Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**LOKAMASUJEN LAUANTAI**

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, nyt on.

Täällä ei kyllä mitään uutta omaan napaan. Viikot paukku taas tänään, joten liikkeitä odotellessa..

Tarkoitus ois lähteä taas tyttöjen kans lenkkeilemään ja pyykkiä on vieläkin varmaan 5 koneellista, vaikka joka päivä oon pessyt. Mies töissä ja poika mummolassa. Huomenna on sitten koko perheellä vapaapäivä ja aateltiin viimein maalata ja laittaa muutenki tuo kodinhoitohuone käyttökuntoon, se kun jäi rempan jälkeen " varastotilaksi" kaikelle roinalle.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Mianni 14+0

Vierailija
2/14 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariin päivään en ole jaksanut pinoutua - nimenomaan jaksanut, en oikein tiedä miksi.

Kerrottiin tulokkaasta pari päivää sitten tekstareilla. Onnitteluja tuli, mutta se oli vähemmän kamalaa kuin arvelin :) Kakkonen ei ilmeisesti niin kauheasti herätä ajatuksia ja kyselyitä kuin ensimmäinen lapsi. Ja oonhan toki monelle sanonutkin, että saa tulla kun on tullakseen.

Tuntuu hassulta, että huomenna alkaa jo 15:s raskausviikko. Ei tunnu siltä, että olisi mennyt tosi nopeasti, vaikka siitä moni tuttu etukäteen varoitteli. Se kyllä on nopeaa, että puolen vuoden päästä varmaan meidän tyyppi on jo syntynyt! Mutta jotenkin hassulta silti tuntuu, että olen huomenna 15:nnella viikolla raskaana, eikä se tämän kummempaa ollutkaan.

Itseäni on yllättänyt vähän se, että mua ahdistaa keskustelu VAUVAN LIIKKEISTÄ. Suhtaudun liikkeisiin nyt ihan hällävälinä - kyllä niitä ehtii sitten pitkän aikaa tuntea, eikä tässä kuitenkaan vielä pitkään aikaan voi olla ihan varma että onko se vauva vai jotain muuta. Mutta jostain syystä mua ahdistaa kuten ekassakin raskaudessa se, että moni lokamasuistakin jo hyvin varhaisilla viikoilla sanoo tuntevansa liikkeitä... ehkä mua ahdistaa edelleen ensimmäinen raskaus ja se, että nousi pieni paniikki kun " vieläkään" joskus viikolla 19 en tuntenut mitään ja samaan aikaan odottava kaveri hehkutti kuinka ihanaa se liiketuntemus on. Hmm.

No, olen kuitenkin ihmetellyt että miksi tuo asia vaivaa, mutta ehkä se johtuu tosta edellisestä raskaudesta. Uskon kuitenkin vakaasti edelleen siihen joskus aiemmin mainitsemaani tutkimukseen, jossa todettiin että uudelleensynnyttäjät tunnistavat liikkeet oikein keskimäärin vasta rv17. (Kaameaa, nyt tajusin että rv:oon 17 on enää kaksi viikkoa!)

Onko muuten jollain muulla vaivana PÄÄNSÄRKYÄ? Mulla pahoinvoinnin loputtua (uskallan sanoa sen loppuneen, kun en ole oksentanut kohta kahteen viikkoon ja paha olokin on ollut vain parina päivänä sen jälkeen) on tullut jatkuvaksi vaivaksi tuo päänsärky. Melkein joka päivä on pää kipeä, enkä viitsisi kauheasti mitään Panadoliakaan nappailla, vaikka pakko on ollut välissä ottaa. Edellisessä raskaudessa oli myös päänsärkyä pahoinvoinnin päätyttyä, mutta se loppui lyhyeen.

Myös LIITOSKIVUT on alkaneet hiukkasen lisääntymään, huomaa että välillä tuntuu vihlontaa " luissa" vaikka istuisi vaan paikallaan. Mutta mieluummin liitoskivut kuin pahoinvointi!

Olipas surkea viesti tänään :) Ei mitään positiivista. No onneksi aurinko paistaa kuulemma melkein koko maassa, täällä Helsingissä ainakin! Hyvää viikonloppua itse kullekin.

Coe rv 13+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy tässä siivouksen keskellä välillä vähän istahtaa..

On kyllä ihana ilma, viimesetkin lumenrippeet lähtee pois.

Pahoinvointi taitaa olla taakse jäänyttä, ei oo tarvinnut pariin viikkoon oksentaa. Masu kasvaa ja hentoisia liikkeitä tuntuu sillon tällön.

Viime viikolla oli neuvola, painoa on tullut 400 gr, no tiedän, että seuraavassa punnituksessa tuo luku voi olla 4 kg..

9.5 on ekaks neuvola ja sitten rakenneultra. Yllätyin, kun varasin ultra-aikaa, jos haluu ne kuvat ittelle niin täytyy maksaa 9¿. Tosin onhan tuo ultra ilmanen.

Odotuksesta tietää nyt kummankin sukulaiset ja aika lailla erilaisia kommentteja on tullut. Toiset ovat olleet innoissaan ja toiset sillei, et jaa jo neljäs teille... Miehen isä ei ole sanallakaan kommentoinut asiaa, tosin miehen veljen esikoisesta (la 11/06) on hyvinkin innoissaan.

No mies sanoikin, et mitä tuosta välittää, eihän me niitä lapsia muille tehä.

Täytyy varmaankin jatkaa siivousta, muuten sitä laiskistuu täysin.

Aurinkoista viikonloppua kaikille " masunkasvattajille" :))))

myttynen rv 16+1

Vierailija
4/14 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iiiihanan keväisen näköinen ilma:) Ulkona en ole vielä käynyt, kun yöpaita päällä tässä vielä istun ja ihmettelen. Mies lähti jo pari tuntia sitten liikenteeseen ja käytti ilokseni koiratkin ulkona.

Tämä aamu on alkanut suhteellisen kivasti tuon iskiaskivun osalta*koputtaa puuta=päätänsä* Eilen kävin apteekista kysymässä mitä voisi käyttää..meinasin jotain Voltaren-geeliä tai vastaavaa, mutta täti sanoi(luki sieltä ohjeista) että käytöstä tulee aina neuvotella lääkärin kanssa mikäli on raskaana. En sitte ottanut sitä. Suositteli sitä IcePower geelipussia, joka mulla onkin. On vaan hankala käyttää mielestäni, kun en jaksa kauaa paikoillani olla sen takia. Panadolia sitten suositteli ja sanoi, että voi ottaa kaksikin kerrallaan. Yhden olen ottanut kuitenkin vaan ja tänään en vielä yhtään. Ajattelin kuitenkin ennen töihin lähtöä yhden nappasta, jotta pystyn touhuumaan siellä jotain. Iltaisin tää on aina niin paljon pahempi, siksi vähän pelottaa tuleva iltavuoro...No sitten sen näkee miten ämmän käypi:)

Mitään muuta ihmeellistä ei täällä ole....Masua kasvatellaan ja innolla odotellaan sitä tiistaista neuvolaa :) Huomenna TAAS paukkuu täydet viikot ja JO 16, ihanaaaaa :D Mielestäni mä just kirjotin miten paukkuu 15 ja nyt jo 16....oih, miten aika menee nopeesti!

Kaippa mä meen tyhjentään astianpesukoneen...Pyykkikone pauhaa, ihanaa kun saa pyykit terassille kuivumaan niin tulevat raikkaan tuoksuisiksi:)

Vielä 3 työvuoroa ja sitten olisi vapaapäivä. Mulla sunnuntait ovat yleensä aina vapaita, mutta nyt on poikkeus.

Oikein ihanaa lauantaipäivän jatkoa teille!!

Palaillaan taas:)

Terkuin: Je_Ni & " Pikku-Hippu" 15+6

Vierailija
5/14 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan jo ehditty ulkoilla ja tyttönen on unten mailla seuraavat pari tuntia. Oli muuten tosi lämmintä auringossa, ihanaa!!! Mä olen kesäihminen henkeen ja vereen, kova palelemaan ja rakastan lämpöä ja aurinkoa. Kevätkin on ihan jees, mutta kesä on kyllä paras!

COE, ymmärrän hyvin aatoksesi liikkeistä tai oikeastaan niiden " olemattomuudesta" . Vaikka näissä palstoissa on paljon hyvää, vertaistuki on todella tärkeä asia tässä elämänvaiheessa, niin juuri tämä on palstailun huono puoli. Ihan turhaan saa itsessään aikaa huolestumista asioista, joista ei TODELLAKAAN pitäisi huolestua. Olet varmaan ihan oikeassa, että keskimäärin ei-esikoistaan odottavat tuntevat liikkeet rv 17 ja huomhuom, se on nimenomaan keskiarvo. Pitää olla niitä, jotka tuntevat aikaisin, mutta myös niitä, jotka myöhemmin. Sama homma kun vertaillaan esim. lasten kävelemään oppimista; keskimäärin 1-vuotias oppii tuon taidon, joku siis 10-kuisena, joku 1-vuotiaana, joku 1,2-vuotiaana jne. Puhdasta matematiikkaa siis:) Ja jos yhtään lohduttaa, en mäkään ole sitten sen yhden ja ainoan kerran jälkeen tuntenut vatsassa yhtään mitään liikettä, ja olen sua sentään muutaman päivän edellä. Uskotaan vaan molemmat, että kaikki on masussa hyvin, jooko:)

Päänsärystäkin kyselit. Mulla on ollut useamman viikon pää kipeänä lähes päivittäin:( Mulla ei ole koskaan ollut mitään migreenityyppistä päänsärkyä, mutta ns. jännityspäänsärkyä kyllä eli säännöllisin väliajoin hartiat ja/tai niska menee sen verran jumiin, että alkaa päivien -joskus viikkojen- päänsärky. Välillä olen ottanut Panadolia, välillä yrittänyt venytellä tai jumppailla ja välillä onnistunut saamaan jonkun vähän hieromaan, mutta kokonaan ei tunnu särky hellittävän. Eikä tää koneella roikkuminen ainakaan paranna asiaa, mulla on erittäin epäergonominen asento läppärin kanssa sohvalla jos jonkinlaisissa asennoissa;)

MYTTYNEN, me saatiin Kättäriltä ultrakuvat " ilmaiseksi" , sillä koko lystistä pitää joka tapauksessa maksaa 22 euroa poliklinikkamaksua.

Ei kai tässä muuta tällä erää, palaillaan taas kun tulee uutta asiaa. Kivaa, kun olen viime aikoina ehtinyt/jaksanut olla aktiivisempi, melkein joka päivä olen saanut jotain naputeltuakin tänne.

Nautitaan vihdoin ja viimein tuosta omituisesta valoilmiöstä taivaalla:)))

-L-

Vierailija
6/14 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Coe!

Onneksi on siis muitakin jotka ei tunne vielä liikkeitä. Olen ekakertalainen täällä vauva-palstalla ja ajattelin jo tuossa viestejä lukiessani kun kaikki hehkuttelevat liikeitä että " TÄH!! Ei mulla vaan mitään tunnu." Tänään just lähti rv 16 käyntiin enkä tosiaan tiedä liikkeistä mitään. En kyllä muista miten ekan kans oli.... taisin tuntea ne liikkeet vasta reilusti päälle rv 20:nen.

No mulla ainakin on kohtu taaksepäin kallellaan joten se voi olla osasyy...en tiedä. Ainakin siitä syystä minun vatsa ei kasva kovin isoksi noin ulkoapäin katsoen. Niinhän tuo neuvolalääkäri sanoi kun sydänääniä haki keskiviikkona että " se on yksi syy miksi maha ei kasva isoksi ja sydänääniä saa haeskella" .

Ensimmäistä kun odottelin (täyttää kohta 4v.) ei naapurit olleet huomanneet mitään vielä maaliskuussakaan vaikka huhtikuussa synnytin :-) Hauskaa, saa nähdä käykö niin nytkin. Maha näyttää tällä hetkellä sille kuin olisin vain hieman lihonnut... se on muuten tylsää!

Jäädään siis odottelemaan liikkeitä!! Nyt täytyy jatkaa ruuan laittamista!

Vierailija
7/14 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen miettinyt, milloin ne liikkeet alkavat oikeasti tuntua. Meillä tulossa ensimmäinen. Tänään alkoi 19. vko ja eikö ne yleensä ala tässä tienoin tuntumaan. En ole hätäillyt, olisi vaan kiva saada merkkiä elämästä tuolla sisällä, kun rakenneultraan on vielä 3 vkoa. Jotain möngerryksiä tuntuu, mutta en tiedä, onko se vauva vai jotain ilmaa mahassa.

Milloin mies muuten pystyy kuulemaan sydämenäänet? Nyt kun pahoinvointi on ainakin oksennusten osalta takana (Luojan kiitos!!!), tuntuu, että raskaus ei ole enää niin konkreettista, paitsi, että maha on kyllä sen verran kasvanut, että sitä ei saa ainakaan omissa silmissä enää minnekään piiloon. Mutta muut varmaan kuvittelevat vain, että olen lihonnut. Tai sitten eivät kehtaa sanoa. Kukaan ei ole ainakaan minulta kysynyt...

Vierailija
8/14 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pitkään aikaan jaksanut, enkä ehtinyt kirjoittaa tänne. Olen kyllä lukenut viestejä aina välillä.

En minäkään ole tuntenut liikkeitä vielä. Viikkoja on nyt 15+1 ja toinen tulossa. Esikoinen täyttää kesäkuun alussa 3v. Tyttö odottaa vauvaa kovasti ja " syöttää" vauvalle aina kaikkea mitä itsekin syö ja kysyy sitten, että tykkäsikö vauva siitä. Pääsiäisen aikaan piti käydä myös tytön kanssa kaupasta ostamassa vauvalle vaatteita.

Mullakaan ei ole enään pariin viikkoon ollut huonoa oloa. En kyllä oksentanut kertaakaan, mutta yökötti vaan kovasti. Esikoiselta pahoinvointia ei ollut muuten kuin pientä kuvotusta vaan.

Mulla seuraava neuvola vasta 2.6, kun täällä on jätetty yksi neuvola käynti säästösyistä pois. Ultrassa kävin 21.3 ja lääkärineuvolassa 27.3. Ultrassa näkyi sydämmen syke ja neuvolassa kuului sydänäänet. Nyt sit täytyy odotella niitä liikkeitä. Toivottavasti pian tuntuu.

Tavalliset housut mahtuu vielä jalkaan ilman vyötä, mutta olen kyllä pitänyt jo myös mammahousuja. Maha on kyllä ennestäänbkin jo aika pömppö, niin en oikein itse ainakaan osaa sanoa, että onko vielä kauheasti kasvanut.

Niina Rv 15+1

Vierailija
9/14 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa taas pinoudun minäkin.

Liikkeistä: mä tunsin ekaa odottaessani liikkeet jotain viikolla 20, seuraavissa paria viikkoa myöhemmin. Nyt lähes joka ilta makaan nukkumaan mennessäni sängyssä hiljaa ja odotan, josko jotain tuntuisi. Siitä on vaan jotenkin haittaa yöunille, tulee uniinkin se odotus ja levottomat unet. Pitäis oppia nyt relaamaan, kyllä ne tuntuu ennemmin tai myöhemmin. Mutta sitä haluis vaan jotain konkreettista tuntumaa tähän raskauteen muutenkin kun hillittömän lihomisen :-) Minullakin kohtu taaksepäin kallistunut niin ei näy raskaus edes loppuvaiheessa kovin selvästi. Odotellaan kärsivällisesti...

Ei olla vieläkään kerrottu lapsille uudesta vauvasta, josko vaikka huomenna tytön 7-vuotissynttäreiden jälkeen kerrottais. Ja molempien vanhemmatkin vielä täysin tietämättömiä vauvasta.

Oliko jollain muullakin pyykkiä? Meillä se kärjistyy kun pesukone hajosi. Täytyy maanantaina pitää pyykkipäivä pyykkituvassa kun on vapaapäivä. Tars saada uus kone aika pian...

Mutta hyvää viikonloppua kaikille!

Sanna ja baby rv 15+4

Vierailija
10/14 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipähei taas,

tähänhän jää ihan jumiin :-) Nyt täytyy kokoajan käydä lukemassa onko mitään uutta.. hassua.

Vaikka meillä toimii pyykkikone niin silti tuntuu että se pyykkivuori vain kasvaa ja kasvaa.... vaikka saisin pyykkiä pestyä niin en saa sitä enää silitettyä / viikattua kaappiin. Sitten on sellainen Mount Everestin kokoinen kasa tai joskus jopa kaksi odottamassa kaappiin laittoa. Siitä sitten saa silitellä työvaatteita päälle. Se muuten on masentavaa että illalla kun olet väsynyt ja ihan valmis nukkumaan, alat laittamaan vaatteita valmiiksi seuraavaa päivää varten ja tajuat että kaikki siistit paidat odottaa silitystä sohvalla.... siinä sitten vielä silmät ristissä alat silittämään. No tyhmästä päästä saa itse kärsiä.... ja silleen.

Tulikin tuosta mieleen, että siellä yksi koneellinen odottaa kuivamaan laittoa, joten täytynee palata arkiseen aherrukseen. Just saatiin pojan kanssa imuroitua ja luututtua, nyt on taas kiva kävellä paljain jaloin.

Mukavaa lauantai-iltaa!!

Vierailija
11/14 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään on ollut menoa paljon ja nyt vasta ehdin istahtaa lukemaan teidän kuulumisia! :)

noista liikkeistä... mua ei niinkään häiritse se että kaikki tuntuvat jo tuntevan liikkeitä, ja itse ties koska...vaikka ihanahan se olisi jo todella aikaisin pientä potkintaa tuntea, vaan se että kokoajan kasvaa pelko ja paniikki siitä että entä jos kaikki ei olekaan kunnossa, kun liikkeitä ei tunnu.. tiedän kyllä että raskaudet voi olla erilaisia ja nyt viikkoja noille liikkeille aika vähän, mutta silti, ensimmäisessä raskaudessa tunsin liikkeet ,OIKEESTI, jo viikolta viisitoista, ihan usean kerran päivässä, eikä todellakaan olleet mitään ilmaa masussa tai omia kuvitelmiani...ja nyt ei oikeastaa mitään..välillä luulen että nyt, nyt pikkuinen ilmoittelee itsestään muksahduksilla, mutta sitten taas mietin että se olikin vain jotain suolistokurinaa! pelottaa ihan hurjana! ens tiistaina on nla ja sitten kuunnellaan sydänääniä, tuntuu että siihen on vielä niiiiin pitkä aika, ja toisaalta tuntuu että en sinne edes uskalla mennä,jos onkin jotain pelottavaa tiedossa!! kyllä tämä odotus on huolta täynnä!

ja toisaalta taas tämä aika ennen liikkeitä on " huoletonta" kun ei tarvitse kuullostella että onko liikkeitä nyt tuntunut liian vähän tai että pitkään aikaan ei ole tuntunut mitään...huooh!

masukin tuntuu ihan " pehmeältä" ..niinkuin ei täytettä olisi ollenkaan ,vaikka kyllä jos nojaa johonkin tai istuu kippurassa, tuntuu ettei olo ole hyvä että täytyisi antaa masulle tilaa...

kaikenlaista!

painosta oli joku päivä puhe, poikaa odottaessa minulla nousi paino reilut 20kg!!! tosin aika paljon siitä oli nestettä..nytkin jo tuntuu turvotusta:/ eikä kesä sitä ainakaan helpota.

saa nähdä paljonko nyt painoa tulee, ainakin nousu on jo alkanut kunnolla..tähän mennessä tullut 7kg.

tuommoinen kahdenkymmenenkilon yhtäkkinen painon lisäys nimittäin tuntuu!! käy aika koville kantaa semmoista massaa, mutta minullakin tuo paino nousi huolimatta syömisistä...eikä tuota turvotustakaan voinut välttää.

uskomatonta muuten että vappu on viikon kuluttua!!

silloin mielestäni on jo oikea kevät! ja kai se on joku raja, termisesti, kesän alullekin! ei kyllä siltä vielä ainakaan vaikuta..

no mutt..nyt lopetan tämän valitusvirren..

OIKEASTI ihanaa olla raskaana, ja kasvattaa masussa pientä ihmistä<3

rauhallista illanjatkoa:)

fiikuna ja mytty rv 15+3

Vierailija
12/14 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti jo päivällä kysyä, mutta pääsi unohtumaan eli minkälaisia ovat ja missä kohtaa tuntuvat nuo kuuluisat LIITOSKIVUT? Joo, odotan toista lastani, mutten silti tiedä:) Kaikenlaisia kipuja ym. tuntemuksia on varsinkin ekassa raskaudessa ollut mullakin, mutta mikä on sitä aitoa oikeaa liitoskipua? Ihan mielenkiinnosta kyselen kun niin moni niistä kertoo kärsivänsä.

Ei kai tässä enää muuta, kovin ovat lyhkäisiä viikonlopun pinot verrattuna arkisiin maratoneihin.

Öitä. Lillis 15+2

Vierailija
13/14 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltaudun ensimmäistä kertaa mukaan lokamasujen keskusteluun. Olen kyllä lueskellut aktiivisesti palstaa ja on kiva kuulla miten muilla menee tässä vaiheessa. Odotamme mieheni kanssa ensimmäistä lastamme ja kaikki tämä on uutta ja jännää.

Ensimmäiset 3 kuukautta menivät ilman suurempia pahoinvointeja, mutta sitäkin väsyneempänä. Nyt väsymys on jo helpottanut ja olo tuntuu hyvältä. Tosin välillä tuntuu pieniä vihlaisuja vatsassa eri puolilla sekä välillä emättimenkin puolella. Taitavat olla niitä liitoskipuja? En ole sen suuremmin asiaa pelästynyt, koska eivät ole kovin kivuliaita.

Ultrassa olemme käyneet vk 13 ja se olikin ainut, johon pääsee maksutta. Voi olla, että menemme jonnekin yksityiselle vk 20 tienoilla. Aiotteko te käydä yksityisellä lisäultrissa? 4d-ultra kiinnostaisi kovasti, mutta meillä päin sellaista tietääkseni ei ole.

Mukavaa illan jatkoa kaikille ja nauttikaa keväisistä tuoksuista!

Tellervo 15+0

Vierailija
14/14 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas kiva että oli monta muutakin, jotka tunnustavat ettei liikkeitä tunnu :) Musta tuntui jo ensimmäisessä raskaudessa, että liikkeistä puhuivat vain ne, jotka niitä tunsivat tai ainakin luulivat tuntevansa ja se harhauttaa tilannekatsausta.

