Hyvä mies, mutta tupakoi :(
Harmittaa... Tapasin symppiksen, kunnollisen ja lempeän miehen, mutta en pääse yli hänen tupakoinnistaan. En vaan pysty kestämään sitä hajua. Olenko pikkumainen, jos jätän hänet tupakoinnin takia?
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Tämä mies ei ole mikään jänis, mutta tupakka haisee hänestä huomattavasti. En itsekään ole täydellinen, mutta en kyllä haise noin paljon. Ap.
Siis jännis :D ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olet virheetön voidaksesi vaatia täydellisyyttä?
Tupakoimatomuus ei ole täydellisyyttä vaan lähinnä minimivaatimus.
Hyvin teille menee valtion propaganda läpi. Varsinaisia lampaita.
Mikä propaganda? Ai se totuus että tupakka on todella epäterveellistä?
Ja ihan itse havaittu totuus, että sen polttaminen on täyttä idiotismia, turhuutta, rahanmenoa ja se haisee järkyttävän pahalle? Ihan miten vaan, tuhkakuppi.Samaa voisi sanoa vaikka juustolautasesta ja punaviinistä, mutta ne sinä miellät "paremman väen" puuhaksi, joten hyväksyt ne. Olet mielikuvamainonnan uhri ja tuo lopun ad hominemisi on kuin piste i:n päälle.
Ad hominem, sanoo tyyppi joka keksii ihan omasta päästään asioita joita en ole sanonut. Taitavaa argumentointia, ei voi muuta sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtio tuskin säätää kenenkään hajuaistia. Tupakoitsijat haisevat vastenmieliselle. Et itsekään varmaan jaksaisi olla kumppanin kanssa, joka haisee koko ajan paskalle tai hielle. Yhtä pahalta tuntuu tupakoimattomasta olla röökinhajuisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten valtio tähän liittyy? Tupakointi nyt vaan on vastenmielinen tapa ja tupakoitsijat haisevat ällöttävälle.
Valtio on brändännyt tupakoinnin sellaiseksi. Et sinä itse ole omine aivoinesi sitä keksinyt, että tupakointi on ällöttävää. Sen takia muutama vuosikymmen sitten enemmistö aikuisisa miehistä tupakoi, eivätkä naiset kokeneet sitä ällöttäväksi.
Olen itse 50 v. Mun isä oli syntynyt 1940 ja ukki 1902. Yksikään heistä ei ole tupakoinut koskaan, joten ei se tupakka kaikille ole ollut mikään normaali juttu koskaan. Itse vaan olet säälittävä. Itseasiassa lähipiiriin ei ole koskaan kuulunut yhtään tupakoitsijat. Se taitaa tosiaan kuulua wt kulttuuriin.
Jos jokin kuuluu wt-kulttuuriin, niin se on henkilökohtaisuuksiin meneminen keskustelussa.
Tunnetko olevasi wt? Ilmeisesti, jos yleisen toteamuksen henkilökohtaisesti otit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ihan itse havaittu totuus, että sen polttaminen on täyttä idiotismia, turhuutta, rahanmenoa ja se haisee järkyttävän pahalle? Ihan miten vaan, tuhkakuppi.Samaa voisi sanoa vaikka juustolautasesta ja punaviinistä, mutta ne sinä miellät "paremman väen" puuhaksi, joten hyväksyt ne. Olet mielikuvamainonnan uhri ja tuo lopun ad hominemisi on kuin piste i:n päälle.
"Ad hominem on argumentaation muoto, jossa argumentoija viittaa joihinkin vastapuolen piirteisiin, joilla ei ole merkitystä keskusteltavan aiheen kannalta."
Tuhkakuppiudellasi on paljonkin merkitystä keskusteltavan aiheen kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta kukaan lähipiirissäni ei tupakoi. Eikä toisaalta harrasta juustolautasia ja punkkia. Esimerkiksi itse en juo viiniä, siideriä enkä lonkeroa. Oudot käsitykset sinulla "paremman väen" touhusta.
