. Itse tykkään että kalenterissa on paljon tyhjää, tarvitsen paljon latautumisaikaa ja haluan myös että on mahdollisuus lähteä spontaanisti jonnekin. Ahdistaa jos kalenteri on pari kuukautta etukäteen buukattu täyteen.

-Poista itsesi kaikilta sähköpostilistoilta, uutiskirjeistä jne jotka ei kiinnosta

-Jos saat hälytyksen joka viestistä, sähköpostista yms., mykistä ne. Häiritsevät keskittymistä ja on tehokkaampaa jos katsot vaikka meilit tai viestit sopivin väliajoin kerralla etkä jokaista erikseen

-Helppohoitoiset vaatteet ja koti, vähentää kotitöihin kuluvaa aikaa

-Sopivasti vaatetta, eli ettei ole pakko jatkuvasti pyykätä muttei myöskään kärsiä tursuilevista komeroista joista ei meinaa löytää mitään

-Vähennä shoppailua ja turhat tavarat. Tavara aiheuttaa aina jollain tasolla vaivaa, pitää siivota ja huoltaa, ja jossain vaiheessa hankkiutua eroon, vie tilaa. Se mikä on turhaa riippuu tietysti ihmisestä.

-Älä lykkää hommien hoitamista tarpeettomasti. Tehty homaa = pois mielestä.

Vierailija
8/25 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo elämä kirjoitti:

Teen ruokaa aina ison annoksen kerralla ja pistän annospakkauksiin pakkaseen. Ei tarvitse joka päivä kokata eikä syödä samaa ruokaa peräkkäisinä päivinä.

Minulle tuo taas olisi elämän monimutkaistamista. Syön mitä sattuu, mieluiten toisten tekemää.

Vierailija
9/25 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Älä lykkää hommien hoitamista tarpeettomasti. Tehty homaa = pois mielestä.

Jätä tekemättä, jos ei ole ihan ihan pakko.

Vierailija
10/25 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaan ruuat kotiinkuljetuksena ja olen palkannut siivojan. Tästä vapautuvan ajan käytän ulkoilemiseen. 

Vierailija
11/25 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös ostan vain samanlaisia sukkia, väreinä musta ja valkoinen.

Käytän samaa paitaa ja housuja niin kauan kun ovat puhtaat, muutoin kertyy puolipitoisten kasoja.

Käyn kaupassa vain kerran viikossa.

Pidän puhelimen äänettömällä ellen odota jotain tärkeää soittoa.

Vierailija
12/25 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postilaatikossa on mainoskielto ja puhelimessa puhelinmarkkinointikielto. Lajittelen pyykit useampaan likapyykkikoriin, niin näen heti, mitä on koneellinen pestäväksi.

Vierailija
13/25 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva ketju, toivottavasti tulee paljon vinkkejä.

Minullakin jo aika moni täällä mainituista keinoista käytössä. Meillä on avattuna aina vain yhdet shampoo, hoitoaine ja saippua. Näin toimiessa kylpyhuoneessa ei ajelehdi lukuisia melkein tyhjiä pulloja. Myös muissa tuotteissa pyrimme siihen, ettei uutta avata ellei vanha ole käytetty loppuun.

Siivousaineita ostan nykyään hyvin vähän ja koko ajan pyrin siirtymään luonnonmukaisempaan suuntaan. Esimerkiksi ikkunanpesussa käytän vain pikkutilkan käsitiskiainetta ja saa todella kirkasta.

Minulla on vain yksi hajuvesi ja meikkaan maltillisesti. Juhlin monia juhlia samalla mekolla.

Uuden ostamista harkitsemme tarkkaan niin tarpeen, laadun kuin sopivuudenkin kannalta. Ilmaistuotteille sanomme usein ei. Uuden tarpeen ilmaantuessa mietimme voisiko joku jo olemassa olevista tavaroistamme sopia joko sellaisenaan tai tuunattuna.

Lähellä asuvan ystävän kanssa lainailemme harvemmin tarvittavia tavaroita. Emme ole myöskään ostaneet paljoa tarjoiluastioita, sillä isompia juhlia järjestämme vain muutaman vuodessa.

Vierailija
14/25 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön vaih yhden kerran päivässä. Sopii konttorirotalle.

Vierailija
15/25 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaistaminen (jotkut sanovat minimalismiksi) esim. pukeutumisessa, sisustamisessa, meikkaamisessa. Mitä vähemmän käytän hiustenhoito- ja muotoilutuotteita, sitä paremmin päänahka ja hiukset voivat. Sama pätee ihonhoitoon. Mitä vanhemmaksi tulee, sitä paremmalta näyttää mitä vähemmän meikkiä käyttää. Tai ainakin luonnollisemmalta. Yleensä kasvojen värin tasoitus riittää.

Pitkä tukka tai hyvin lyhyt on helppohoitoinen. Sellainen jota voi itse leikata tai tasoittaa.

Oma hiusten väri on kaunis ja aina sopiva.

Kun kaikki vaatteet ovat mustia ja kaikki epämukavat/sopimattomat/käyttämättömät on heitetty pois, elämä on helppoa.

Perjantaisin voi mennä klo 9 nukkumaan ja jättää kaikki "pakko osallistua" tilaisuudet väliin.

Kävely on hyvä urheiluharrastus.

Vierailija
16/25 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ketju!

Omani:

- Hankimme asunnon keskustasta ja hankkiuduimme eroon autosta ja käytämme liikkumiseen jalkoja, polkupyörää ja julkisia (alle 100 000 asukkaan kaupunki)

- Ostan vaatteita harvoin ja yleensä kokonaisen asukokonaisuuden kerralla, ja mietin miten vaatteet sopivat jo olemassa oleviin vaatteisiini. Ei heräteostoksia eikä turhia vaatekappaleita nurkissa.

- Laadukkaat meikit ja kosmetiikat, joista joutuu maksamaan vähän enemmän, muttei tarvitse olla huolissaan lopputuloksesta ja korjailla pitkin päivää. Kosmetiikan määrä minimoitu, ei mitään purtilovuorta kaapissa vaan ainoastaan luotettavat perustuotteet.

- Liityin kuntosalille, joka sijaitsee samassa korttelissa kuin koti.

- Kaikki mahdolliset hälytykset ja huomautukset pois päältä puhelimesta, viestejä ja puheluita lukuunottamatta.

Vierailija
17/25 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistan vain niin paljon vaatteita kuin vaatekaappiin mahtuu. Kun ei ole liikaa vaatteita, ei tarvitse tarvitse turhia organisoida tai pohtia tilaratkaisuja. 

Vierailija
18/25 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omistan vain niin paljon vaatteita kuin vaatekaappiin mahtuu. Kun ei ole liikaa vaatteita, ei tarvitse tarvitse turhia organisoida tai pohtia tilaratkaisuja. 

Ja pyykinpesu helpottuu, kun kauhean isoa likaisten vaatteiden kasaa ei ehdi tulla. 

Vierailija
19/25 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

- En haali tavaraa, mietin tarvitsenko oikeasti jotakin ja vaatteet ostan enimmäkseen kirpparilta.

- Olen vähentänyt meikkaamista. Normaaliin nopeaan aamumeikkiin kuuluu meikkipuuteri, ripsari ja kulmaväri. Kajalit, luomivärit ym jäänyt pois.

- Juon pikakahvia, ihanaa kun ei mene kahvia hukkaan eikä ole aina sitä keitintä putsattavana.

- Tilaan laskut e-laskuina. Paljon kätevämpää eikä ole paperilaskuja pyörimässä nurkissa.

Vierailija
20/25 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojan treenit 7 kertaa viikossa-ostin asunnon koulun ja treeni paikan vierestä, ei kuskaamista. Pikkukaupunki, joten oli taloudellisesti mahdollista. En käy baareissa tai bileissä, jos haluan "viihteelle", istun ystävän kanssa kotosalla ja menen aikaisin nukkumaan. Kun poika on isällä tai reissussa, en tee lämmitä ruokaa vain itselleni. Vältän kauken turhan ostamista.