Kaverimies kommentoi ulkonäköäni välillä. Olisiko teistä ok?
Olen nainen ja minulla on kaverina mies. Joskus hän sanoo "sivulauseessa" jotain positiivista tai neutraalia ulkonäöstäni. Olen tinna ja hän kelso. Tunnen lievää epämukavuutta siitä että hän kommentoi ulkonäköäni, vaikka kommentit eivät olekaan negatiivisia. Olisiko teistä ok?
Kommentit (12)
No minua ainakin kommentit piristävät.
Mitä tarkoittaa tinna ja kelso?
No jos häiritsee niin sano ettet halua kuulla kehuja. Miten oot tähän mennessä reagoinut niihin? Itseäni ei haittaisi kommenttien ollessa asiallisia.
Itse tiedät paremmin onko ok. Mutta mites sun naiskaverit, saisivatko sanoa samoin? Vai tuleeko epämiellyttävä olo juuri siitä että on mies ja se kaveruuskin on ehkä vähän niin ja näin...
tinna=naispuolinen sinkku, kelso=miespuolinen sinkku
Mistä tulevat sanat tinna ja kelso? Miten ne liittyvät sinkkuuteen? Ovatko ne jostakin eri kielestä? Ovatko ne meemi? Ovatko ne jostakin populaarikulttuurin tuotteesta? Miksi ne tinna ja kelso ovat parempia kuin sanoa yksinkertaisesti sinkku? Sinkku musta parempi. Sopii suomenkieleen, koska täällä on muutenkin persoonapronomini "hän", joka viittaa sekä naiseen että mieheen. Miksi pitää erikseen keksi nimitykset nais- ja miessinkuille? EIkö tuo ole aika vanhahtavaakin tänä päivänä, että pitää korostaa sukupuolia kielessä?
Vierailija kirjoitti:
Entäs kaikki muunsukupuoliset? Triggeröidyin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs kaikki muunsukupuoliset? Triggeröidyin!
Ja ihan syystä!
Ei tinna ja kelso voi olla vaan kavereita, HERÄTYS.
Joku yrittää levittää itse keksimiään sanoja.
Käske sen panna kelsonsa sun tinnaan. Sen jälkeen mietitte asiaa uudelleen, Ok?
Tinna ja kelso. Mikset käytä vanhaa sanaa sinkku?