Jos sinun lähipiirisi ei jotain harrasta, niin tarkoittaako se sitä, että ko. toiminta ei voisi olla paremman väen puuhaksi miellettävää? Outo logiikka sinulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten valtio tähän liittyy? Tupakointi nyt vaan on vastenmielinen tapa ja tupakoitsijat haisevat ällöttävälle.
Valtio on brändännyt tupakoinnin sellaiseksi. Et sinä itse ole omine aivoinesi sitä keksinyt, että tupakointi on ällöttävää. Sen takia muutama vuosikymmen sitten enemmistö aikuisisa miehistä tupakoi, eivätkä naiset kokeneet sitä ällöttäväksi.
Ai ei kokeneet? Itse olen vähän vanhempi ja kyllä vaan ne miehet usein ajettiin ulos polttamaan kun vaimo ei jaksanut sitä hajua. Tokikaan naisella ei ollut aina sananvaltaa ja piti vaan alistua. Oma isäni kokeili tupakkaa teinipoikana ja kyllä sai piiskaa äidiltään. Ei se erityisen hyväksyttyä ollut vaikka suhteellisen yleistä olikin.
Ei ketään minnekään ajettu, koska lentokoneissa, junissa, baareissa, risteilyillä ja työpaikoilla sai röökata niin paljon kuin halusi. Oli täysin hyväksyttyä.
Nyt puhuttiin vaimoista ja kodeista. Eri asia silloin kun kyse oli maksavista asiakkaista. Ja monilla työpaikoilla oli erikseen tupakkahuoneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ad hominem on argumentaation muoto, jossa argumentoija viittaa joihinkin vastapuolen piirteisiin, joilla ei ole merkitystä keskusteltavan aiheen kannalta."
Tuhkakuppiudellasi on paljonkin merkitystä keskusteltavan aiheen kannalta.
Kannattaa ehkä perehtyä siihen Wikipedia-sivuun hieman tarkemmin kuin vain ensimmäisen virkkeen verran ennen kuin alkaa nohevana lainauksia esittelemään. 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ehkä yrittäisin saada häntä vaihtamaan sähkötupakkaan, koska se ei haise. Kestäisitkö sitä?
Komppaan tätä, mun puoliso vaihtoi sähkötupakkaan eikä enää haise, joten molemmat saa sen mitä haluaa :-)
Sähkötupakka ei ole yhtään parempi vaihtoehto ja lisäksi vielä niiden sisältämien kemikaalien vaikutuksista ihmisiin ei ole tietoa.
Myrkyttää sentään vain itseään sitten sillä sähkötupakalla.
Onkohan tämä yleistä...lakkasin tapaamasta yhtä tupakoivaa miestä, kun näin että hänen spermansa oli harmaata. Alkoi yököttää koko mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse 50 v. Mun isä oli syntynyt 1940 ja ukki 1902. Yksikään heistä ei ole tupakoinut koskaan, joten ei se tupakka kaikille ole ollut mikään normaali juttu koskaan. Itse vaan olet säälittävä. Itseasiassa lähipiiriin ei ole koskaan kuulunut yhtään tupakoitsijat. Se taitaa tosiaan kuulua wt kulttuuriin.
Jos jokin kuuluu wt-kulttuuriin, niin se on henkilökohtaisuuksiin meneminen keskustelussa.
Tunnetko olevasi wt? Ilmeisesti, jos yleisen toteamuksen henkilökohtaisesti otit.
"Itse olet vain säälittävä."
Onko keskustelumme nyt jatkossa sellaista, että minun pitää joka kerta erikseen toistaa sinulle omia sanojasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuhkakuppiudellasi on paljonkin merkitystä keskusteltavan aiheen kannalta.Kannattaa ehkä perehtyä siihen Wikipedia-sivuun hieman tarkemmin kuin vain ensimmäisen virkkeen verran ennen kuin alkaa nohevana lainauksia esittelemään. 😊
Esitäpä itse parempia lainauksia sitten kun kerran osaat.
