Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teistä reilua, että mies joutuu käyttämään kondomia jos hän ei halua enää lapsia vaikka vaimo haluaisi?

Syksyllä pillerit pois ja kumi tilalle?
13.04.2018 |

Tympäsee käyttää vuosikymmenestä toiseen pillereitä koska mies ei halua enempää lapsia. Mies ei tykkää käyttää kondomia vaan mieluummin kuulemma mulle pillerit, vaikka niistä tuleekin vatsakipuja ja huonovointisuutta ja mieliala laskee. Tartteeko sen olla mun hoidettava asia, että mies ei halua lapsia enempää? Ajattelinkin ilmoittaa ukolle että kesän jälkeen jätän pillerit pois, alkakoot käyttää kumia. Tässä ehtii hyvin vielä varautua ja ostaa niitä reilusti varalle. Ei se ehkäisyn hoitaminen mullekaan herkkua ole ja kaikkiaan jo yli 10 vuotta olen syönyt pillereitä. Ei huvittaisi enää.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on ehdottomasti miehen vuoro vastata ehkäisystä. Miksi sinun pitäisi uhrata terveytesi koska mies ei halua lapsia. Ilmoitat selvästi, että nyt lopetat pillerit, ja lopetat. Mies sitten valitsee haluamansa ehkäisyn.

Näin taidan tehdä, vaikka koenkin huonoa omatuntoa ajatuksesta, mutta toisaalta se tuntuu samalla ihan oikealta. ;)

Vierailija
22/35 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on valintoja. En voi käyttää hormonaalista ehkäisyä ja tämä selvisi kun olin 33v ja siihen asti minä olin hoitanut ehkäisyn. Sitten oli miehen vuoro...vasektomia tai kumi...mies valitsi kondomin. Ei mitään ongelmia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole mitään "joutumista" jos käyttää kondomia. Sinä olet ehkäisyä hoitanut ja nyt on miehen vuoro ottaa välillä vastuu asiasta. Se on ainoastaan reilua. Eikä ole mitenkään epätavallista käyttää kondomia pitkissäkääb suhteissa. Nykyään tehdään niin hyviä ja ohuita kondomejakin ettei se juuri laske nautintoa. Eikä miehen tosiaan pakko ole sitä kortsua käyttää kun vasektomiakin on vaihtoehto. Eli turha kitistä.

Vierailija
24/35 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä taas lietsotaan yhtä paria eroon.

Miten niin?

Vierailija
25/35 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ehkäisee, joka ei halua lisääntyä.

Vierailija
26/35 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se kumin kanssa räplääminen jotenkin... teiniä. Ja joo, tiedän saavani alapeukkuja, mutta itse (naisena) en jaksais niitä kumeja. Haisevatkin pahalle ja tunto on ihan eri kun ilman. Mies vasektomiaan tai sinä steriin?

Vierailija
27/35 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ilmoitin ainakin miehelle heti, kun suhde muuttui vakavammaksi ja seksi ajankohtaiseksi, etten käytä pillereitä enkä koskaan tule käyttämään. Mies on aina mutisematta huolehtinut ehkäisystä. Eli lopetat vaan ne pillerit ja kerrot ettet niitä enää käytä terveyssyistä, kyllä se mies ne kumit ostaa/tilaa jos seksiä halajaa. :)

Vierailija
28/35 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna lopettaisin heti enkä kesän jälkeen. Voit paljon paremmin, paino laskee ja olo on raikkaampi näin kesällä. Mies keksii sitten uuden ehkäisyn tai menee vasektomiaan. So simple. 

Vierailija
29/35 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja edellinen jatkaa vielä, että olemme siis pitkässä parisuhteessa, emme vasta tavanneet.

Vierailija
30/35 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkakoot? Onko sinulla monta miestä?

Vierailija
31/35 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään käsitä, millä tapaa ehkäisyn hoitaminen on ”joutumista”. Meillä mies on käyttänyt kondomia yli 15 vuotta, koska kumpikaan ei halua minun syövän pillereitä. Nyt olen menossa steriloitavaksi.

Vierailija
32/35 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen ihminen ei osaa käyttää aktiivin imperatiivia oikein?

Vierailija
33/35 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse söin hormoneja vuosia, kun lopetin ne niin mies totesi ettet ikinä enää syö moisia... ja kyllä, ne vaikuttivat mielialaan. Mua vitutti, masensi, ärsytti. Lisäksi veritulppariskit yms..

Lasten välissä käytettiin kondomia ja kolmannen jälkeen mies teki vasektomian omasta aloitteestaan koska minä olin vuosia syönyt pillereitä niin hän koki sen reiluna. Lapsilukumme kun oli kuitenkin täynnä.

Ei se ole minusta oikein että nimenomaan nainen joutuu vuosikaudet kärsimään ehkäisyn riskit ja epämukavuuden, vaikutukset mielialaan, painoon tms. Eivät ne mitään karkkeja ole! Kyllä välillä miehen on ihan hyvä hoitaa oma osansa. Se on sitä välittämistä.

Vierailija
34/35 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetin myös pillerit ja mieheni oli pakko sopeutua, valitsi kondomin. Itse yritin taivutella vasektomiaan, mutta kuulemma pelkää toimenpidettä liiaksi.

Lapsiluku on täynnä kuitenkin. Pillerit multa on lääkärin määräyksestä lopetettu, kierukat eivät sopineet ja sterilisaatiotakaan gyne ei suositellut.

Vierailija
35/35 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olette eri mieltä ehkäisyn tarpeesta niin minusta reilua on se, että ehkäisyä haluava hoitaa sen. Ei voi sekä syödä että säästää kakkua..  Ja miehellä on kondomin lisäksi vaihtoehtona vasektomia jos ei halua lapsia, kondomi on tilapäisempi ratkaisu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi