Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rintojen korjausleikkaukset pitäisi maksaa veroista

Vierailija
12.04.2018 |

Tiedän olevani pinnallinen, mutta minulle on mahdoton ajatus, että eläisin imetysten jäljiltä elähtäneiden rintojeni kanssa koko loppuelämäni. Nämä patalaput eivät ole minä. Näiden patalappujen kanssa en ole nainen. Nämä eivät ainoastaan tee vartalostani sietämätöntä, vaan ne vaikuttavat myös henkiseen hyvinvointiini. En viitsi enää edes mennä julkisiin saunoihin.

Tiedän, etten ole ongelmani kanssa yksin. Tosiasia on, että melkein kaikki naiset, joilla on varaa, korjauttavat rintansa, kun ne rupsahtavat lasten jälkeen ja ikääntyessä.

Minusta on turha kieltää asian vaikutusta hyvinvointiin. Rumat rinnat ovat mielenterveyttä nakertava haitta. Siksi niiden korjaaminen tulisikin maksaa julkisella puolella.

Ei voi olla niin, että kulttuurissamme hyväksytään naisen esineellistäminen monenlaisten kauneusihanteiden armoille, mutta kulttuurin seurauksena syntyvää kärsimystä ei lievennetä korjausleikkauksin. Tämä on yhteinen asia, ei ainoastaan yksittäisten naisten ongelma.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en sun rintoja aio verorahoillani korjata. Itse synnytit, oma valinta.

Vierailija
2/21 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oma ongelmasi jos välität kauneusihanteista. Miksi synnytit jos kerta niin haittaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot sairas.

Vierailija
4/21 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääketieteellisesti perustellut leikkaukset kustannetaan julkisista. Käy kokeileen, jos onnistuisit.

Vierailija
5/21 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi mennä terapiaan, vaikka sitten yhteiskunnan varoilla.

Vierailija
6/21 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamen! Mulla menee vuosia, ennen kuin saan kasaan rahat korjausleikkaukseen, mut sinne menen. Vihaan itseäni näiden rupisten nahkapussien kanssa...

Vierailija
7/21 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääketieteellisesti perustellut leikkaukset kustannetaan julkisista. Käy kokeileen, jos onnistuisit.

Miten tuo muka olisi lääketieteellisesti perusteltu? Itselläni on tubulaariset rinnat (rintojen kehityshäiriö) enkä pääse ilmaiseksi, koska ei ole kuulemma tarpeeksi vakavaa. Kaikki piirteet täyttyy ja mm. toinen rinta 2 kokoa pienempi.

Vierailija
8/21 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamen! Mulla menee vuosia, ennen kuin saan kasaan rahat korjausleikkaukseen, mut sinne menen. Vihaan itseäni näiden rupisten nahkapussien kanssa...

Mietipä nyt jos jokainen saisi rintansa "korjattua" ilmaiseksi koska ei pidä niistä. Etenkin kun tuo on itseaiheutettua (ei ole pakko hankkia lapsia tai imettää). Joillakin on ihan kehityshäiriö, eivätkä silti pääse sinne ilmaiseksi.

Vierailija
9/21 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko sä nyt ihan tosissasi? 

Vierailija
10/21 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etenkin kun tuo on itseaiheutettua

Rinnat rupsahtavat myös ikääntyessä. Silloinkin niiden korjaaminen pitäisi maksaa yhteisesti.

Rintojen merkitys naisen seksuaalisuudessa on vähintään 70 %. Juuri rinnat tekevät naisesta naisen. 

Tutkimuksissa sekä heteromiehet että lesbonaiset arvottavat rinnat naisen kaikkein seksuaalisimmaksi osaksi.

Vierailija
11/21 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etenkin kun tuo on itseaiheutettua

Rinnat rupsahtavat myös ikääntyessä. Silloinkin niiden korjaaminen pitäisi maksaa yhteisesti.

Rintojen merkitys naisen seksuaalisuudessa on vähintään 70 %. Juuri rinnat tekevät naisesta naisen. 