Tämä luuleminen huomioksi siksi että kyllä mäkin päivittäin " tunnen liikkeitä" , siis jotain mikä voisi olla liikettä, poksahduksia ja venytyksiä ja liikahduksia, mutta sitten seuraavaan hengenvetoon muistan sen vajaa viikko sitten olleen ultran, jossa _näin_ vauvan venyttävän kohtua enkä tuntenut itse yhtään mitään! Joten uskoni kasvoi yhä vahvemmin siihen, että ainakin omat liiketuntemukset on ihan yhtä hölynpölyä :) Esikoisesta muistan saman rakenneultrasta vielä monta viikkoa myöhemmin, kätilökin kysyi että enkö tunne kun liikkui kovasti. Ei taida ainakaan meitsin kohtu olla kovin tuntoherkkä. Kuitenkin rv 19+0 ne sitten tuntuivat eli ihan keskiarvon mukaisesti.

Toisaalta muuten olen käänteisesti myös sitten ajatellut, että jos en tunne liikkeitä, niin en kyllä voi tuntea mitään muutakaan kohdusta - eli jos tuntuu joku vihlaisu tai kipu, niin se on erittäin todennäköisesti peräisin jostain muualta kuin kohdusta. Joten pilvessäkin on hopeareunus? :)

FIIKUNA, juttelit tuosta paniikin kasvusta jos ja kun liikkeitä ei tunnu. Muista kuitenkin, että näillä viikoilla ja varsinkin kun kaikki on jo nähty olevan ok (eikös teilläkin ollut ultra jo takana?) niin on tosi pieni mahdollisuus, että mitään menisi pieleen. Siis se on jotain prosentin osia, tyyliin 0,2%. Käytännössä jostain rv:lta 12-13 alkaen on melkein yhtä korkea todennäköisyys kun rv 38 että raskaus päätyy synnytykseen.

Musta on aina tuntunut, että nettipalstoilla pyöriminen vääristää noita todennäköisyyksiä, etupäässä siksi, että menetyksiä kokeneet hakevat täältä vertaistukea ja siksi keskenmenon/kohtukuoleman tms kokeneita on suhteettoman paljon. Ja tietenkään ei voi edes tietää, että onko kaikki nuo ihan totta, varsinkaan traagisimmat jutut, kun joillain ihmisillä on kuitenkin inhottava tapa kirjoittaa niitä provoviestejä.

Kerron tai kertaan nämä jutut siksi, että itse oon jotenkin käsittämättömän hyvin pystynyt iskostamaan ne päähäni enkä ole oikeastaan yhtään huolissani, etteikö kaikki nyt olisi ok kun tyyppi tiistaina siellä erittäin vauhdikkaasti potkiskeli. En tiedä onko tuo viisasta :) mutta ainakin mun elämää se helpottaa. Ja jos jotain sattuisi, niin enhän sille kuitenkaan mitään voisi.

Nyt mä kyllä lähden petiin. Koko päivän on ollut päänsärkyä (" kiva" LILLIS, että sullakin on - en ole ainoa!) ja se on väsyttänyt aika kovasti. Lisäksi 1v1kk esikoinen heräsi klo 6 kun oli nälkäinen, söi koko eilisen päivän kamalan huonosti, ja sitten oli varsinkin koko illan väsynyt ja itkeskeli jokaista kaatumista. Onneksi mummu oli pari tuntia vahdissa, kun kävin työtapaamisessa niin sain ansaittua " lepoa" :)

NIIN ja päivän paras juttu: oli tapaamisessa päällä OMAT FARKUT! Ihan kivasti menivät jalkaan ja hyvin sopivat, vaikka oli lounastapaaminen :) Oli sellainen treffi, etten halunnut raskautta paljastaa äitiyshousuilla (tosin miesten kanssa, tuskin ne olis huomanneetkaan...!). Taitaa siis olla mahan turvotus hävinnyt, itsekin olen ollut huomaavinani. Eka raskaudessa se oli suuuuuuri pettymys kun " vauvamaha" katosi, mutta nyt olen tyytyväinen kun läskit hävisi :) Sieltä se oikea vauvamaha sitten alkaa kasvaa.

Nyt hyvät yöt kaikille.

Coe