Nuo Zalandon sähköposti-ilmoitukset "Kokosi on jälleen saatavilla...", onko ne tekaistuja vai onko niitä tuotteita koskaan varastossa kun menet nettikauppaan katsomaan tilannetta?
Odotin erästä vaatetta ja sen loppuunmyytyä kokoa M takaisin Zalandon nettikauppaan joten laitoin siitä sen ilmoituksen päälle että heidän järjestelmä lähettäisi sähköpostia minulle mikäli sitä tulee lisää varastoon.
Hetken päästä minulle tuli sähköposti-ilmoitus että "Kokosi on jälleen saatavilla..." mutta kun klikkasin sitä meiliä jossa kyseinen tuotelinkki oli, niin nettikauppa heitti minut ulos ja jouduin kirjautumaan takaisin sisään, jonka jälkeen päädyin tuotteen sivulle mutta ei siellä mitään kokoa M ollut saatavana.
Työkaveri sanoi samaa että kun on laittanut monesta tuotteesta sen ilmoituksen päälle niin niitä ei ole koskaan varastossa kun menee saman tien katsomaan.
Millaisia kokemuksia teillä, onko nuo todellisia eli oletteko ylipäätään onnistuneet saamaan sieltä jonkin tuotteen josta teille tullut sähköpostitse ilmoitusta, vai onko kaikki ollut loppu varastosta siinä vaiheessa kun pääsette tuotesivustolle lyhyessäkin ajassa?
Kommentit (23)
Olen tosi usein saanut tuotteentällaisen ilmoituksen jälkeen.
Voihan olla että sadat muutkin haluavat suositun tuotteen puuttuvan koon, ja sähköposti-ilmoituksen saatuaan klikkaavat heti ostoskoriin. Jos tuotteita tulee vaikka 100kpl, niin ei niitä tosiaan välttämättä ole edes tunnin päästä enää.
Toimii. Minulle on käynyt monta kertaa niin, että tulee ilmoitus "kokoasi on jälleen saatavilla" ja niin sitä sitten onkin. Kokoni on M tai L eli aika tavallinen taitaa olla.
Ainakin on hyvä myyntikikka jos tuotetta vaan 1-2kpl jäljellä vaikka oikeasti varasto olis täynnä. Empivä asiakas tekee ostopäätöksen 👍
Joo kun sitä Zalandoa ei käytä pelkästään sinä tai pelkästään suomalaiset, vaan se on ihan Euroopan laajuinen kauppa. Voi olla että samaa kokoa metsästää tuhat muutakin.
Kyllä mulla on toiminut Zalandolla tuo.
En muista kuinka nopeasti olen mennyt ilmoituksesta katsomaan ko. tuotetta, mutta kyllä se on ollu ihan ostettavissa ja olen ostanutkin. Ainaki joku kolme eri kertaa.
Yleensä loppuunmyytyä tuotetta (kokoa) ei tule enää lisää muuten kuin yksittäin, jos joku tai jotkut asiakkaat palauttavat. Eli jos tuotetta on palautettu 1 kpl niin sinun täytyy olla todella nopea, että ehdit nappaamaan tuotteen ja tilaamaan sen salamana, sillä tuotehan ei mene varaukseen jos laitat sen ostoskoriin, vaan sinun täytyy ehtiä tekemään tilaus siitä. Itse olen saanut monesti näitä yhden kappaleen palautuksia, mutta mulla ei olekaan muuta elämää niin on aikaa kytätä haukan lailla.
Muistakaa myös että Zalando myy tuotteitaan useampaan eri maahan. Ei siis mikään ihme jos et ehdi saamaan tuotetta jota tulee palautuksena 1 kpl koska tosiaan monen eri maan ihmiset haluavat myös samaisen tuotteen.
Olen saanut, kun olen heti tilannut. Sähköpostista en noita tarpeeksi nopeasti huomaa, mutta kun on sovellus puhelimessa tai tabletilla, ilmoitukset päällä ja laite sopivasti käsillä, niin silloin olen poikkeuksetta saanut. En siis mitenkään erityisesti noita kyttää, mutta iltaisin luen ja selaan nettiä tabletilla ja jos oikeasti haluan jonkun niin tilaan heti. Viime viikolla sain edullisen mekon, joka myytiin loppuun parissa päivässä, mutta ilmeisesti joku palautti haluamani koon.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen joskus kun keskellä yötä tulee mailia että kokoasi on jälleen saatavilla :D Sitten kun menet aamulla klo 7 katsomaan niin tietenkään ei ole.
Niin, kun Zalando tosiaan toimii maailmanlaajuisesti joten siellä shoppaillaan silloinkin kun Suomessa nukutaan.
Onko ihmiset oikeasti näin yksinkertaisia?
Mitähän hyötyä Zalandolle olisi huijata tuolla asialla? Tuloksena olisi vain äkäisiä asiakkaita eikä myytyjä vaatteita. Minullekin on joskus käynyt noin enkä ihmettele ollenkaan, kun sitä minun haluamaani kokoa voi olla odottamassa tosiaan se 1000 ihmistä ympäri maailman. Nopea pitää olla että saa haluamansa napattua.
En kyllä tilaisi niitä. Olen tilannu sen jälkeen kun ilmoitus on tullut ja ikinä ei ole kyseiset tuotteet tulleet perille. Kerran "katosi" postiin ja toisella kertaa lähettivät tyhjän paketin. Laatikko tuli mutta tuotetta ei ollut sisällä. :) en usko siis että tuotetta on saatavilla vaikka niin ilmoitta. Näin oman kokemuksen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen joskus kun keskellä yötä tulee mailia että kokoasi on jälleen saatavilla :D Sitten kun menet aamulla klo 7 katsomaan niin tietenkään ei ole.
Zalandolta voi tilata muistakin maista. Lähettävät varmasti useammalle henkilölle samaan aikaan viestin, että nyt on sitä tiettyä kokoa taas saatavilla. Joku joka on oikeaan aikaan "hereillä", nappaa vaatekappaleen ensimmäisenä. Itse olen sekä onnistunut saamaan haluamani tuotteen varauksen kautta, mutta myös olen muutaman kerran vetänyt lyhyemmän korren, kun varastoon saapunut tuote on jo ehtinyt loppumaan, kun olen nähnyt viestin.
Vierailija kirjoitti:
Luulet että aika helvet.in moni ihminen ei shoppaile netissä yöllä? Öööh...
Ja kyllä minulle on tullut ilmoituksia esim. kengistä ja olivat siellä oikeasti kun menin katsomaan.
Jotenkin ihmisten yksinkertaisuus panee hämmentämään uudestaan ja uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä tilaisi niitä. Olen tilannu sen jälkeen kun ilmoitus on tullut ja ikinä ei ole kyseiset tuotteet tulleet perille. Kerran "katosi" postiin ja toisella kertaa lähettivät tyhjän paketin. Laatikko tuli mutta tuotetta ei ollut sisällä. :) en usko siis että tuotetta on saatavilla vaikka niin ilmoitta. Näin oman kokemuksen mukaan.
Mulle on kanssa käynyt just noin, että paketti kyllä on lähetetty mutta se ei koskaan saavu noudettavaksi asti vaan katoaa matkalla. Jossain vaiheessa eli h*lvetillisen sähköposti- ja puhelinrumban jälkeen ne saavat asiakaspalvelussa nämä kokonaan kadonneet paketit hyvitetyiksi. Ja tätä on siis käynyt vain ja ainoastaan noiden "kokoasi on jälleen saatavissa"-tilausten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Joo kun sitä Zalandoa ei käytä pelkästään sinä tai pelkästään suomalaiset, vaan se on ihan Euroopan laajuinen kauppa. Voi olla että samaa kokoa metsästää tuhat muutakin.
Eikö Suomella ja Ruotsilla ole yhteinen varasto jossain Ruotsissa? Sieltä ne paketit ainakin lähtee. Kun sivusto viittaa nimenomaan .se -päätteiseen eli Ruotsiin, katsokaa vaikka.
Mehän ei esimerkiksi nähdä saksalaisten tai brittiläisten tuotearvosteluja siellä ollenkaan joten alusta tuskin on sama. Ruotsinkielisiä arvosteluja siellä kyllä tulee vastaan.
"Zalando toimii Alankomaissa, Belgiassa, Isossa-Britanniassa, Espanjassa, Italiassa, Itävallassa, Norjassa, Puolassa, Ranskassa, Ruotsissa, Saksassa, Suomessa, Sveitsissä ja Tanskassa."
Täällä haukutaan kyseleviä ihmisiä ilman minkäänlaista faktaa!
Niin sanokaas minulle missä noista maista on päiväsaika silloin kun täällä Suomessa on yö, jos viestit varastoon tulleista tuotteista tulee jopa öisin???
Ei tuo toimi kuin EUROOPASSA, ei ole mikään maailmanlaajuinen firma siis kuten jotkut väittivät.