Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisen kehon yliseksualisoiminen?

Vierailija
12.04.2018 |

Haluaisin asiallista keskustelua ja mielipiteitä tämän aiheen ympäriltä,koska vaikka olen itsekin nuori nainen,en pysy perässä näissä puheissa jotka pyörivät naisen kehon ympärillä. Toivoisin asiallisia kommentteja koska ihan oikeasti en ymmärrä näitä asioita,enkä siis tiedä vielä täysin kantaani.

Mitä nykynainen haluaa ja toivoo saavuttavansa esim.nännien normalisoimisella?

Entä esim. Kaikki otsikot ja "haloot" tapauksista joissa (yleensä aina koululainen,nuori tyttö) on saapunut kouluun tai juhlaan liian paljastavissa vaatteissa. Mitä 'paljastavien' vaatteiden kieltämisellä haetaan? Kuka sinusta saisi määritellä,mikä on liian paljastavaa?

Olen pahoillani jos loukkaan jotakuta kun en ymmärrä.
En vain itse osaa kuvitella näitä tilanteita koska itse haluan pitää vartalon muodot vain itselläni. En yhtään tykkää arvostelevista katseista,haluan olla näkymätön vaikken itse ajattelekaan että olisin ruma. Onko se muka häpeää..?
Minä en haluaisi kulkea nännit näkyen tai lyhyissä vaatteissa,vaikka kukaan ei tuijottaisikaan.
Nykymaailmassa tiedän,että tuijottaisi,joten en kulje edes toppi päällä.

En ole uskonnollinen,mutta en halua kenenkään ahmivan minua katseellaan.

Tiedän, että ongelma on oikeasti sen katsojan silmissä,koska jokaisella pitäisi olla sen verran tapoja ja kyky hallita omaa tekemistään.
Siitäkö tässä on kyse?
Ajattelemmeko me,että jonkinlainen "siedätyshoito" auttaisi noita huonosti käyttäytyviä,uteliaita ja himokkaita silmiä? Jos ei se,niin mikä sitten?

Itse olen kokenut niin,että kun aiemmin, lyhyen aikaa pukeuduin tiettyihin menoihin esim. Rintoja korostaen,hain ja sain sillä huomiota.Hyvän lisäksi sain myös ällöttävää kyttäystä. Jos halusin herättää omanikäisten huomion,sainkin katseita ja ehdotuksia ihan kaikista ikäluokista. En tykännyt ajatuksesta ja nykyään pukeudun mielestäni asiallis esti,nätteihin vaatteisiin. Olen aika huomaamaton mutta se ei haittaa.

Kun puhutaan pukeutumisesta niin,että kunnioitetaan muita,mitä se sinusta tarkoittaa? Tulisiko meidän tehdä niin?vai olisiko hyvä jos saisimme pukeutua ihan miten haluamme ilman painetta mistään suunnasta?

Omasta mielestäni töissä,koulussa,ravintoloissa jne olevissa pukeutumiskoodeissa ei ole vikaa,mutta ehkä en ymmärrä kaikkea?

Kiitos jos jaksoit lukea ja kerrot omat mielipiteesi esim. Näihin tai muihin asiaan liittyviin asioihin :)

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HAHAHhaha :D oletteko koskaan kuullet että on sanontaa western women make cats in heat look pure!!

Minä olen kuulleet version "dogs in heat" ja sen, että tietyissä vähemmistöpiireissä valkoisia naisia kutsutaan lehmiksi, koska heidän rintansa "ovat niin näkyvillä, kuten lehmillä on".

Aika jännä. Minun s**aliystäväni taas kertoi, jotkut sanovat meikäläisiä lehmiksi siksi, että me "annamme miesten vaan lypsää meitä", viitaten siis siihen, että länsimaalainen nainen antaa seksiä ilman lupausta sitoutumisesta. 

Niinhän Suomessakin on sanottu iät ja ajat. Isot tissit = lehmä ja "miksi ostaa lehmä kun maitoa saa ilmaiseksi".

Vierailija
42/50 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä sitä, että täytyy varoa, että kukaan mies ei kiihotu. Jos on muodokas kroppa ja pukeutuu ihonmyötäisesti, se on muka naiselta väärin. Se ei ole mikään rikos olla silmää miellyttävän näköinen.

Eli ei ole väärin olla miellyttävän näköinen mutta on väärin ajatella että joku on miellyttävän näköinen? 

Ei ole väärin ajatella niin, mutta miehille se on joku ongelma. Monille tytöille opetetaan jo lapsena, että pitää pukeutua niin, että ei häiritse poikia koulussa, joissakin maissa varsinkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin dokkarin nudismista.

Siinä haastateltiin esimerkiksi teinipoikia, miltä heistä tuntuu, kun ihmiset ovat ympärillä koko ajan alasti. Mitä he ajattelevat naisten vartaloista?

- Kun on nähnyt yhdet tissit, on nähnyt ne kaikki, oli poikien vastaus.

Aika harva murrosikäinenkään kiihottuu äitinsä tisseistä vain sen vuoksi, että ne ovat tissit.

Olin myös itse yksi kesä naturistirannalla, jossa miehet ja naiset on jaettu seinällä eri puolille. Seinän keskellä oli koppi, jonka päällä oli uimavalvoja. Uimavalvoja oli parikymppinen poika ja hänen kaverinsa tuli katsomaan hänen työtään.

