Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

^^Toukotoiveiden lauantaipino^^

22.04.2006 |

Aurinkoista huomenta!!!

Mä sain nukuttua hyvin vaikka kolme kertaa vessassa juoksinkin.

Alan olemaan jo totaalisen kyllästynyt raskaana olemiseen ja olisi ihan hienoa päästä jo tästä mahasta eroon. Jopa pytyllä istuminen ahdistaa kun tuntuu että maha on edessä ja ottaa joka paikkaan kii. Lantioon on alkanut sattua ja kyljellään nukkuminen on alkanut kyllästyttää. Välillä on hirvee painon tunne alamahassa ja seisoessa täytyy välillä oikein jännittää pakarat piukaksi (kuin pidättelisi pissaa tai isompaa hätää) ku tuntuu että kaveri haluaa peräsuolen kautta ulos. Mikään konsti ei näytä tepsivän että vauva ymmärtäisi tulla katselemaan mahan ulkopuolelle. Vieläkin olen niin pessimistinen etten uskokkaan vauvan tulevan ilman käynnistystä ja 2 viikon ylimenoa.

Mannapuuro alkaisi oleen valmiina lapsille joten täytyy vissiin komentaa lapset olohuoneen telkun vierestä keittiön pöydän ääreen syömään.

Kertokaapas vinkkejä millä tätä saisi käynnisteltyä... Jopa kaikken omituisemmat aletaan ottaan huomioon ja testaamaan.

Hyvää päivän jatkoa vaan kaikille...

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

linkki eiliseen keskusteluun:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?sort=DESC&m=7061444&p=1&tmo…

Täällä paistaa aurinko jo ihanasti että ollaan varmaan ulkon melkein koko päivää, jos vaan mamman kunto kestää. =)

masussa kaikki hyvin ja synnytykseen vielä reilusti aikaa. uskon kuitenkin ettei kesäkuun puolel mennään vaikka la 29.5. voi tulla heti euroviisujen jälkeen kun niitä haluan kattoa. mutta nyt aamupalalle ja sitten ulkoilee..voikaa hyvin!

my_selene ja neitinen rv 34+5

Vierailija
2/16 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessassa ei tarvii edelleenkään käydä, mutta kuopus on vieläkin kipeenä. Kohta kaks viikkoa on ollu tossa lenssussa, eikä mitään paranemisen merkkejä vieläkään. Räkää tulee ihan tolkuttomasti ja öisin yskii niin, että meinaa ykätä ja henki menee ahtaalle. Sitä sitte yöllä kuuntelen ja nostan pystympään, että ei ihan räkäänsä tukehdu. En tiedä pitäiskö lääkäriin tänään viedä. Keskimmäisen avaavaa astmalääkettä oon antanu, mutta ei sekään helpota juurikaan *huoh*

Eilen soitti autokorjaaja, että meijän pikkubussi alkaa olla kunnossa *hillitön tuuletus* Torstaina hinattiin se uudelle korjaamolle ja seuraavana päivänä on vika löytyny ja auto kunnossa!!!!! Sinne edelliselle korjaamolle vietiin se viime juhannuksena ja siis vieläkään ei ollu keksiny mikä sitä autoa vaivas... Vaan melkein VUODEN sitä vikaa etti. Uskomatonta.

Se on vaan niiiiiin ihana, kun isot yhdistelmävaunutkin menee takakonttiin ihan kokonaisena, ilman kokoontaittamista :D ja lapset on helppo asentaa turvaistuimiin isossa takatilassa, ilman, että lyön päätäni jokakerta ovenkarmiin... No joo. Ehkä hieman oon innoissani.

Mahaan ei uutta. Mulla kanssa tuntuu, että vauva poraa peräsuolesta ulos kohta. eli lähtökuopissa on. Varsinki kävellessä kun supistaa, niin on ihan pakko kävellä jalat vähän harallaan, kun tuntuu, että muuten littaantuu toisen pää :D

Tänään käyn hakemassa niitä vauvan vaatteita tuolta säilöstä pesuun. Pakko. Muuten jää taas tekemättä. Tilaakaan en oo vielä saanu niille raivattua...

Nyt lähen ettimään kurahousuja ja hanskoja, jos lähtis vähän haravoimana pihalle lasten kanssa.

Nalluri ja ötö 36

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ihana ilma, toivottavasti aurinko paistaa koko päivän ja viikonlopun!

Lähdetään miehen kanssa pienelle aamukävelylle ja kahville tuohon läheiseen leipomon kahvilaan.

