Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvalla vatsatauti joka parani päiväksi mutta tuli nyt takaisin!!!

Vierailija
12.04.2018 |

Vauvalla (7kk) alkoi viime yönä raju vatsatauti, oksensi ehkä 6 kertaa yön aikana.
Aamulla oksensi klo 7 kerran ja oli sen jälkeen iltaan asti oksentamatta , kunnes nyt tuli oksennus taas! Onko tää ihan perus vatsatautia?

En oo koskaan kuullut että ois täysin terve päivällä ja illalla taas alkaa.

Jos asiaan jotenkin vaikuttaa niin mies oli mennyt syöttämään tytölle banaania jonka jälkeen oksennus tuli taas. Päivällä söi pelkkää maitoa ja vettä ja ihan hieman hedelmäpilttiä, kaikki pysyi sisällä.

Kertokaa nyt että liittyykö normi vatsatautiin tollanen ”parantuminen” ja sen jälkeen alkaa illalla uudelleen!? Terveisin: tuun huolesta hulluksi kohta.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sama jyllännyt viikon. Tuli, meni ohi, alkoi uudestaan. En tuosta vielä huolestuisi, mutta toiseba päivänä veisin lääköriin näytille, ettei kuivu.

Vierailija
2/6 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veisin kyllä huomenna lääkäriin, sen verran pieni kyseessä.Pienet kuivuvat todella nopeasti ja siitä voi olla vakaviakin seurauksia mm. munuaisiin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veisin kyllä huomenna lääkäriin, sen verran pieni kyseessä.Pienet kuivuvat todella nopeasti ja siitä voi olla vakaviakin seurauksia mm. munuaisiin

En usko että kuivuu, kun päivällä syönyt hyvin maitoa ja vettäkin. Nytkin ennen nukkumaanmenoa joi pullon maitoa. Oksentamatta oli koko päivän iltaan asti. Tiedän kyllä seurata nesteytystä :) ap

4/6 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kuivuminen saattaa olla aika petollistakin. Jopa minulla, aikuisella, oli viime joulukuussa sairastamani vatsataudin jälkeen kuivumisoireita (suu ja huulet kuivuivat koko ajan), vaikka olin juonut todella paljon vettä ja mehua taudin aikana. Minut yllätti se, miten rajusti kehoni oli päässyt kuivumaan.

Minulla ei ole kokemusta vatsatautisen vauvan hoitamisesta, mutta oman kokemukseni perusteella päättelen, että kannattaa olla erityisen tarkkana.

5/6 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja sitä tulin alun perin kirjoittamaan tähän ketjuun: minulla (kuumeinen) vatsatauti oireili illasta puoleenyöhön eniten, ja päivisin se oli lähes oireettomana. Kun kuume iltaisin nousi, alkoivat vatsaoireet. En tosin tiedä, onko tämä vauvoilla samoin kuin aikuisilla.

Vierailija
6/6 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraa tilannetta, huolta on vasta kuin vauva ei juo tai vauva käy nuutuneeksi, niin heti soitto päivystykseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme