Kolumni stalkkereista: "Näitkö marketissa ihanan naisen? Pidä se omana tietonasi"
https://yle.fi/uutiset/3-10155387
Tosi tärkeä juttu. Mielestäni nämä "katseemme kohtasivat ja rakastuin palavasti, missä olet?" -jutut ovat aina olleet karmivia. Mietin aina, onko taustalla oikeasti esim. huoltajuuskiista tai lähestymiskielto, jota etsijä yrittää kiertää olevinaan romanttisen tarinan avulla. Itse en todellakaan haluaisi, että joku randomi metsästäisi minua pitkin nettiä ja lehti-ilmoituksia käyttäen.
Kommentit (27)
Todella hyvä kirjoitus! Samalla tavallahan esimerkiksi elokuvissa suureelliset eleet ihastuksen kohteen hurmaamiseksi esitetään romanttisina. Tosiasiassa eleiden romanttisuus riippuu siitä, pitääkö ihastujaa viehättävänä vai ei. Olisi todella vaivaannuttavaa ja pahimmillaan pelottavaa, jos joku, jota pitää vastenmielisenä, vaikka kiipeäisi yöllä ikkunasta sisään, lähettäisi työpaikalle isoja ruusupuskia, järjestäisi parvekkeen alle palavan sydänkuvion tai esittäisi treffikutsun jossain julkisessa tilanteessa muiden hurratessa.
Yleensä nämä etsintäilmoitukset ovat aina vähän noloja. Jos oikeasti kohtaa ihanan ihmisen, suu pitää avata ja kysyä siinä tilanteessa eikä kuvitella että se on aivan ihanaa kun koko naapuritkin tietävät sinua etsittävän. Tämä on vähän sama asia kuin julkinen kosinta.
Vierailija kirjoitti:
Todella hyvä kirjoitus! Samalla tavallahan esimerkiksi elokuvissa suureelliset eleet ihastuksen kohteen hurmaamiseksi esitetään romanttisina. Tosiasiassa eleiden romanttisuus riippuu siitä, pitääkö ihastujaa viehättävänä vai ei. Olisi todella vaivaannuttavaa ja pahimmillaan pelottavaa, jos joku, jota pitää vastenmielisenä, vaikka kiipeäisi yöllä ikkunasta sisään, lähettäisi työpaikalle isoja ruusupuskia, järjestäisi parvekkeen alle palavan sydänkuvion tai esittäisi treffikutsun jossain julkisessa tilanteessa muiden hurratessa.
Todella hyvä kommentti! Kiitos!
En mitään stalkkaajia haluaisi eikä ole ollutkaan.
Siellä super- tai hypermarketissa voisi sanoa suoraan esim. something like that....
"Moi, olet ihanan näköinen tyyppi, oi, olispa kiva nähdä sinut uudestaankin jos satut samaan aikaan salaattia ja tomaattia ostamaan toistekin. Missähän on minttua, etsin tässä, pitää varmaan etsiä myyjä ja kysyä. On muuten kaunis auringonpaiste tänään. Huh, ainiin, se minttu, täytyypi etsiä."
Ja kivasti relax hymyillen repliikit. Kiitos!
Ei stalkkaileen.
Vielä kauniisti hymyilevä katse taakse jo mentyä. Jos katson takaisin vielä toisen kerran, niin ehkäpä jutellaan enemmänkin joku hetki. :)
On kiva voida tutustua uusiin iloisiin ja kohteliaisiin ihmisiin kaupassa, kävelykadulla, kirjastossa, rannalla ja puistossa ja muualla! :)
Eikä vaan tunkkaisessa baarissa, baareissahan "saa" jutella tuntemattomillekin, voi syyttää juomaa sitten sosiaalisuudestaan jos jännittää.... Dingdingdong...
Ei ne toisaalta noloja ole.
Etsintäilmoitukset, kunhan etsittävää ihmistä ei voi tunnistaa muut kuin itse etsittävä ja etsijä!
Saa sitten itse päättää vastaako ja miksi.
Olen itsekin yrittänyt etsiä jostain jotain tyyppiä jonka nimen unohdin, vaikka eilen juteltiin eräässä tapahtumassa syvällisiä muutama tunti. Lähdin vaihtamatta numeroita. Se vain jäi.
Ehkä hänkin olisi voinut haluta nähdä jossain uudestaankin.
Ilmoituksia en minnekään laittanut! Niissä on riskinsäkin, joku toinen vastaa, tai etsimäsi tyyppi haluaa olla rauhassa huomiolta mistä joku saattaa tunnistaa, tai on väärinkäsittänyt esim. toisen olevan halukas ystävyyteen tai deiteille.
Melkoisessa pilvilinnassa sinäkin elät. Suurin osa alkaneista suhteista ei oman määritelmäsi mukaan ole aitoja suhteita ainakaan alussa, myöhemmin sitten usein käykin niin että tulee ero kun selviää se toisen todellinen luonne.
Jos mies noudattaa tuota neuvoa että jää odottelemaan "aidon ja kokonaisvaltaisen" tuntemisen syntymistä ennen kuin lähestyy naista niin mies jää yksin koska kaikki naiset ovat jo siinä vaiheessa jonkun sellaisen kanssa joka ei jäänyt odottelemaan.