Aminalle tsempitykset! Uskon todella, että alkaa olo olla aikas kypsä raskaana olemiseen!

Viime yönä heräilin välillä tunnin välein vessaan, mutta onneksi uni tuli aina heti, kun pään pisti tyynyyn...ja sitä ennen tietenkin täytyi etsiä ne kaikki muut tyynyt, joilla nukkuma-asennon saa edes suht hyväksi. Onneksi nyt kuitenkin on aika pirteä olo.

Mukavaa viikonloppua kaikille, koittakaa jaksaa!

auringo + pampero 36+2

Vierailija
4/16 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin tulle pitkästä aikaa moikkaamaan!

Oli meinaan jännät paikat jo..

Ti-iltana alkoi verenvuoto joten ke-aamuna mentiin anbulanssilla sairaalaan lepäilemään ja ottamaan käyrää.

Supisteli jo TOSISSAAN joten olin jo synnärin puolella, mutta kas kummaa ne sitten lopahtivat..

Joten nyt kasvatellaan vielä vähän aikaa masua, mutta lähtökuopissa ollaan lääkärin mukaan. =C)

Vauvan painoarvio 2700g ja masu edelleen pieni (97cm)

Aminalle vielä jaksuja, " valitin" samaa tuolla KYS.llä kätilölle ja hän sanoi että tuo raskauteen väsyminen kuuluu asiaan ja valmistaa synnytykseen..

Eli jospa se sinulla ei olisi enää kaukana!

Ja Nalluri, kiva että auto on vihdoin oikeasti korjattavana.

Meillekin hankittiin viime kesänä isompi farkku joten nyt osaa arvostaa sitä tilaa ja sitä että vaunut on helppo nostaa kyytiin.

Toivottavasti tuo lapsen lentsu hellittää pian!

Meillä kanssa esikoisella eka korvatulehtus päällä ja lääkkeitä otetaan. =(

Mutta nyt ruuanlaittoon!

Voikaa hyvin, ei enää kauaa odotusta, niinhän!=!

[color=fuchsia]Pid ja pikkuinen Myttynsä 37 tasan. =)[/color]

Vierailija
5/16 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kuinka ihana ilma ulkona on. Harmi vaan, et aurinko paisto suoraan silmään just tänä aamuna, kun oisin saanut nukkua pitkään! Niin ja vessassa kävin läpi viime yön tunnin välein!!! Siis ihan tosi, miten ihmeessä mä voin juoda enempää, kun nytkin joudun ramppaamaan koko ajan vessassa? Munhan piti juoda enemmän vettä, kun pissanäytteessä oli sitä kuivumisen merkkiä...

Aminalle voimia! Voi kun sun vauvas nyt lähtis itestään tulemaan. Mäkin niin toivoisin, että munkin vauva tulis tällä kertaa itestään, ettei tarvis käynnistykseen asti mennä!

Juu, mut nyt tarvii kyllä lähteä hakemaan neiti hoidosta..

pricilla 33+4

Vierailija
6/16 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidelipom, kiva oli kuulla sustakin. Kyllä varmaan sun synnytys on jo lähellä, ainakin siltä kuulostaa. Pitäiskö meidän muuten tehdä joku toukojen synnytyskertomuspino?

Täälläkin on ihana ilma. Oltiin typykän kanssa äsken pitkään pihalla. Vihreä ruoho alkaa jo nousta edellisvuotisen alta. : )

Mä nukun nykyään tosi huonosti. Herään aina tuossa kolmen aikoihin ja sitten en saa unta. Istuskelen sitten ikkunan ääressä ja katselen öistä elämää. Mullakin lonkkia särkee, kyljellään nukkuminen on vaikeaa, ja juuri kun saan unen, niin pitää pissille herätä. *hän murisee* Mua tavallaan hieman pelottaakin synnytys, mutta tämä kyllästyminen paksuun oloon ja eräänlaiseen avuttomuuteen (mies sitoo kengännauhatkin) kyllä todellakin edesauttaa halua päästä synnytyssaliin.

Miten te muut olette varmistaneet esikoisen hoidon synnytyksen ajaksi? Mulla on sekä miehen että oma sisko valmiustilassa, mutta eiväthän hekään aina ole saatavissa. Vuorotyö, vappu, reissuja yms... Ei kai heitä voi vaatia päivystämään kuukauden päiviäkään? Ajatella jos vappuna tulee, niin kaikkihan ovat juhlimassa. No, toivotaan, että ainakin jompikumpi olisi vapaana. Eihän tässä muuta voi.

Aurinkoa kaikille!

Vierailija
7/16 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullostaapa jännältä, kun moni on jo pian lähdössä vauvan " hakuun" . Ihanaa! Tsempitykset kaikille, joilla synttäripäivä lähenee. Ja jaksamista niille, jotka jo kovasti tuskailee paksua oloa.

Mulla on vielä viikkoja niin vähän (34+), että olo on tosi hyvä, vaikka öisin saa herää vessaan 2 kertaa, lantiota ja lonkkia särkee erityisesti öisin ja turvottaa melkolailla. Sormet on piukeet nakit ;) Oon päättänyt nyt nauttia tästä loppuajasta minkä pystyn, kun pahoinvointi, kuvotus ja aamuoksentelut kesti viikolle 20+ asti, joten ehkä pääsen nyt siitä hyvästä vähän helpommalla loppuajan (toiveikkaana)...

Ajattelin myös kysyä, että vieläkö on tarkoitus järjestää PK-seudun masukkaille tapaamisia? Onko enää voimia? Kai me sitten viimeistään syksypuolella tavataan, kun moni on jo silloin tottunut edes vähän vauva-arkeen ja joillain onnekkailla saattaa olla jo jnkl vuorokausirytmi?!

Suppareita kaikille niitä toivoville ja viikonloppuja.

Soffie ja masukaveri 34+4

Vierailija
8/16 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jännää että varmuudella muutama meistä saa jo ens viikolla vaavin kainaloon! Kovasti onnea ja tsemppiä synnytyksiin ja sektioihin =)

Täällä ei niin mitään synnytystuntemuksia vaika viikkoja nyt tasan 38. Eikä kyllä mitenkään kärsimätön olokaan oo kun oma vointi on ihan hyvä. Itse ennustan että meille syntyy vaaveli vasta 13.5. jolloin viikkoja tasan 41. Katotaan kuin oikeeseen osuu veikkaus...

Tänään kävin lastenvaatekirppiksellä ja kotiin eksyi muovikassillinen aivan ihania pieniä tytönvaatteita. Eikä rahaakaan menny kuin muutama euro =) Tosi " tuottava" reissu oli, kun nythän on menossa joku nuukuusviikkokin.

Lähenpä ripustelemaan ne pienet ihanuuden narulle kun pyykkikone tais pysähtyä!

Mukavaa päivänjatkoa ja suppareita kaikille niitä toivoville!

Iisamaari + tytsy rv 38

Vierailija
9/16 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti käyn pinoutumassa tännekin. Ulkona kait sitä pitäisi olla, ihana ilma ainakin täällä pohjoisempana.

Väsyttää, kauneus unetkin on jo nukuttu tälle päivälle.

Masuasukki tuntuu hiljaiselta, hieman huolestuttaa. Viikkoja on nyt 37+5 , tilaa ehkä vähän enää hirveästi melskata.

Onnea kaikille matkaan synnytykseen, monilla aika lähenee...

Tv Ruis 37+5

Vierailija
10/16 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soffie, vielä täällä jaksuja olisi tulla tapaamiseen, jos sellainen kokoon saadaan.

Omaan napaan ei kuulu ihmeempiä. Edelleen pistävää kipua ilmeisesti revähtäneen vatsalihaksen takia, mutta kunto hyvä. Synnytystapa-arviota odotan innolla, ennen sitä en edes uskalla ajatella tulevaa synnytystä. Siinä selviää sitten monta asiaa.

Nyt ulkona on ihana auringonpaiste, joten lähdemme koko perheen voimin siitä nauttimaan.

Rsna 34+5

Vierailija
11/16 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pid; hui, varmaan pelotti. onneks viikkoja nyt niin paljon jo että nyytti kohta sylissä. niin se toukokuu vaan lähestyy. onnea loppuodotukseen ja toivotaan että vuoto pysyy poissa.

me ollaan nyt oltu ulkona ja kaupassa, katottu yhtä leffaa, tehty ruokaa ja kohta on jo nukkumanmenoaika. väsyttää ihan hurjasti kun on seissy niin paljon. vatsa ja selkä ihan rikki.

jääkiekkoo nyt kattomaan. =)

viikonlopun-loppua teille!

my_selene ja neiti rv 34+5

Vierailija
12/16 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan oltu koko päivä mummolassa ja ulkoiltu, ilma on ollut niiiiiin hieno!!

Tyttö jäikin sitten mummilaan yökylään niin saadaan vähän ton ukkelin kanssa " yhteistä aikaa" . No nytkin se parhaillaan näpertää tuolla pihalla jotain, että se siitä ;)

Illalla ja tänään on supistellu jo ihan kunnolla. Välillä enemmän ja välillä vähemmän. Mut siihenpä se sit on jääny. Sais vaavi tonne 38 viikolle pysyä vielä masussa ja saa sit mun puolesta ulostautua =)

Onpa pidelipomilla ollut jo jännät paikat!!

Ja tsemppiä Aminalle että vaavi tajuaisi tulla ulos ilman että tarvisi enää viikkokaupalla odotella =)

Kristiina rv 36+3

Vierailija
13/16 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Tulin kanssa pitkästä aikaa taas kirjoittelemaan. Kun tällä viikolla on ollut niin paljon ohjelmaa niin ei ole ehtinyt ja ilmat olleet niin hyvät että ollaan oltu tosi paljon ulkona pojan kanssa.

Täällä on kyllä koko viikon supistellut niin kiitettävästi, että on jo ollut että lähtö on edessä mutta ovat sitten loppuneet kun seinään. Inhottavaa vaan kun ovat niin kivuliaita etää alavatsa ja selkä sitten kipeät sen jälkeen. Tänään sitten alkoi rv38 joten ollaan päästy pitkälle ottaen huomioon että on paljon ollut kaikkea. Ja jotenkin itsellä alkanut tulla sellainen tunne että mennään tällä kertaa lasketun ajan yli ja reippaaasti.

Hyvää lauantai illan jatkoa kaikille!

Voidaan paksusti :)

Vierailija
14/16 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiinkin paljon ulkona, kun oli niin lämmin kevätpäivä.

Tänään sitten tuli ekat limatulpan palaset. Esikoisen kanssa tuli kyllä paljon aikasemmin, joten ehdinkin jo odotella. Synnytykseen en usko sen silti vielä viittaavan mitenkään, mutta kivahan se oli että huomaa jotain tapahtuvankin.

Mä alan kanssa olemaan tosi kypsä jo tämän mahan kanssa.

Taas tuli yö valvottua täysin. Just kun olin nukahtamassa niin oli pakko nousta pissalle eli noin 10-15 kertaa yön aikana. Pahinta on kuitenkin just tuo, että on vaan kaksi kylkeä jolla voi nukkua ja kumpikin tuntuu jo tosi pahalla. Ja kun on 15 minuuttia ollut yhdellä kyljellä on kipu jo niin sietämätön joko mahassa tai jossain, että on pakko kääntyä ja kääntyminen on tosi tuskallista häpyluiden takia, joka kerta huudan kun sattuu niin paljon. Toisella kyljellä vielä puuduttaa pahasti palleasta, joten välttelen sitä puolta.

Maha on niin alhaalla ettei pysty istumaan tuolilla vaan pitää etsikä koko ajan sellainen takakeno asento. Selkää särkee ja ruokaa on vaikeeta syödä kun sen jälkeen on niin hirveä tukala olo.

Olen niin kypsä ja yöllä jo itkuinen, kun väsyttää ja sattuu ja on tukalaa. Huomisen kun pysyis vielä kyydissä niin sitten saisi syntyä jo vaikka heti maanantaina :)

Tulipahan nyt valitusta ja omaa napaa.

unsku rv 37+0

Vierailija
15/16 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta alkaa tuntua, että mä oon viimeinen tässä porukassa joka lähtee yhtään mihinkään =D

Ei limatulppia, ei kipeitä suppareita, ei mitään...

p-m & paco 39+1

Vierailija
16/16 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi olla sulla lähtö edessä vaikka ensi yönä!! Sehän on vaan hyvä, että oot saanu olla ilman suppareita jne. Itelläni vauva on ollu laskeutuneena rv 34 alkaen ja kiinnitty lopullisesti 35 viikolla. Supistusten vuoks jäin 31 viikolla saikulle ennen äitiyslomaa. Nyt on ollu sairaan kipeä " alapää" , sähköiskuja tuntuu olevan ja vatsa kireenä supistelee. Mutta niin se vaan on, ettei nämä oireet katso yhtään siihen, tuleeko vauva ennen laskettua aikaa vai ei. Lääkärikin sanoi, että vaikka on hyvissä lähtöasemissa voi mennä helposti yliaikaiseksikin. Itse olisin mieluummin ollu ilman näitä kolotuksia ja vihlomisia, kun ei näistä oikeesti näytä olevan mihinkään. Tsemppiä, kyllä se nyt 3 vkon kuluttua viimestään on sulla ohi! Vaikka ei tätä kyllä itekään enää jaksaisi, huonolla tuulella tulee oltua suurin osa ajasta-

Pikkumiina 36+5