Onko teillä perheessä kotisohvalla jokaiselle aina oma vakiopaikka?
Mite teet jos joku peheenjäsen istuukin sinun paikalla? Vai istutko itse minne haluat?
En nyt muuten muista että Sohvaperunoissa kukaan olisi vaihtanut ikinä istumapaikkaa..
Kommentit (7)
Ihmisillä ei ole, mutta koirilla on. Jestas sitä loukkaantunutta yninää ja kieppumista jos on erehtynyt istahtamaan hurtan vakipaikalle soffalla :D
Ei ole tiettyä paikkaa, istun missä sattuu olemaan vapaata tilaa. Sen sijaan työ- ja opiskelijaruokalassa tuppaa aina olemaan tietty vakipöytä. Ja ryhmäliikunnassa tykkään olla aina tietyssä paikassa salia, joskaan en mene kyöräämään ketään pois jos siinä on jo joku. Sellaistakin on nähty..
Meillä on alakerran olohuoneessa 2 sohvaa ja sitten sellainen iso divaani. On se totta että jokaiselle muodostuu vähitellen se oma paikka. Minä olen usein tässä jenkkisohvalla ja yleensä läppärin kanssa. Mies tykkää omasta nojatuolistaan ja hänellä siinä vieressä tablettinsa. Lapset tykkää löhötä divaanilla. Pyhäpäivänä koko lähisuku syö usein meillä , sitten maataan päikkäreitä kuka missäkin, yläkerrassa on vielä 4 huonetta ym. Ja jos on yövieraita on tullut siihenkin vaki o -kuviot, kuka nukkuu missäkin sängyssä. Se on kai jotain turvallissuutta.
Vierailija kirjoitti:
Kun menen sohvalle ja vaimo tulee siihen, niin vaimo menee siihen munan päälle. Siis ihan emättimellään. Siinä sitten rytkytellään. Joskus lapsetkin tulevat sohvalle, mutta he eivät pääse syliin.
Meillä lapsetkin osallistuvat rytkytykseen
On kai se vähän sama ,että autollakin ajellaan usein samoja reittejä. Ajoreittien riitoja välttääksemme olemme sopineet, että se määrää joka on ratissa.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä ei ole, mutta koirilla on. Jestas sitä loukkaantunutta yninää ja kieppumista jos on erehtynyt istahtamaan hurtan vakipaikalle soffalla :D
=)
Mulla ja miehellä vaki paikat. Lapset istuu sinne minne mahtuvat. Jos lapsi on jomman kumman paikalla sohvalla, niin meidän tullessa istumaan siirtyvät automaattisesti muualle.