Mutta tässä kohtaa tämä on pelkkää provoamista, koko väite siitä että tupakan epäterveellisyys on "valtion propagandaa" on jo liian naurettava.
Vierailija kirjoitti:
No jos muuten on hyvä tyyppi, niin kuulostaa hieman pikkumaiselta pelkästään sen vuoksi jättää. Pitääkö toisen osapuolen miellyttää itseä 100%:sti edes? Onko järkeä vaatia tuollaista?
On järkeä, koska elämä kärsii tupakoitsijan hajusta. Kukaan ei huvikseen nuole tuhkakuppiakaan. Ja se haju piintyy kaikkeen mihin se tupakoija koskee. Jatkuvan yllätyksen ja vastenmielisyys en kanssa on vaikea elää ja turha itseään on kiusata. Parempi vaan jättää se heti kun ei vielä sen kummempaa kiintymystä ole.
Tupakointi kertoo paljon henkilön sosioekonomisesta asemasta. Esim v. 2013 alimmin koulutetuista enemmän kuin joka viides poltti päivittäin, korkeakoulutetuista vain 6 %.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tämä yleistä...lakkasin tapaamasta yhtä tupakoivaa miestä, kun näin että hänen spermansa oli harmaata. Alkoi yököttää koko mies.
Yhden miehen kanssa en pystynyt harrastamaan suuseksiä koska maistui niin helvetin pahalta. Epäilen ketjuröökausta yhdeksi suurimmista syistä.
Juu ei kiinnosta seurustella sellaisen kanssa, joka ei pidä terveydestään huolta. Tupakoitsijat ja alkoholistit ovat ehdoton no no.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se juusto ja punaviini ei uhkaa ympärillä olevien terveyttä, eikä tuo erityistä hajuhaittaakaan, jos nyt ei ihan alkoholistista ole kyse.
Otin kantaa niihin jo esitettyihin syihin tupakoinnin kauheudesta, mutta sitten aloit keksiä uusia tekosyitä. Päätä etukäteen mitkä syyt tupakoinnista tekevät hirveän äläkä keksi uusia syitä sitä mukaa, kun edelliset osoitetaan hassuiksi.
Itsellä myös ehdoton ei.
"Pikku tapa jonka voi katsoa yli", josta kuitenkin tulee jatkuvasti riitaa kun on eri näkokulmat ja arvot. Menee rahaa, aikaa ja terveys. Tee siinä sit elämä, perhe ja suunnittele tulevaisuus. Jäädään eläkkeelle, vihdoin aikaa toteuttaa se tulevaisuus, toinen saa tupakoinnista johtuvan syövän. Hoidot yhdessä läpi kuten kuuluukin, oma puoliso kuitekin. Siihen sitten menehtyy, ja ite jää yksin.
Varmasti monelle pieni asia, ja voi sen syövän muutenkin saada. Itselle tuntuu vaan hieman itsekkäältä tavalta. Kaikki saa polttaa ketkä haluaa, ja muutenkin elää kuten haluaa, kuten myös minä ja Ap, joiden ei ole pakko seurustella tupakoivan kanssa, jos emme halua.
Vierailija kirjoitti:
Tupakointi kertoo paljon henkilön sosioekonomisesta asemasta. Esim v. 2013 alimmin koulutetuista enemmän kuin joka viides poltti päivittäin, korkeakoulutetuista vain 6 %.
Ei kerro. Lääkärin sosioekonominen asema on aivan sama riippumatta siitä tupakoiko hän vai ei.
Ei ketään minnekään ajettu, koska lentokoneissa, junissa, baareissa, risteilyillä ja työpaikoilla sai röökata niin paljon kuin halusi. Oli täysin hyväksyttyä.