Mätkyjä vai palautuksia tänän vuonna?
Joko sait esitätetyn veroilmoituksen?
Sain juuri.
Palautuksia tulossa.
1012 €! Olen ilahtunut.
Kommentit (59)
Vajaa 500 € mätkyjä. Semmosta se on ku tekee pätkätöitä vuodesta toiseen eikä koskaan tiedä, missä on kuukauden kuluttua vai onko missään.
Milloin teillä viimeinen palautuspäivä?
Tänään tuli postissa minun ja tyttären veroehdotukset, noin 500€ palautusta tulossa kummallekin. Tuo vielä nousee tuosta hiukan, kun laitetaan molemmille työhuonevähennys pääomatuloihin. Tai sitten tulee pääomatulolajin tappiota, jonka voi vähentää myöhemmin. Miehen ehdotus ei tullut vielä.
Ja ennen kuin joku moittii veronpalautuksia, niin kaikkia vähennyksiä en voi itse ilmoittaa etukäteen joten verokortti on mikä on. Ja osinkojen ennakonpidätyksiin ei pysty itse vaikuttamaan.
Ja huomautan sitten taas kerran, että ne jäännösverot eivät ole mitään mätkyjä.
Mätkyillä on tarkoitettu arvioverotusta, jollainen on ennen voitu "mätkäyttää" yrittäjälle, joka ei ole toimittanut asianmukaista veroilmoitusta.
Jäännösveroa ei "mätkäytetä" arvioperusteisesti, vaan ne lasketaan yhtä tarkasti maksettavien ja maksettujen ennakkoverojen erotuksena kuin palautuksetkin.
Ei tuolla vero.fi -sivulla näe onko tulossa palautusta vai mätkyjä. Siellä näkyy vaan ne tiedot eri tuloista ja vähennyksistä. Saahan ne jäännösverot/palautukset itsekin laskettua, mutta aika fakiiri pitää olla että osaa vähentää erilaiset vähennykset oikeassa järjestyksessä ja tehdä ne eri vähennykset kunnallisverotuksessa ja valtionverotuksessa ja YLE-verossa.
Eipä näekään, siksi kyselin, kun joku sanoi katsoneensa vero.fi:stä palautukset/jäännösverot. En löytänyt kohtaa ja kysäsemällä chat-asiakaspalvelijalta, selvisi, että ei näe, (pystyy vaan korjata niitä tietoja siihen). Pitänee siis odottaa postia, kun ei tuommosia itse osaa laskea :D Kuulemma viimestään 27.4 tulee.
Kummallista kun nykypäivänä ei palautuksia voi nähdä verkkopalvelusta, vaikka kaikki muut summat sieltä löytyy.
Terveisin nimimerkki Malttamaton hikikarpalo.
500 e palautusta, ihan kiva kyllä
260 tulee taksin. Pitää huomenna muistaa ilmoittaa, että lisätuloista peritään vähemmän veroa tänä vuonna. Täytyy tutkia miksi näin on käynyt, yleensä olen osannut laskea tarkemmin. Osaan säästää itse, en tarvitse siihen valtion apua.
Tulee noin pari-kolmesataa palautuksia kun lisään matkakulut ja elarivähennykset. Pyrin pitämään tilin plusmiinusnollassa, joten lopputuloksena on yleensä pienehkö määrä palautusta. Ei tarvitse stressata mätkyistä.
Järkyttävän suuria palautuksia saatte!
Palautuksia tulee joka vuosi. On tullut sen jälkeen, kun opiskelijana sain monen tonnin mätkyt ja piti lainata äidiltä rahaa niiden maksuun. Nostin veroprosentin ylös välittömästi seuraavan kerran töihin mennessä ja olen pitänyt sitä reilusti ylisuurena.
Harmi vaan, että tämä kiva "bonus" katoaa parin vuoden sisällä kun verojärjestelmä rukataan uuteen uskoon.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuolla vero.fi -sivulla näe onko tulossa palautusta vai mätkyjä. Siellä näkyy vaan ne tiedot eri tuloista ja vähennyksistä. Saahan ne jäännösverot/palautukset itsekin laskettua, mutta aika fakiiri pitää olla että osaa vähentää erilaiset vähennykset oikeassa järjestyksessä ja tehdä ne eri vähennykset kunnallisverotuksessa ja valtionverotuksessa ja YLE-verossa.
Ei tartte olla fakiiri, kun syöttää tulo- ja vähennystiedot vuoden 2017 veroprosenttilaskuriin. Laskuri ilmoittaa tarvittavan veron määrän. Vertaa sitä maksamiisi veroihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä vero.fi nettipalvelusta sen veroilmoituksen voi katsoa? En löydä kyseistä kohtaa (olen varmaan tyhmä tai sokea)
Mäkin haluaisin tietää.
Ei vielä mistään - ensi keväänä tiedot näkee OmaVerosta ensimmäisen kerran. :)
No ei tullut tänäänkään :( milloin teillä on viim. palautuspäivä, jotka olette jo saaneet? Mulla ollut aina 15.15. tai se myöhäsempi, johtuukohan siitä et tulee postissakin myöhemmin..