Tutkimuksissa sekä heteromiehet että lesbonaiset arvottavat rinnat naisen kaikkein seksuaalisimmaksi osaksi.

No ehkä miesten ja niiden jotka rinnoista nauttivat pitäisi tajuta että samalla tavalla kun naama rypistyy niin rinnat rupsahtaa. Taitaa olla aikamoisen urpoja miehiä teillä, jos heitä ällöttää rupsahtaneet rinnat, kun se on vaan elämää.

Vierailija
12/21 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo muka olisi lääketieteellisesti perusteltu? Itselläni on tubulaariset rinnat (rintojen kehityshäiriö) enkä pääse ilmaiseksi, koska ei ole kuulemma tarpeeksi vakavaa. Kaikki piirteet täyttyy ja mm. toinen rinta 2 kokoa pienempi.

En ottanut kantaa AP:n tilanteeseen vaan kommentoin yleisellä tasolla. Tunnen erään naisen, joka sai korjautettua rintansa julkisella puolella (tubulaariset rinnat).

Pitkälti riippuu myös asuinkunnasta ja kuka sattuu olemaan lääkärinä. Siksi kehoitin käymään kokeilemassa.

Vierailija
13/21 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ottanut kantaa AP:n tilanteeseen vaan kommentoin yleisellä tasolla. Tunnen erään naisen, joka sai korjautettua rintansa julkisella puolella (tubulaariset rinnat).

Pitkälti riippuu myös asuinkunnasta ja kuka sattuu olemaan lääkärinä. Siksi kehoitin käymään kokeilemassa.

No mutta eihän AP:n tilanne ole millään tavalla lääketieteellisesti perusteltu. Tubulaariset rinnat ymmärrän, ja ärsyttävää ettei kaikki noita leikkauksia saa. Juurikin lääkäristä paljon kiinni. Itse olen esim. kärsinyt kys. häiriöstä koko ikäni, ja meni päälle 10 vuotta että pystyin hyväksymään sen ja onneksi nyt olen suhteessa, jossa puoliso ei pidä rintojani ällöttävinä (niin kuin monet nuorena).

Vierailija
14/21 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten myös kaikki vaginapienennykset ja penisjatkeet. Sote aikana varmaankin...

Vierailija
15/21 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee viroon

Vierailija
16/21 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se olla, että kun käy psykiatrilla ja saa masennusdiagnoosin johon ainoa lääke on rintojenkorjaus, niin ehkä se korvataankin.

Ehkäpä myös sitten julkisella puolella, verovaroilla tehdyt korjaukset pitäisi saada myös koko kansan tarkasteltavaksi. :)

Vierailija
17/21 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs miehet sitten sais?

Vierailija
18/21 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan se olla, että kun käy psykiatrilla ja saa masennusdiagnoosin johon ainoa lääke on rintojenkorjaus, niin ehkä se korvataankin.

Ehkäpä myös sitten julkisella puolella, verovaroilla tehdyt korjaukset pitäisi saada myös koko kansan tarkasteltavaksi. :)

Masennuksen vuoksi rintojenkorjaus :DDDD Ehkä kannattaa käydä ihan terapiassa ja päästä irti siitä ideasta että omat rinnat on rumat. Voi jeesus

Vierailija
19/21 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

öö... se on oma valinta hankkia lapsia. Siinä on aina mahdollisuus, että rinnat, maha ja muut paikat rupsahtaa, joten siihen pitää varautua.

Jos sellaisen kanssa ei pysty elämään, niin sitten niitä lapsia ei tehdä.

Itse omaan senverran huonon itsetunnon, etten kestäisi lapsen tuomia vaurioita kehossani, siksi en aio lapsia koskaan hankkia. Olen hyvin tyytyväinen.

Omasta pussistasi saat maksaa rintojesi korjauksen.

Vierailija
20/21 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olet lapsia päättänyt tehdä, ja niitä imettää. En maksa veroja siksi, että sinä et ole miettinyt isoja päätöksiä loppuun asti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän