Ai voiko Kela muka vaatia, että ihminen myy autonsa?
Jos hakee toimeentulotukea ja sattuukin olemaan auto, niin se pitää myydä jos niin vaaditaan. Jumal..ta tätä hommaa!!
Jos ois huono tsäkä ja sais potkut töistä. Ja rahahommat pissis, niin auto pitäis myydä alta. Ja entä sitten, kun se työssäkäyntialue on kai 150 kilsaa. Ja sit työkkäri osoittaakin samaan aikaan työn kaukaa ja minä myyn autoa samaan hetkeen, niin saankohan vielä kaupan päälle karessin. Kun itse aiheutan sen, etten voisi työssä kulkea. Siinäpä soppa jota yhteiskunta keittää oikein hauduttamalla viimisen päälle!!
Kommentit (25)
Kela vois ostaa mun auton ja antaa rahat mulle. Pyydän 3000e, mutta saavat itse käydä hinaamassa sen korjaamon pihalta.
Minulle kävi niin että Kela tarjoutui ostamaan vanhan autoni tuplahintaan siitä mitä itse maksoin siitä.
Kerro nimi niin ilmoitetaan kelalle et sulla on auto myytävänä.
Voit vaatia Kelalta uuden auton joka vuosi, tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Voit vaatia Kelalta uuden auton joka vuosi, tietenkin.
BMW X5 luonnollisesti.
Monissa EU-maissa saa toimeentulotuen vasta, kun omaisuus on ensin käytetty elämiseen. Me ollaan niin tottuneita yhteiskunnan tukeen kaikessa, ettemme edes tajua, miten nuori ja lyhytaikaiseksi jäävä systeemi tämä tukien saaminen on yhteiskunnassamme. Toivokaamme, ettei kohta lasten korkeakoulutus ole harteillamme samoin kuin vanhustenhoitomaksut, kuten esim. Saksassa ja monessa muussa EU-maassa.
Vierailija kirjoitti:
Monissa EU-maissa saa toimeentulotuen vasta, kun omaisuus on ensin käytetty elämiseen. Me ollaan niin tottuneita yhteiskunnan tukeen kaikessa, ettemme edes tajua, miten nuori ja lyhytaikaiseksi jäävä systeemi tämä tukien saaminen on yhteiskunnassamme. Toivokaamme, ettei kohta lasten korkeakoulutus ole harteillamme samoin kuin vanhustenhoitomaksut, kuten esim. Saksassa ja monessa muussa EU-maassa.
Siis omien lasten korkeakoulutus ja omien vanhempien vanhustenhuolto.
Eikö tässä ole joku rajaus, minkä arvoista autoa ei tarvitse myydä?
No haluammeko todella palata ajassa taaksepäin? Nythän rikkaat saa ja klyhiltä viedään tuhkatkin pesästä. Ja ihmuset vaan diipadaapa tietysti myyt kaiken ja kysy sit apua, kun oot vaatteetkin päältäs antanu. Että oot niiku oikeesti varaton.
Höpön löpön. Auton täytyy olla oikeasti aika merkittävän arvoinen, että vaadittaisiin myymään. Mitään muutaman tonnin autoa ei nyt ainakaan todellakaan.
ei ole tarkoituksenmukaista että työttömät elävät luksus-elämää muiden kustannuksella. Jos omaisuuta on, se on myytävä ennenkuin saa sossun rahoja.
Tavallista halpaa perheautoa, jonka arvo on vuosien varrella tippunut muutamaan sataan euroon, ei odoteta kenenkään myyvän. Sehän mahdollistaa sujuvan arjen ja sinne töihin kulkemisen, kun työtä taas on. Myyntikehotus koskee lähinnä arvoautoja, joista voi nyt myydessä saada vielä yli muutaman tuhannen euroa, eikä sellaisia yleensä monilla ole. Maksat autosta vaikka 10000e mutta kun ajat sen liikkeestä ulos, sen arvo on samantien jo 5000e. Niin se lähtee alenemaan.
Kyllä voi vaatia, jos se on jonkin arvoinen. En tiedä, missä se raja menee.
Ihmiset kulkevat töissä jopa muutaman satasen arvoisilla autoilla.
Vierailija kirjoitti:
Muistaakseni Virossakin laki vaatii pitämään huolta omista vanhemmista.
Auton myynnistä saattaa saada 400e, mut se kyseinen auto voi palvella vielä hyvinkin 5 vuotta. Kun toimeentulo evätään, niin se vie autosta saadut rahat. Mitenkäs sitten ostaa uuden auton ja kulkee ne matkat? Itselläni ei ole ollut varaa korjata edes pyörää, mutta auto on toiminut.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pitää myydä, omaisuus käytetään ensin ja sitten voi saada toimeentulotukia
Työkaverille sanottiin, että myy asunto. Luulen, että on kiinni Kelan virkailijasta mitä vaativat. Tämä Hesassa.
Tais jossain kelan sivuilla olla aikoinaa tietoa auton max. arvosta jolloin ei tarvi myydä. Olikohan 4000€?
Korjatkaa asiasta tietävät.
Kyllä pitää myydä, omaisuus käytetään ensin ja sitten voi saada toimeentulotukia