Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Etkö saa ystäviä? Ehkä et osaa kuunnella toista.

Vierailija
12.04.2018 |

Kokemukseni mukaan aika moni yksinäisyydestä kärsivä ei oikein osaa kuunnella toista, vaan tahtoo kauheasti puhua omista asioistaan. Se johtaa siihen, että kyseistä ihmistä vältellään, kun se on semmoinen papattaja ettei sanaa saa väliin, eikä siitä meinaa päästä eroonkaan. Jos se jotakin kysyy, niin se voi olla jotakin aika tunkeilevaa utelua, ja kuitenkaan ei sitten vastaajan anneta puhua rauhassa loppuun. Joskus nuo myös puhuvat niin kovaan ääneen huutamalla, ettei tee kauheasti mieli keskustella mistään, mitä ei toivo huudettavaksi muidenkin kuullen.

Jos haluat ystäviä, opettele kuuntelemaan toista. Ota rennosti. Älä saalista, väijy ja takerru.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai jaa. Usein olen vaan pitkiä aikoja hiljaa ja kuuntelen vuodatusta. 

Vierailija
2/11 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta taas tuntuu että useimmat yksinäiset on hiljaisia.

Vierailija
4/11 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 v olen kuunnellut muiden papatusta, enää en jaksa. Puhukoot puheliaat keskenään ( kumpi kuuntelee?).

Vierailija
5/11 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta taas tuntuu että useimmat yksinäiset on hiljaisia.

Tuohan se stereotypia on, ja varmaan onkin paljon hiljaisia yksinäisyydestä kärsiviä. Minä kuitenkin tiedän useita puheliaita, suorastaan päällekäyviä. Kaikki hiljaiset ihmiset eivät kuitenkaan kärsi yksinäisyydestä, eivätkä he kaikki toivo muuttuvansa puheliaaksi. Osa on ihan tyytyväisiä ollessaan hiljaisia, ovat tyytyväisiä ihmissuhteisiinsa ja kaikkea.

Vierailija
6/11 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiden on pakko puhua papattaa, kun kerran saavat mahdollisuuden. Ovat sitten taas kaksi viikkoa hiljaa.

Vierailija
7/11 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papatan ainoastaan täyttäessäni hiljaisuutta. Näin käy uusien tuttsvuuksien kanssa välillä, jos ovat kovin hiljaisia. Kännissä papatus voimistuu.

En ole yksinäinen ja osaan myös kuunnella.

Vierailija
8/11 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajankin viesti on stereotypia ja myös yksinäistä syyllistävä. Voi olla yksinäinen vaikka olisi hyvä kuuntelija

Vierailija
9/11 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää varmaan osittain paikkansa. Itsellä on 2 tuttavaa,jotka haluaisivat olla enemmän tekemisssä kanssa,ja ovat varmaan hivenen yksinäisiäkin. Mutta totuus: Pälätetään ja papatetaan ja ei anneta tilaa keskustelulle ja vuorovaikutukselle. Saatetaan pitää 20 minuutin puhevuoro,kertoen omista sukulaissuhteistaan. Ei anneta toiselle puheenvuoroa,ei olla kiinnostuneita toisen mielipiteistä.Itse saa puhua vain silloin,kun keskeyttää toisen ja puhuu tyyliin päälle.

Vierailija
10/11 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä osaan kuunnella mutten kehtaa tyrkyttää omaa seuraani ja kysellä ihmisiä seuraksi ettei ne ärsyynny/vaivaudu

Vierailija
11/11 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä