Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rasitusmurtuma (luultavasti), mitä jos sillä vaan kävelee kivusta huolimatta?

Vierailija
12.04.2018 |

Oireiden perusteella itselläni luultavasti rasitusmurtuma jalkaterässä. Lääkärissä en vielä ole käynyt, menossa huomenna, oireita ollut muutaman päivän.

Mitä jos jalalla vaan kävelee eikä anna sen levätä, niin kun sille useimmiten suositus on? Parantuuko ikinä tai voiko jäädä jotain muuta haittaa? Tää tuli niin huonoon saumaan. Pitäis saada vielä pari opiskeluun liittyvää näyttöä tehtyä ja haaveeks se jää, jos joudun jäämään useammaks viikoks saikulle. Oppisopimuksella opiskelen ammattiin ja työssä lähes koko ajan jalkojen päällä, aniharvoin pystyy istumaan työpäivän aikana kun ihan muutaman hetken.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kun tuli murtuman jälkeen vielä rasitusmurtuma, niin piti kulkea kepeillä 10 viikkoa. 

Vierailija
2/7 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lepoa!!! Minä en uskonut. Kesti yli 2 vuotta että jalka edes suunnilleen entisessä kunnossa. Tuskin ikinä enää juoksen päivittäin, kuten ennen murtumaa. Ole viisaampi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tohon määrätään lepoa. Kipu on hälytysoire. Silloin pitöis rauhoittua.

Vierailija
4/7 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi rasitusmurtuman takia lääkäriin.

Vierailija
5/7 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saikulle jääminen nyt voi tuntua tulevan huonoon saumaan, mutta paljon pidempi saikku ja vaiva todennäköisesti seuraa, jollet nyt lepuuta.

Vierailija
6/7 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli rasitusmurtuma jalkaterässä, enkä antanut sen levätä - ja siitä jäi hermovaurio, joka nyt 8 vuotta myöhemmin aiheuttaa edelleen kipua, pistelyä, puutumista  ja kylmyyden tunnetta 24/7. Jalka on koko ajan turvonnut, ja omituisen sinertävänkalpea. Kävely on tuskallista, kenkiä on vaikea löytää ja jouduin jopa vaihtamaan ammattia... Anna siis levätä, ettet pilaa jalkaasi.

Vierailija
7/7 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli rasitusmurtumat molemmissa nilkoissa, vasemmassa pahempi.

Kävelyä jouduin rajoittamaan ihan kivun takia, mutta kävelin kyllä.

Oikea nilkka parani melko nopeasti, vasen oli tosi kipeä. Lopulta näytin lääkärille, Kuvattiin, ja sain kipulääkkeen ja määräyksen joka kerta kun lepään pitää jääpussia murtuman kohdalla.

Meni reilut 6 viikkoa kunnes pystyin kävelemään normaalisti.

Vasen nilkka ehkä aavistuksen paksumpi kuin oikea ja joskus mutta hyvin harvoin pientä kipua rasituksen jälkeen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi