Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on kauhein ruokavalio mihin olet törmännyt?

Vierailija
11.04.2018 |

Meillä on töissä nainen, joka on reilusti ylipainoinen ja usein erittäin huonovointinen, kärsii mm. jatkuvista päänsäryistä ja on tämän takia paljon poissa. Ruokana hänellä on joka päivä kaksi palaa vaaleata paahtoleipää joiden päällä on lauantaimakkarasiivu. Ei mitään muuta. On maininnut itse että kotona syö lähinnä vaaleata paahtoleipää, pakasteranskalaisia ja kalapuikkoja tai sitten hakee kebabbia tms. pikaruokaa. Olen jotenkin saanut käsityksen ettei hän edes itse tajua kuinka kauhea ruokavalionsa onkaan, tiedostaa kyllä paino-ongelman mutta yrittää korjata sitä syömällä roskaa pienempiä annoksia sensijaan että heivaisi nuo kompostiin ja tutustuisi lähikauppaan pakasteallasta pidemmälle.

En minäkään mikään täydellinen syömisineni ole, mutta alan voimaan itsekkin pahoin kun ajattelen että ruoka koostuisi kirjaimellisesti vain rasvasta, perunasta, vehnäjauhoista ja prosessoidusta lihasta...

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi.

Mä syön vain leipää.

Ehkä pitää toipua tästä masennuksesta.

En tajunnut että se on kauheeta.

Kuitenkin syön jotain...

Vierailija
42/51 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun omat masennusjaksojen aikaiset ruokavaliot on olleet aika karuja. Pari kuukautta meni kerran ruokavaliolla, johon kuului ruisleipä, sulatejuusto, pikanuudelit ja vihannespakaste (se porkkana-herne-papu-kukkakaali-systeemi). Joskus join maitoa. Taisin kerran ostaa kananmunia, mutta ne pilaantui kun en jaksanutkaan miettiä, miten söisin ne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ankara karppaus. Oksettaa kuunnellakin, kun yksi työkaveri rehvastelee kuinka ”herkuttelee” aamuisin pekonilla, munilla, kermajuustolla ja kermakahvilla. Kuulemma on hyvää ja terveellistä 🤢

Joo, karppaus alkoi Atkinsista ja hän kääntyisi haudassaan jos kuulisi nuo.

Liha-kala-muna laihduttaa jos syö kuten kissat ilman rasvaa, mutta juotappa kissalle kermaa ja voita... ei pääse ovesta ulos..

Vierailija
44/51 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun omat masennusjaksojen aikaiset ruokavaliot on olleet aika karuja. Pari kuukautta meni kerran ruokavaliolla, johon kuului ruisleipä, sulatejuusto, pikanuudelit ja vihannespakaste (se porkkana-herne-papu-kukkakaali-systeemi). Joskus join maitoa. Taisin kerran ostaa kananmunia, mutta ne pilaantui kun en jaksanutkaan miettiä, miten söisin ne.

Niinpä, itsellänikin alkaa helpottaa. Ihmisruumis elää aika surkeallakin ruokavaliolla..

Vierailija
45/51 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oi, mun empatiat huutaa, kun joku katsoo kananmunia eikä pysty laittaa :(

Vierailija
46/51 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun haukutaan virallissuositukset tuhisten ja syytetään niitä omasta lihomisesta ja pahoinvoinnista, vaikka suosituksia ei olla edes kunnolla noudatettu. Sitten aloitetaan ihmedieetti ja virallistahojen systemaattinen haukkuminen. Vain minä ja minun vartaloi tietää totuuden.

Vierailija
47/51 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oi, mun empatiat huutaa, kun joku katsoo kananmunia eikä pysty laittaa :(

Voi, onpa sympaattista, ja ihan vieras ihminen netissä! Tästä episodista on onneksi kulunut jo vuosia ja mun ruokavalio on nykyään taas melko monipuolinen. Nuudeleita ei jotenkin kummasti ole tehnyt mieli enää syödä...

Vierailija
48/51 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini elää eineksillä, leivillä ja alkoholilla. Painaa 100 kiloa.

Vierailija
49/51 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on mun normaali ruokavalio. Joskus en syö muuta kuin hemapaa tai mikropizzan kylmänä.

Vierailija
50/51 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10-vuotias lapsi oli kasvanut äidin vallan alla vegaaniruokavaliolla vauvasta pitäen. Nyt lapsi haluaisi sekasyöjäksi, äiti ei anna, isä ei välitä puuttua. 

Olisiko tämä kommentti saanut enemmän yläpeukutuksia, jos lapsi haluaisi kasvissyöjäksi tai vegaaniksi, mutta sekasyöjävanhemmat vastustaa asiaa. Olen kiinnittänyt huomiota, kun kyse on lapsen halusta ryhtyä kasvissyöjäksi tai vegaaniksi, niin neuvotaan kunnioittamaan lapsen tahtoa. Toisinpäin asia ei sitten toimi. Juuri siitä syystä jotkut vegaanien lapset syö salaa sekaruokaa kodin ulkopuolella, koska vanhemmathan voisi pahimmassa tapauksessa suuttua, jos kuulevat lapsensa syöneen kalapuikkoja koulussa tai juustohampurilaisen Mäkkärissä. Edes omilla viikkorahoillakaan ei saisi ostaa itselleen epävegaanista.

Jos lapsi on vauvasta pitäen syönyt vegaanisesti, voi sekaruokaan siirtyminen olla vaikeaa tai jopa mahdotonta, ellei sitten ole jossain salaa syönyt sekaruokaa kaverilla, jolloin elimistö kestää eläinperäisen ruuan. Liha voi aiheuttaa samanlaisen reaktion kuin viljat keliaakikolle, jos ei ole koskaan syönyt mitään eläinperäistä. Ruuansulatus voi sopeutua pitkien tuskien kautta eläinperäiseen ravintoon, jos edes silloinkaan. Nämä erot ovat yksilökohtaisia. Sen takia en koskaan uskaltaisi ottaa riskiä lapsen kohdalla, kun ei voi tietää että voiko teininä saada hirveät vatsakivut syötyään ensimmäistä kertaa lihaa, vaan mieluummin annan tutustua eläin- että kasvikunnan tuotteisiin ihan kuten lapsi saa tietää eri uskonnoistakin, vaikka olen ateisti. Kasvisruokaan tai vegaaniuteen on aina mahdollista siirtyä teininä tai aikuisena, mutta toisinpäin se ei ole kaikkein helpointa tai se voi olla mahdottomuus.

Vierailija
51/51 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni (ja avovaimonsa) ruokavalio.

Aamupalaksi 2-3 suklaa-myslipatukkaa, suklaamuroja tai tai vaaleaa leipää margariinilla.

Päivän lämmin ateria, joko perhekokoinen pakastepizza, 400g tacomaustettua jauhelihaa tortillojen välissä tai kanasuikaleita valmiskastikkeessa pitaleivällä.

Tämän lisäksi päivän mittaan 1,5 - 3 litraa lightlimua joka ikinen päivä ja sitten päivästä riippuen karkkipussi tai suklaalevy, 1 - 3 jäätelöpuikkoa tai -tuuttia, keksejä ja leivoksia.

Mitkään hedelmät tai vihannekset eivät maistu, paitsi mitä nyt pizzan päällä sattuu olemaan. On joskus syönyt aikuisena omenan ja porkkanan, kun äiti kuori ja ojensi käteen. Joskus näin heidän jääkaapissaan kurkun, mutta sekin oli mädäntynyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi