Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaaleanruskea vuoto alkuraskaudessa

22.04.2006 |

Hei!

Kysyisin sellaista asiaa, kun esikoistani odotan, että onko muilla ollut vaalenrusehtavaa vuotoa raskauden alussa? Itselläni menossa yhdeksäs raskausviikko ja rusehtava limainen vuoto alkanut maanantaina. Minkäänlaisia kipuja ei ole ollut, vessassa käynnin yhteydessä vuotoa tule paperiin, välillä pikku tippa pönttöön. Verta ei ole tullut laisinkaan. raskausoireita kuten pahoinvointia ei ole ollut juuri lainkaan. Rinnat olivat alussa kipeät, mutta eivät enää. Neuvolassa en ole vielä käynyt. Laskeskelin itse, että vuoto alkoi siihen aikaan, kun seuraavien kuukautisten olisi pitänyt tulla, mutta kun rusehtavaa vuotoa on tullut jo kuitenkin melkein viikon, niin hiukkasen alkaa huolestuttaa...

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen aikaan vuotoa tuli rv 11+ lähtien, loppui sitten jossain vaiheessa. Välillä tuli ihan kirkasta vertakin. Syytä ei koskaan saatu selville. Terve vauva syntyi viikon yli lasketuajan.

Toista odottaessani mulla oli todella kovat vuodot, kirkasta verta tuli enemmän kuin runsaiden kuukautisten aikaan. Sekä minä että lääkäri epäilimme keskenmenoa. Sovimme, että kaavinta tehdään jos jälkitarkastuksessa näkyy jotain jäänteitä.. tai jos kivut / vuoto kovenee mahdottomaksi. Jälkitarkastuksessa ilo oli ylimmillään kun lääkäri huudahti: " täällä on kyllä jotain, mutta ei tämän takia kaavintaan mennä, tällähän lyö sydän!"

Vuoto kesti joitakin viikkoja. Syytä ei taaskaan löytynyt. Terve vauva syntyi laskettuna päivänä.

Välillä noita tuhruvuotoja, ja kirkkaitakin, esiintyy ihan ilman syytä. Välillä taas ne enteilee keskenmenoa tai tuulimunan poistumista. (mulla 1 tuulimuna, 2 keskenmenoa jotka myös alkaneet vuodoilla)

Toivon sydämestäni, että sinulla pikkuinen pysyy masussa laskettuun aikaan asti.

-mm-

Vierailija
2/4 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen RV 10+2. Minulla on ollut samanlaista vuotoa viikolla 6 ekan kerran, ja viikosta 9 lähtien toisen kerran kestänyt n. viikon. Ei kipuja ei verta. Eilen kyllästyin ja menin yksityiselle. Lääkäri oli huolissaan vuodosta, mutta kun ultrattiin, siellä viikkojen mukainen sikiö köllötteli sydän sykkien. Mitää syytä vuodolle ei osannut sanoa. Hieman helpotti tietysi oloa, mutta vuodon kanssa en ole kyllä sinut, ja sitä tulee niukasti vieläkin. Ei siis todennäköisesti syytä huoleen, minullakin on raskausoireet olleet lieviä.

Sade

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys!!

Minulla tuli myös ruskeaa vuotoa viikolta 11 lähtien ja olin myös huolissani, tottakai. Soitin neuvolaan ja kysyin sieltä neuvoa, vastaus oli ettei kannata huolestua jos se on ruskeaa eikä vuoda kuin tihuuttamalla. Ultrassa sitten syy selvisi, minulla on istukka siinä kohdunkaulan suulla joten se pääsee sieltä hieman vuotamaan. Nyt sitten vain seurataan, että siirtyykö se istukka siitä tieltä pois. Jos ei siirry niin se on sitten keisarileikkaus. Nyt juuri alkoi viikko 15 ja edelleen vuotaa, onneksi tiedän ettei se ole vaarallista.

Älä siis vielä huolestu. Jos alkaa vuotamaan kirkasta verta tai vuoto muuten pahenee tai tulee runsasta kipua niin sitten kannattaa ottaa yhteyttä lääkäriin.

Tsemppiä!!

Vierailija
4/4 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli 1. raskaudessa vuotoa viikoilla 8-10, just semmosta vaaleanruskeaa. Kävin ultrassa ja kaikki oli hyvin. Silloin lääkäri sanoi, että on itseasiassa aika tavallista, kuulemma 15% raskaina olevista sitä tulee ja just siinä toisten kuukautisten aikaan. Mutta vuoto ei sais olla kirkasta. Suosittelen yksityiskäyntiä niin saat mielenrauhan. Hymyä huuleen!