"Vähän tyypillä on hyvä duuni, katella vaan alastomia naisia kaiket päivät!" Kaveri hehkutti. Eipä mennyt kauaakaan, kun kaveri hiljentyi. Ihmiset kun eivät ole malleja eikä normaalissa olemisessa, uimisessa tai auringon ottamisessa ole mitään kiihottavaa. Nopeasti loppui senkin nuoren hehkutus, kun tajusi, ettei ole seksistä kyse.

Ihmiset ovat vaatteet päällä paremman näköisiä kuin alasti. Sen vuoksi bikinit on seksikkäämmät kuin alasti oleminen. Voi korostaa ja häivyttää asioita vartalostaan. Alastomuus tuhoaa photoshop-ajattelumallin.

Vierailija
44/50 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksipiippuinen juttu. Jos mietit naisten nännien demonisointia niin päin, että naisilla ja miehillä on aivan samanlaiset nännit aivan samasta materiaalista, mutta vain naisen nännit on demonisoitu niin selventääkö yhtään? Miehet tuolla kulkevat kesät nännit paljaana kaduilla ja toreilla, mutta naisen nänni? Iiik!!!!!

”Et oo meinaan koskaan puhunu äidistäs.”

”En oo koskaan puhunu nänneistänikä ja niitäki mulla on sentään kaks.” (Konstaapeli Reinikainen)

Vierailija
45/50 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo. Itse en ainakaan halua että joku ulkopuolinen tulee minulle kertomaan miten minun pitäisi käsitellä nännejäni ulkona - näkyykö vai ei - pelkästään sen vuoksi että heidän mystiikkansa ja fantasiansa rintoihin menee pirstaleiksi.

Vierailija
46/50 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa kaksi ääripäätä, toinen jossa alastomalla naisvartalolla on nykymaailmassa valtaa jota nainen voi käyttää väärin ja omiin tarkoituksiinsa piittaamatta muista. Esimerkiksi tiedättehän miten jotkut miehet menettävät suorastaan järkensä nähdessään kauniin alastoman naisen. tai vastaavasti kaunis hyväkroppainen nainen voidaan rinnaistaa jonkinlaiseksi arvoesineeksi, jolloin vallan käyttö voi siirtyä osin myös jollekin toiselle taholle.

Toisena ääripäänä on alastoman naisvartalon häpeäminen, peittäminen ja häpäisy...kaikilla näillä keinoilla yritetään tehdä kohde vaarattomaksi ja arvottomaksi (yllä mainitun vastakohdaksi)

Näkisin ettei kumpikaan vaihtoehto ole toistaan parempi, mutta ratkaisu ei löydy siitäkään että vaikkapa länsimaissa yritetään normalisoidaan naisten nännit, koska kyse on biologian lisäksi kulttuurisidonnaisesta asiasta ja meidän kulttuurissa tietyjen ruumiinosien paljastelu ns. väärässä yhteydessä aiheuttaa pahennusta ja negatiivisia tunteita, eikä se ole mitenkään epänormaalia. Veikkaan että jonkun nännien normalisoinnin myötä, nännien silpominen tmv. olisi myös toisena ääripäänä yhtä arkipäiväistä. 

Vierailija
47/50 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään yliseksualisoimista. On vain tarpeita ja haluja joihin jotkut vastaavat ja jotkut eivät. Kysyntää ja tarjontaa.

Aika pitkällehän tämä on sukupuolittunut asia, ja miehenä voin sanoa, että on aivan mahdotonta edes kuvitella että joku nainen olisi millään tavalla kiinnostunut katsomaan minua. Ei ole mitään osaa mitä miehen kropassa voisi "esitellä" että naiset siitä olisivat moksiksikaan. Tai no, yksi taitaa olla, mutta sen esittäminen on "mene suoraan vankilaan"-kortti.

Höpsis. Jos miehellä on timmi kroppa, niin kyllä aika moni on sitä innokas esittelemään. Esim. tänään katsoessani aamuteeveestä urheilupätkää, niin oisko ollu n. sekunti maalinteon jälkeen kun Christiano Ronaldolta irtosi paita päältä ja sitten hän kukkoili kentällä sixpackiään esitellen.

Monet salilla viihtyvät pukeutuvat mielellään kireään paitaan, josta voi päätellä rintalihasten ja hauisten muodon.

Eivät kaikki naisetkaan kroppaansa vartavasten esittele, suurimmaksi osaksi vain ne, jotka uskovat siitä olevan silmäniloa muille.

Vierailija
48/50 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos naisten nänneistä puhutaan, niin varmaan ne ovat niin seksuaaliset, jos ne nöksöttävät häiritsevästi paidan läpi. Se olisi minusta vähän sama kuin että miehellä olisi sellainen lievä puoliseisokki koko ajan.

Vierailija
49/50 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en naisena haluaisi, että esim. naisen rinnat ei enää olisi seksuaalinen alue. Saan niiden hyväilystä niin suurta nautintoa (ja rakastan kun mieskin kiihottuu niiden näkemisestäkin), etten haluaisi uhrautua tasa-arvon vuoksi. Joillain Afrikan heimoilla naisten rinnat eivät ole seksuaalinen alue lainkaan ja he kaikki kulkevat ilman paitaa. Sen sijaan reidet pitää peittää, koska ne on heimon miehille "se juttu". Enpä itse voisi kuvitellakaan, että vaihtaisin rintojen hyväilyn reisien hyväilyyn.

Juuri näin, täsmälleen sama ajatus itsellä.

Vierailija
50/50 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin lainata viestiä jossa puhuttiin siitä että miestenkin tulisi kulkea paita päällä. Mutta ei se tullutkaan.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme