Hyvä mies, mutta tupakoi :(
Harmittaa... Tapasin symppiksen, kunnollisen ja lempeän miehen, mutta en pääse yli hänen tupakoinnistaan. En vaan pysty kestämään sitä hajua. Olenko pikkumainen, jos jätän hänet tupakoinnin takia?
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olet virheetön voidaksesi vaatia täydellisyyttä?
Tupakoimatomuus ei ole täydellisyyttä vaan lähinnä minimivaatimus.
Hyvin teille menee valtion propaganda läpi. Varsinaisia lampaita.
Miten valtio tähän liittyy? Tupakointi nyt vaan on vastenmielinen tapa ja tupakoitsijat haisevat ällöttävälle.
Valtio on brändännyt tupakoinnin sellaiseksi. Et sinä itse ole omine aivoinesi sitä keksinyt, että tupakointi on ällöttävää. Sen takia muutama vuosikymmen sitten enemmistö aikuisisa miehistä tupakoi, eivätkä naiset kokeneet sitä ällöttäväksi.
Olen itse 50 v. Mun isä oli syntynyt 1940 ja ukki 1902. Yksikään heistä ei ole tupakoinut koskaan, joten ei se tupakka kaikille ole ollut mikään normaali juttu koskaan. Itse vaan olet säälittävä. Itseasiassa lähipiiriin ei ole koskaan kuulunut yhtään tupakoitsijat. Se taitaa tosiaan kuulua wt kulttuuriin.
Jos jokin kuuluu wt-kulttuuriin, niin se on henkilökohtaisuuksiin meneminen keskustelussa.
Tunnetko olevasi wt? Ilmeisesti, jos yleisen toteamuksen henkilökohtaisesti otit.
"Itse olet vain säälittävä."
Olet säälittävä
Onko keskustelumme nyt jatkossa sellaista, että minun pitää joka kerta erikseen toistaa sinulle omia sanojasi?Meidän ei ole pakko keskustella ollenkaan. Mutta kun nyt vaadit, niin olet säälittävä tupakan ja wt tapojen puolestapuhuja. Mitään järjellistä kommenttia et asian puolesta ole pystynyt esittämään.
Jos suurelle osalle naisia tupakoiva mies on ehdoton turn-off niin naisenpuutteesta kärsivien tupakoitsijoiden ehkä kannattaisi tehdä siitä omat johtopäätöksensä ja lopettaa tupakointi.
En minä puhu tupakan puolesta, mutta huvittaa tuo, että kuvittelette tupakoinnin kauhistelun tekevän teistä jotenkin parempia tai kohottavan sosioekonomista asemaanne (kuten joku jo siihen suuntaan vihjasi). Todellisuudessa kaikenlainen kiihkomielisyys on vain luotaantyöntävää, etenkin kun kyseessä on muiden ihmisten täysin sallitun ja laillisen toiminnan ällöttely.
julkinen piereskelykin on laillista...
Jos valtio keräisi vuodessa yli miljardin edestä veroja julkisesta piereskelystä, niin paheksuisin senkin harrastuksen paheksumista.
Piereskelyn hoitoon ei mene terveydenhoitokuluja, siinä yksi suuri ero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä propaganda? Ai se totuus että tupakka on todella epäterveellistä?
Ja ihan itse havaittu totuus, että sen polttaminen on täyttä idiotismia, turhuutta, rahanmenoa ja se haisee järkyttävän pahalle? Ihan miten vaan, tuhkakuppi.Samaa voisi sanoa vaikka juustolautasesta ja punaviinistä, mutta ne sinä miellät "paremman väen" puuhaksi, joten hyväksyt ne. Olet mielikuvamainonnan uhri ja tuo lopun ad hominemisi on kuin piste i:n päälle.
Olen eri, mutta kukaan lähipiirissäni ei tupakoi. Eikä toisaalta harrasta juustolautasia ja punkkia. Esimerkiksi itse en juo viiniä, siideriä enkä lonkeroa. Oudot käsitykset sinulla "paremman väen" touhusta.
Jos sinun lähipiirisi ei jotain harrasta, niin tarkoittaako se sitä, että ko. toiminta ei voisi olla paremman väen puuhaksi miellettävää? Outo logiikka sinulla.
Logiikkaa menee niin, että esität vanhentuneen kliseen paremman väen puuhista. Toki asia voi sinun mielessäsi näin näyttäytyä, mutta käytännössä elämässä on enemmän vaihtelua. Minkä ymmärrät, kun hieman pitemmälle ajattelet.
Nyt sulla oli jo aivan uusi selitys tuolle aiemmalle. Niin ne vain selittelyt muuttuvat viestistä toiseen, kun huomaa, että aiempi logiikka olikin epäloogista. Suloista.
Oletko oikeasti tyhmä vai provoiletko vain? Vielä kerran: täällä on monta eri kirjoittajaa.
Totta. Olemme näköjään molemmat vastaileet lähes samaan aikaan tuolle jankkaajalle. Punkku ja juustot ei maistu minullekkaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut, että aika harvalta onnistuu tupakoinnin lopettaminen. Edes parisuhteen vuoksi. Ystäväni, terveydenhoitoalalla, alkoi seurustella miehen kanssa sillä ehdolla, että tämä lopettaa tupakoinnin. Mies yritti. Ei siitä mitään tullut, kun hän teki töitä isänsä kanssa, joka myös tupakoi. Ja vietti vapaa-aikaa kuppilassa, jossa tuttavat kävi ulkona sauhuilla.
Yleensä tupakoijan tuttavatkin tupakoivat. Ja parhaat työkaverit. Siitä voi olla tosi vaikea päästä irti.
Annoin myös kerran tupakoinnin lopettamisen ehdoksi seurustelulle ja samahan siinäkin kävi, ei tullut lopettamisesta mitään. Paras yritys oli varmaan tunteja. Ei sillä miehellä tainnut sitten olla todellista halua lopettamiseen, vaikka näennäisesti halusikin onnistua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten valtio tähän liittyy? Tupakointi nyt vaan on vastenmielinen tapa ja tupakoitsijat haisevat ällöttävälle.
Valtio on brändännyt tupakoinnin sellaiseksi. Et sinä itse ole omine aivoinesi sitä keksinyt, että tupakointi on ällöttävää. Sen takia muutama vuosikymmen sitten enemmistö aikuisisa miehistä tupakoi, eivätkä naiset kokeneet sitä ällöttäväksi.
Olen itse 50 v. Mun isä oli syntynyt 1940 ja ukki 1902. Yksikään heistä ei ole tupakoinut koskaan, joten ei se tupakka kaikille ole ollut mikään normaali juttu koskaan. Itse vaan olet säälittävä. Itseasiassa lähipiiriin ei ole koskaan kuulunut yhtään tupakoitsijat. Se taitaa tosiaan kuulua wt kulttuuriin.
Jos jokin kuuluu wt-kulttuuriin, niin se on henkilökohtaisuuksiin meneminen keskustelussa.
Tunnetko olevasi wt? Ilmeisesti, jos yleisen toteamuksen henkilökohtaisesti otit.
Olet säälittävä
Onko keskustelumme nyt jatkossa sellaista, että minun pitää joka kerta erikseen toistaa sinulle omia sanojasi?Meidän ei ole pakko keskustella ollenkaan. Mutta kun nyt vaadit, niin olet säälittävä tupakan ja wt tapojen puolestapuhuja. Mitään järjellistä kommenttia et asian puolesta ole pystynyt esittämään.
Jos suurelle osalle naisia tupakoiva mies on ehdoton turn-off niin naisenpuutteesta kärsivien tupakoitsijoiden ehkä kannattaisi tehdä siitä omat johtopäätöksensä ja lopettaa tupakointi.
En minä puhu tupakan puolesta, mutta huvittaa tuo, että kuvittelette tupakoinnin kauhistelun tekevän teistä jotenkin parempia tai kohottavan sosioekonomista asemaanne (kuten joku jo siihen suuntaan vihjasi). Todellisuudessa kaikenlainen kiihkomielisyys on vain luotaantyöntävää, etenkin kun kyseessä on muiden ihmisten täysin sallitun ja laillisen toiminnan ällöttely.
Jos valtio keräisi vuodessa yli miljardin edestä veroja julkisesta piereskelystä, niin paheksuisin senkin harrastuksen paheksumista.
Eikä piereskelystä yleensä ole terveydellisiä vaaraa piereskelijälle ja ympäristöllekkin vain ohimenevää hajuhaittaa. Mutta varmaan kannattaisi vähän tsekata sitä ruokavaliota jos piereskely on ihan jatkuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Tupakoitsijat ovat nykyään sen verran harvassa että se leimaa henkilön heti ns. alemman luokan edustajaksi. Lisäksi se on ihan oikeasti todella vastenmielinen haju, bussissakin on joskus pakko siirtyä jos joku röökaaja istuu lähelle.
Jep. Itse poltin nuorena kun olin "kovis". kun tapasin rikkaan miehen ja asetuimme paremmalle alueelle asumaan ja saimme lapsia, lopetin. Ei vaan sopinut imagoon enää mitään röökaus.
Kun tapasin mieheni, niin jossain vaiheessa iltaa hän aikoi tupakoida. Kehotin häntä pitämään tupakat taskussaan, mutta hän heitti ne saman tien roskiin ja siihen päättyi tupakointi yli 20 vuotta sitten.
Joten ap kerro hänelle, mitä ajattelet tupakoinnista. Jos hän itse haluaa eroon tupakasta, niin nyt hänellä on sopiva hetki toteuttaa se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet säälittävä
Tupakoinnista kerättävät verot kattavat kaikki sen aiheuttamat kustannukset terveydenhuollolle ja jää reilusti ylikin. Pieruista ei hyödytä mitään. Siinä tosiaan yksi ero.
Olen huomannut, että aika harvalta onnistuu tupakoinnin lopettaminen. Edes parisuhteen vuoksi. Ystäväni, terveydenhoitoalalla, alkoi seurustella miehen kanssa sillä ehdolla, että tämä lopettaa tupakoinnin. Mies yritti. Ei siitä mitään tullut, kun hän teki töitä isänsä kanssa, joka myös tupakoi. Ja vietti vapaa-aikaa kuppilassa, jossa tuttavat kävi ulkona sauhuilla.
Yleensä tupakoijan tuttavatkin tupakoivat. Ja parhaat työkaverit. Siitä voi olla tosi vaikea päästä irti.
Minulla on myös perhetuttu, joka lopetti tupakoinnin. Kunnes 15 vuoden tauon jälkeen poltti yhden tupakan ja nyt on taas vuosia ollut koukussa tupakkaan.