Mikä on kauhein ruokavalio mihin olet törmännyt?
Meillä on töissä nainen, joka on reilusti ylipainoinen ja usein erittäin huonovointinen, kärsii mm. jatkuvista päänsäryistä ja on tämän takia paljon poissa. Ruokana hänellä on joka päivä kaksi palaa vaaleata paahtoleipää joiden päällä on lauantaimakkarasiivu. Ei mitään muuta. On maininnut itse että kotona syö lähinnä vaaleata paahtoleipää, pakasteranskalaisia ja kalapuikkoja tai sitten hakee kebabbia tms. pikaruokaa. Olen jotenkin saanut käsityksen ettei hän edes itse tajua kuinka kauhea ruokavalionsa onkaan, tiedostaa kyllä paino-ongelman mutta yrittää korjata sitä syömällä roskaa pienempiä annoksia sensijaan että heivaisi nuo kompostiin ja tutustuisi lähikauppaan pakasteallasta pidemmälle.
En minäkään mikään täydellinen syömisineni ole, mutta alan voimaan itsekkin pahoin kun ajattelen että ruoka koostuisi kirjaimellisesti vain rasvasta, perunasta, vehnäjauhoista ja prosessoidusta lihasta...
Kommentit (51)
Yksi tuttu ei syö koskaan mitään muuta kuin makaronilaatikkoa. Päivän jokainen ateria makaronilaatikkoa. Vuodesta toiseen.
Kananmunia ja valkoviiniä -dieetti on varmaan karmein.
Eräs tuttu syö joka päivä hampurilaisen, pitsaa tai kebabia. Syö siis kerran päivässä ja muut ateriat korvaa energiajuomalla ja kahvilla. Hän on todella laiha ja nuori ja luulee ehkä sen takia ruokavalion olevan ihan ok.
Varmaankin se mitä Katja Ferm noudatti siinä tv:n laihdutusohjelmassa, Katjallehan tuli sen ohjelman jälkeen vaikka mitä terveysongelmia.
No just joku pizzaa ja hampurilaisia päivästä toiseen.
Atkins. Varsinkin jos syö enimmäkseen vain lihaa ja runsasrasvaisia ruokia. Sydänkohtaus odottaa
Vierailija kirjoitti:
Mikä tää on? Sopis mulle.
Mua on kyllä melkein eniten hirvittänyt ne dieetit, joita fitnesskisoihin valmistautuvat vetelevät viimeisinä viikkoina ennen kisoja. Homma on äärimmäisen pilkuntarkkaa. Jopa banaani on kiellettyjen listalla, kun siinä on liikaa rasvaa. Mieletöntä punnitsemista ja kitkuttelua. Ja monilla onkin kroppa ihan sekaisin sen jälkeen.
Itseäni kauhistuttaa nämä jotka syövät vain leipää/muuta vastaavaa eivätkä koskaan tee ruokaa. Ja jos jotain lämmitettävää ruokaa on niin se on kebabia tai pitsaa.
10-vuotias lapsi oli kasvanut äidin vallan alla vegaaniruokavaliolla vauvasta pitäen. Nyt lapsi haluaisi sekasyöjäksi, äiti ei anna, isä ei välitä puuttua.
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole kokeillut. Mutta kananmuna joko keitettynä tai raakana ihan ok. Ja valkoviini senkun parantaa.
Kannnattaa vaan syödä siitä mikä on hyvää, koska jokainen tääältä kuolee aikanaan ja voii jopa tutustua joppa ruokakemiaaan että oppii tekemään hyvää ruokaa halvallla. EI se mitään taidetta ole.
Vierailija kirjoitti:
Atkins. Varsinkin jos syö enimmäkseen vain lihaa ja runsasrasvaisia ruokia. Sydänkohtaus odottaa
Atkins ei ole tuota. Sydänkohtaus ei muuten tule lihan ja rasvan syönnistä.
Omani. Elän lähinnä sipseillä, nuudeleilla ja kaljalla.
Jep, on vähän ongelmia masennuksen kanssa.
Vegaani joka söi lähestulkoon pelkkää valkoista leipää ja pakasteperunamuusia. Kieltämättä muutenkin elämänhallinta hukassa.
Sokeriton, gluteeniton, vähärasvainen ja vegaaninen... kyseinen henkilö pitää vieläpä ruokablogia, helvetin ankeita kuvia kuivan ja palaneen leivän näköisestä vegaanisesta "kinkusta", korppumaisista "kekseistä" ja chiasiemenmössöistä ym. ym. Ilmiselvä syömishäiriöinen. Aika moni vegaani on, henk. koht. kokemuksesta.
Sekaanit joilla tulee savua korvista kun eivät saakkaan illanistujaisissa lihaa tai maitotuotteita. On se kamalaa.