Sinä röyhkeä etuilija, arvostatko muita ihmisiä ollenkaan?
Piti tänään käydä pankissa. Luulin sen aukeavan jo klo 9.30, mutta avautuikin vasta klo 10, joten olin 5 min etuajassa. Ovella jonotti jo kolme iäkkämpää ihmistä ja asetuin heidän peräänsä. Pian taakseni tuli kaksi ihmistä lisää.
Pankin ovi avautui. Siinä samassa jostain sivusta paikalle saapasteli pariskunta. Jonon ensimmäinen mies oli juuri astumassa ovesta sisään, kun tämä pariskunta yritti kiilata hänet. Vanha mies katsoo heitä tuimasti ja astui ovesta ensimmäisenä.
Tämä pariskunta yritti sinnikkäästi kiilata ihan jokaisen ovella jonossa olleen edelle. Me jonossa jo olleet tiivistimme niin lähelle toisiamme, että se ei onnistunut. Sisällä pankissa pariskunta mulkoili meitä muita.
Miksi jotkut ihmiset katsovat, että he ovat oikeutettuja näin röyhkeään käytökseen? Mitä tällaiset ihmiset ajattelevat muista lähimmäisistään?
Kommentit (23)
Mä kommentoin aina kiilaajille kovaäänisesti ja sanallisesti. Oon aika paha suustani, niin menevät sitten yleensä kiltisti mun taakse, varsinkin jos muut jonottajat alkavat huutamaan niille myös. Mutta sitten on niitä jotka leikkivät kuuroa ja yrittävät edelleen etuilla. Ne vasta röyhkeitä ovatkin. Keksikääs mitä sellaisille pitäisi huutaa! "Sulla on reikä housuissas, ja munas pilkottaa sieltä. mee nyt hyvä mies johonkin sivummalle." "Putin is coming! He's there! Let's go and see him!" "Free taxis! There, behind the corner!"
Vierailija kirjoitti:
Luulin sen aukeavan jo klo 9.30, mutta avautuikin vasta klo 10, joten olin 5 min etuajassa... Etkö silloin ollut 30 min etuajassa jos olit siellä jo 9.30?
Eihän ap sanonut missään olleensa paikalla 9.30 vaan oli paikalla 9.55 luullen tulleensa 25 min avaamisen jälkeen. Luetun ymmärtäminen HOI
Etuilijoita eli itsekkäitä ja röyhkeitä ihmisiä on varmaan kaikkialla. Sellainen kulttuurinen piirre tähän liittyy, että Suomessa kollektiivisesti paheksutaan etuilujaa. Esim Italiassa paheksutaan sitä lammasta, joka ei pidä puoliaan vaan päästää etuilijan edelleen ja viivyttää näin kaikkia perässäänkin.